Головний інженер розповів про нюанси будівництва вантового мосту в Запоріжжі

Головний інженер розповів про нюанси будівництва вантового мосту в Запоріжжі

Укрінформ
Більшість будівельних процесів, які були виконанні під час будівництва верхової частини вантового мосту через р. Дніпро у Запоріжжі, підрядникам доводилось робити з точністю до міліметра та вперше за 30 років.

Про це під час панельної дискусії “Велике будівництво. Запорізькі мости” сказав головний інженер ТДВ “ДНІПРОДІПРОТРАНС” Віталій Марочка, передає кореспондент Укрінформу.

“Після того, як кран “Захарій” поставив металеві секції (майбутня основа мосту - ред.) на тимчасові опори, їх необхідно було виставити з точністю до порядка 1-2 мм. Конструкція не давала цього робити, тільки від температури вона змінювала свою довжину до 50 мм. Тиждень ми спостерігали за нею, щоб вихопити невелике вікно в добі, коли можна зафіксувати положення, коли можна починати проводити зварювальні роботи. Зварювальні роботи виконувались найсучаснішим обладнанням (автоматами світового рівня), а також обов’язковий контроль якості всіх зварних швів, обов’язковий контроль геометрії конструкції”, - сказав спеціаліст.

Читайте також: У Запоріжжі Зеленський відкрив найбільший в Україні вантовий міст

Мова йде про верхову частину вантового мосту, який є найвищим в Україні, адже висота пілонів, які тримають міст, – 166 метрів. Міст триматимуть 96 вант (по 48 на верховій та низовій частинах).

“Встановлення вант - це вкрай цікавий і напружений процес, якого в Україні вже не робили 30 років. Не дивлячись на її міцність та довговічність, ця конструкція є вкрай тендітною. Будь-яка подряпина на поверхні ванти суттєво знижує її довговічність. Тому фактично ванту довжиною 200 м необхідно було як пушинку підняти, не торкаючись землі, і встановити в анкери. Цю всю технологію пропрацювали і неодноразово повторювали до того, як люди побачили, як все фахово відбувається з реальними конструкціями”, - сказав Марочка.

Загальна вага конструкції (основа мосту) складає 5200 тонн. Підрядники мали опустити її на 1,5 метра. За їхніми словами, зробити це було вкрай важко.

“Постійно були проблеми. Конструкція не лише намагалась деформувати опорні вузли, а також зсунутися. Все це було враховано і вирішено”, - додав головний інженер проєктного інститут.

В свою чергу керівник компанії “Онур” заявив, що відкрити запорізькі мости повністю мають 24 серпня 2022 року.

Як повідомлялося, запорізький міст - це магістраль безперервного руху завдовжки понад 9 км, яка складається з шести транспортних розв’язок, у складі яких 27 штучних споруд, у тому числі два позакласні мости з окремими спорудами під кожний напрямок руху. Мости почали будувати у 2004 році. У межах національної програми "Велике будівництво", ініційованої Президентом Володимиром Зеленським, у 2020 році будівництво запорізьких мостів було відновлено. Переможцем тендеру на будівництво об’єкту було визначено турецьку компанію. Загальна вартість проєкту – 11,9 млрд грн (з ПДВ).

22 січня на День Соборності Володимир Зеленський відкрив верхову частину вантового мосту.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-