Неухвалення закону про адмінтерустрій фактично

Неухвалення закону про адмінтерустрій фактично "консервує" децентралізацію - експерт

Укрінформ
Верховна Рада 14 травня має розглянути три законопроекти, від яких залежить продовження реформи децентралізації, і ключовим серед них є проект закону «Про засади адміністративно-територіального устрою України».

Про ризики неухвалення цього документа в коментарі Укрінформу розповів експерт РПР Іван Лукеря.

“Якщо Верховна Рада сьогодні не проголосує законопроект «Про засади адміністративно-територіального устрою України» №8051 в першому читанні, то ми не зможемо продовжити формування спроможних громад і фактично реалізувати новий етап децентралізації, який передбачає, що ми маємо сформувати спроможні громади по всій території України і місцеві вибори мають відбутися на новій територіальній основі. Фактично, ми консервуємо ситуацію в теперішньому стані, коли є спроможні громади — це ОТГ і міста обласного значення - і є громади, які не об’єдналися, тобто вони не мають реального місцевого самоврядування, перебувають під управлінням райдержадміністрацій", - заявив він.

За словами експерта, якщо не завершити реформу до наступних місцевих виборів, це може бути рівнозначним її згортанню у перспективі. "Тому що необхідно фінансувати і ті, і ті території (і ОТГ, і не об’єднані громади — ред.), а це потребуватиме значних державних видатків, ручного управління тощо В результаті ми повернемося до централізованої системи управління”, - переконаний Лукеря.

Він наголосив, що законопроект про адмінтерустрій врегульовує порядок формування адміністративних територіальних одиниць, встановлює процедури, які відповідають Конституції, визначає трирівневу систему адмінтерустрою: області, райони і об'єднані територіальні громади.

Крім того, додав фахівець, ВР сьогодні має розглянути ще два законопроекти щодо реформи децентралізації. Зокрема, законопроект про службу в органах місцевого самоврядування (№ 8369) встановлює чіткі вимоги до формування служби в органах місцевого самоврядування і, фактично, відкриває можливості для залучення в органи місцевого самоврядування професійних фахівців. Ухвалення цього закону дасть змогу також упорядкувати питання фінансування служби в органах місцевого самоврядування.

Читайте також: В Україні стартував конкурс журналістських робіт з децентралізації 2019

“Службовець буде отримувати зарплату і не буде залежати від керівництва в частині нарахування премій і надбавок, коли зарплата, основний фонд буде переважати в загальному зарплатному фонді службовця. Це, фактично, деполітизує службу в органах місцевого самоврядування, вводить посаду керуючого справами, який буде відповідати за добір кадрів, стабільність служби в органах місцевого самоврядування”, - наголосив Лукеря.

Ще один законопроект - про внесення змін до деяких законів України щодо посилення державних гарантій для гірських та високогірних населених пунктів (№6439-д) - стосується гарантій державної підтримки для гірських територій України. Ним пропонується посилити державні гарантії соціально-економічного розвитку населених пунктів, які виокремлені в категорію високогірні населені пункти. Такими пропонується вважати ті населені пункти, які розташовані на висоті 600 м та вище від рівня моря.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-