Проблемні питання у сфері зайнятості актуальні для громадян – Урядовий контактний центр

Проблемні питання у сфері зайнятості актуальні для громадян – Урядовий контактний центр

2313
Ukrinform
Рівень бідності в країні залишається стабільно високим. Про це йдеться у Стратегії подолання бідності, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 березня 2016 р. №161.

Одним з основних факторів загострення проблем бідності стало погіршення стану ринку праці, особливо в регіонах з великим скупченням вимушено переміщених осіб. За останніми даними Державної служби статистики України, у І кварталі 2016 року чисельність безробітних становила майже 1,8 млн осіб (у I кварталі 2015 року - 1,7 млн осіб), а рівень безробіття (за методологією МОП) - 9,9% економічно активного населення (у І кварталі 2015 року - 9,6%). Значним залишається дисбаланс між попитом та пропозицією на ринку праці: станом на 1 липня 2016 року на 1 вільне робоче місце претендувало 10 безробітних.

За оцінками науковців, існування даного економічного явища пояснюється такими причинами:

- пошуки першого робочого місця, невідповідність рівня та якості отриманої освіти професійним обов'язкам, відсутність досвіду роботи, невідповідність запитів молоді та пропозицій роботодавців посилюють напруження на ринку праці;

- структурні зрушення (міжгалузеві, внутрішньогалузеві, регіональні) в економіці, що виражаються у впровадженні нових технологій, згортанні виробництва в традиційних галузях, закритті технічно відсталих підприємств;

- проблеми безробіття серед людей старшого віку;

- скорочення сукупного попиту на робочу силу;

- недосконалість у системі оплати праці;

- скорочення купівельної спроможності населення;

- бюджет втрачає платників податків;

- сезонні зміни у рівні виробництва в окремих галузях;

- зміни в демографічній структурі населення тощо.

Нещодавно уряд своїм розпорядженням затвердив План заходів на 2016-2017 роки з реалізації Стратегії подолання бідності. Традиційно ключова проблема бідності – питання зайнятості для України, тому одним із пріоритетних напрямів діяльності уряд вважає вирішення саме цієї проблеми.

Аналіз тематики звернень стосовно зайнятості, що надходять на урядову «гарячу лінію», свідчить, що громадян, в основному, хвилюють питання сприяння у пошуку роботи, у тому числі працевлаштування учасників бойових дій, а також реєстрації у центрах зайнятості.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2016 року на урядову «гарячу лінію»таких звернень  надійшло понад 3 тисячі.

Так, характерним є звернення заявниці з м. Мерефа Харківської області, яка повідомила на урядову «гарячу лінію», що була звільнена з підприємства за згодою сторін. Через кілька днів після звільнення вона звернулася до Центру зайнятості Харківського району з питання реєстрації як особи, що шукає роботу, де отримала відмову. За словами заявниці, документи у неї не прийняли, мотивуючи тим, що лише у разі відмови роботодавцем, куди її буде направлено для працевлаштування, її буде зареєстровано. Жінка просила надати роз’яснення щодо правомірності дій фахівців Центру зайнятості та посприяти у реєстрації її як особи, що шукає роботу. У Харківському обласному центрі, розглянувши звернення, поінформували, що реєстрація громадян у службі зайнятості здійснюється відповідно до Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 №198, пунктом 5 якого зазначено, що у разі наявності пропозиції підходящої роботи в день звернення до центру зайнятості, особі за попереднім узгодженням з роботодавцем видається направлення на працевлаштування. Заявниці видали направлення на працевлаштування до відділення Укрпошти, від якого вона відмовилася через транспортну недоступність. Зваживши на поважну причину відмови, та у зв’язку з відсутністю підходящої роботи, було прийнято рішення про надання їй статусу безробітної.

Громадян також цікавили питання матеріальної захищеності на час пошуку нової роботи, а саме порядок призначення, виплати та розмір допомоги по безробіттю. Так, після звернення на урядову «гарячу лінію» у липні цього року позитивно було вирішено питання жительки м. Івано-Франківськ щодо виплати їй заборгованої допомоги по безробіттю, починаючи з квітня поточного року. Також одразу після звернення на уряду «гарячу лінію» було виплачено допомогу по безробіттю учаснику бойових дій, який брав участь в антитерористичній операції, а після демобілізації перебуває на обліку в Вижницькому районному центрі зайнятості Чернівецької області. Отримав допомогу по безробіттю також і демобілізований військовослужбовець, який зареєстрований у Погребищенському районному центрі зайнятості Вінницької області. А оскільки довідка про грошове забезпечення, що він надав, була невстановленого зразка, то фахівцям центру зайнятості довелося надіслати запит до його військової частини, після того як довідка надійшла у відповідь на запит, її було взято до розрахунку та перераховано розмір допомоги по безробіттю.

Отже, звернутися на урядову «гарячу лінію» за скороченим номером телефону 1545, запровадженим на загальнодержавному рівні у липні цього року, та отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію може будь-який громадянин України, цілодобово та безкоштовно як зі стаціонарного, так і з мобільного телефону.

За період з 5 по 11 серпня 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 10 тисяч 119 звернень, з них 667 зареєстровано через Інтернет.

Для підприємців «гаряча лінія» діє за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон урядової «гарячої лінії» за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-