Доходи громад Харківщини на мешканця більші на 12%, ніж в середньому в Україні - U-LEAD

Доходи громад Харківщини на мешканця більші на 12%, ніж в середньому в Україні - U-LEAD

Децентралізація
Укрінформ
Доходи громад Харківської області за три квартали цього року на одного мешканця більші на 12%, ніж середньостатистичний показник в Україні.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє регіональний офіс Програми «U-LEAD з Європою» у Харківській області у Фейсбуці.

"За 3 квартали 2021 року в середньому по області доходи на 1 мешканця склали 4364 грн, що на 462 грн (на 11,8%) більше, ніж середній показник по країні", - йдеться у повідомленні, за даними дашборду, який підготували експерти Програми «U-LEAD з Європою» та SKL International.

Доходи на одного мешканця у Харківській області коливаються від 1966 грн у Новопокровській громаді до 9886 грн у Наталинській громаді. 26 громад із 56 мають доходи на 1 мешканця вищі, ніж середні по області.

«Власні доходи на 1 мешканця є показником, на основі якого можна зробити висновок про фінансову спроможність громади. Чим більше значення цього показника, тим більше фінансових можливостей має громада щодо надання публічних послуг мешканцям та реалізації проєктів розвитку», - сказала радниця з питань муніципальних фінансів та управління U-LEAD з Європою в Харківській області Марина Гончаренко.

Вона додала, що серед громад України при середньому показнику 3902 грн доходи на 1 мешканця коливаються від 793 грн до 41624 грн.

"Підкреслюю, що власні доходи на 1 мешканця є досить ілюстративним показником, проте обсяг доходів сам по собі не є єдиною причиною процвітання громади, він має бути підкріплений професійним підходом до управління бюджетними ресурсами та чітким зв’язком бюджету зі стратегічними та програмними цілями розвитку громади", - додала радниця.

Гончаренко наголосила, що дохідна частина місцевих бюджетів характеризується у дашборді низкою показників, а саме: доходами загального фонду (без трансфертів), обсягом місцевих податків і зборів, обсягом надходжень плати за землю, дохідністю земель громад та фіскальною віддачею території громади.

За словами радниці, місцеві податки і збори – це основа фінансової спроможності місцевого самоврядування. До них відносяться податок на майно (плата за землю, податок на нерухоме майно та транспортний податок), єдиний податок, збір за паркування та туристичний збір. ОМС мають прямий вплив на ці надходження шляхом встановлення ставок та пільг, а також володіють дієвими інструментами безпосередньої роботи з платниками та розширення податкової бази.

За 3 квартали 2021 року в середньому по області місцеві податки і збори на 1 мешканця склали 1379 грн, що на 16 грн більше, ніж середній показник по країні.

Серед громад Харківській області значення показника коливається від 666 грн до 2510 грн, тоді як по Україні граничні значення показника склало від 163 грн до 15938 грн.

«Високі показники місцевих податків і зборів на 1 мешканця можуть бути наслідком як певної структури економіки в громаді (наприклад, переважання сільськогосподарського виробництва над промисловим, високий рівень розвитку підприємництва), так і активних дій місцевої влади щодо залучення усіх можливих резервів наповнення бюджету. Цей показник є свідченням меншої залежності бюджету громади від загальнодержавних податків (ПДФО, акциз, рента тощо)», - підкреслює Гончаренко.

Вона також зауважила, що фіскальна віддача території громади є новим показником у практиці бюджетного аналізу, вона розраховується як співвідношення надходжень загального фонду бюджету до площі території громади. Тримаючи на контролі цей показник, можна відстежувати «фіскальну прибутковість» громади та більш виважено планувати її стратегічний розвиток.

За 3 квартали 2021 року в середньому по області показник фіскальної віддачі території склав 14,47 грн на 1 мешканця. Показник в області коливається від 2,66 грн у Лозівській громаді до 60,88 грн у Роганській громаді. В цілому по країні спостерігається значний розрив між значеннями фіскальної віддачі в окремих громадах – різниця складає від 1 грн до 1300 грн.

«Результати постійного моніторингу цього показника можуть стати підґрунтям для управлінської оцінки ефективності виконання бюджетів, що сприятиме поліпшенню якості прийняття бюджетних рішень і позитивно вплине на перспективи реалізації всього середньострокового бюджетного циклу», - підсумувала радниця.

Також зазначається, що дашборд - новий інструмент для бюджетної аналітики на місцевому рівні, у якому візуалізовані показники виконання бюджетів територіальних громад за доходами, видатками та трансфертами. Дашборд підготовлено на підставі даних Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України, Державної статистичної служби України, даних вебпортал openbudget.gov.ua.

Як повідомлялося, Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Швецією, Данією, Естонією та Словенією для підтримки України на її шляху до зміцнення місцевого самоврядування. U-LEAD сприяє прозорому, підзвітному та багаторівневому управлінню в Україні, яке відповідає потребам громадян та розширює можливості громад.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-