Громадяни звертаються на урядову «гарячу лінію» щодо виплати боргів із заробітної плати

Громадяни звертаються на урядову «гарячу лінію» щодо виплати боргів із заробітної плати

15631
Ukrinform
В українському законодавстві поняття «бюджетники» відсутнє як таке, хоча в нашій країні їх близько 3,5 мільйона. Так називають найманих працівників будь-якої бюджетної установи, які отримують заробітну плату з держбюджету. 

При цьому в суспільстві бюджетники надають громадянам соціально значущі послуги: створюють важливі продукти, навчають, підтримують наше здоров'я, захищають права і свободи тощо. Більшість бюджетних професій сьогодні вважаються непрестижними через замалу заробітну плату, що значно нижча, ніж у приватному секторі й економіці загалом. Окрім того, її ще й часто-густо бюджетникам затримують, що знижує рейтинг привабливості професій у цій сфері.

Нещодавно розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 р. №517-р було затверджено План невідкладних заходів щодо погашення заборгованості із заробітної плати. Офіційним документом рекомендовано керівникам підприємств забезпечити першочергове спрямування коштів, отриманих під час відшкодування податку на додану вартість (ПДВ), на погашення заборгованості із зарплати. Зокрема, передбачено притягнення до відповідальності керівників підприємств, що належать до сфери управління органів виконавчої влади, які допустили порушення вимог законодавства щодо своєчасної виплати заробітної плати. Крім того, буде активізовано роботу тимчасових комісій з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат. Посилиться і контроль за дотриманням вимог трудового законодавства щодо своєчасної виплати заробітної плати.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку поточного року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 10 тисяч звернень з питань порушення законодавства в установах та організаціях різних форм власності у сфері оплати праці.

Переважна більшість скарг стосувалася заборгованості з виплати заробітної плати, здебільшого багатомісячної її затримки. Кожне четверте звернення надійшло від працівників бюджетної сфери.

Так, медична працівниця з Дрогобицької міської поліклініки Львівської області звернулася на урядову «гарячу лінію» щодо невиплати заробітної плати за попередні два місяці та просила сприяння у якнайшвидшому погашенні заборгованості за цей період. Департаментом охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації жінці було надане детальне роз'яснення з цього приводу та вказані дати погашення заборгованості по зарплаті колективу поліклініки, яке було здійснено на початку липня поточного року.

Працівниця Товариства з додатковою відповідальністю (ТДВ) «Об'єднання Дніпроенергобудпром» м. Світловодськ Кіровоградської області вирішила звернутися на урядову «гарячу лінію» після того, як підприємство не виплатило їй заборгованості із зарплати за декілька місяців роботи. Керівництво місцевого Управління соціального захисту населення невдовзі повідомило жінку про нарахування їй коштів у повному обсязі. За матеріалами звернення громадянки (а вона, як виявилося, не одна мала проблеми з отриманням заробленого) на зазначеному підприємстві Управлінням Держпраці у Кіровоградській області здійснюється планова перевірка щодо порушення його керівництвом строків виплати заробітної плати працюючим і звільненим.

Телефонують також і держслужбовці. Зокрема, працівник Шаргородської районної державної адміністрації Вінницької області зателефонував на урядову «гарячу лінію» щодо затримки у виплаті йому зарплати за минулий місяць роботи. Керівництвом місцевої райдержадміністрації чоловіку були надані роз'яснення щодо змін структури зарплати держслужбовців у цьому році (стосується це посадових окладів та рангів), а також йому повідомлено про часткове погашення заборгованості по зарплаті за минулий місяць.

Отже, своєчасність отримання заробітної плати, а також погашення заборгованостей, у тому числі працівникам бюджетних установ, знаходяться на постійному контролі уряду, а ефективний діалог між суспільством та державою забезпечує урядова «гаряча лінія».

За період з 22 по 28 липня 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 39 тисяч 833 дзвінки, а також 709 звернень зареєстровано через Інтернет.

Урядова «гаряча лінія» цілодобово працюю за новим коротким номером 15-45, а також продовжує працювати номер: 0-800-507-309 (безкоштовно зі стаціонарного телефону).

Для постраждалих під час Революції Гідності діє спеціалізована «гаряча лінія» за окремим номером: 0-800-505-607.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон «гарячої лінії» за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру за адресою: www.ukc.gov.ua 


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-