На Миколаївщини обговорили, як сільським громадам заробляти на туризмі

На Миколаївщини обговорили, як сільським громадам заробляти на туризмі

Децентралізація
Укрінформ
Чи можуть сільські громади заробляти на туризмі? Як об’єднати навколо цієї мети зусилля ОТГ, влади та бізнесу і чи здатні туристичні кластери стати драйверами розвитку територій?

Саме ці питання, а також популяризація туристичних можливостей, залучення інвестицій в цю сферу тощо стали предметом обговорення під час семінару «Розвиток сільських територій через створення туристичних кластерів», який організував Миколаївський Центр розвитку місцевого самоврядування, створений за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Держава включила сферу туризму в один з пріоритетних напрямків розвитку національної економіки і культури. У цьому Миколаївщина має невичерпні ресурси. По суті, це - неоране поле, те, що лежить на поверхні. Це наші рекреаційні зони, відпочинкові, історичні пам’ятки, культурне надбання. Це те, що може годувати місцеві бюджети прямо зараз, причому без серйозних капіталовкладень», - сказав директор Миколаївського ЦРМС Валентин Бойко.

У тому, що туризм є каталізатором, механізмом, який запускає інвестиційні та розвиткові процеси як на загальнонаціональному, так і на регіональному рівні, впевнена і експерт з регіонального розвитку Київського ЦРМС Тетяна Тимошенко, яка стала одним з головних спікерів семінару.

«Це один з найшвидших методів повернення грошей у бізнесі. А ще це феноменальна сфера, бо поєднує багато суміжних галузей економіки. Вона залучає всіх - від аграріїв та промисловців до тих, хто вивозить сміття. Це кластер, який є індикатором розвитку місцевої громади, починаючи від доріг і завершуючи медичним обслуговуванням. Навколо одного туриста створюється два робочі місця в сфері туризму і чотири в суміжних галузях», - сказала Тимошенко.

За її словами, туризм це один з потужних засобів не лише заробляння коштів на розвиток громад, а й створення робочих місць на селі, яких сьогодні так бракує. Адже це відразу кілька послуг, які об’єднуються в один продукт. Гостя треба привезти, розважити, нагодувати, розмістити на нічліг, запропонувати сувенірну продукцію і таке інше. Всі ці послуги мають бути поєднані в один кластер. І перед ОТГ Миколаївщини в цьому плані відкриваються необмежені можливості.

«Щоб почати заробляти громада повинна встановити ставки туристичного збору. В Миколаївській області це не скрізь ще зроблено. Крім того, далеко не у всіх громадах є підрозділи, які займаються розвитком цієї сфери. У деяких цим питанням займається відділ, який курує освіту, медицину, культуру, спорт і, в тому числі, туризм. Це не є правильним, бо, в такому разі, на цей напрямок не вистачає ні робочих рук, ні фінансів, зрештою. Важливим питанням залишаються дороги, бо це один з головних чинників, з якого розпочинається розвиток туристичної галузі», - сказав заступник начальника відділу з питань молоді та туризму Миколаївської ОДА Руслан Волчецький.

Він також навів красномовний приклад. В минулому році в області зібрано близько 1 мільйона 800 тисяч гривень туристичного збору. При цьому, 85 відсотків від цієї кількості припало на три територіальні одиниці: Коблівську ОТГ (вона на першому місці), місто Миколаїв та Чорноморську сільську раду Очаківського району. А в деяких громадах ця сума не добігає і до тисячі гривень. І це при тому, що Миколаївщина має великий потенціал у розвитку туризму.

Читайте також: Київська ОДА має узгодити перспективний план області до 15 лютого - експерт

«Якщо громада прагне розвиватися, вона повинна говорити і думати саме про туризм. Це мультидисципліна, яка об’єднує навколо себе всіх і вся. Тому кожна ОТГ наразі повинна розпочати з інвентаризації своїх туристичних можливостей, подивитися, що в неї є на території, що могло б зацікавити гостей. А якщо навіть нічого нема – треба створити. Взяти хоча б різноманітні фестивалі, кількість яких постійно збільшується і які так приваблюють як місцевих мешканців, так і туристів. А ми готові їм допомагати», - розповідає голова правління громадської організації «Асоціація лідерів туристичного бізнесу в Миколаївській області» Тетяна Чичкалюк.

На Миколаївщині одним із найбільш перспективних районів для розвитку туризму є Чорноморське узбережжя. Зокрема, рекреаційні зони Коблево, Рибаківка, Морське, Очаків. Тут нараховується близько 200 курортно-оздоровчих закладів, у яких одночасно можна розмістити понад 30 тисяч туристів і відпочивальників. Приваблює і близькість до таких природних та історичних пам'яток як Тилігульский лиман, острів Березань, стародавнє античне городище "Ольвія", заповідна Кінбурська коса, міста Одеса та Миколаїв.

А загалом, область має потужний рекреаційно-туристичний потенціал та природно-заповідний фонд, які здатні здивувати і розважити туристів та відпочивальників з різноманітними вподобаннями та смаками. Завдяки унікальному рельєфу та клімату сьогодні тут розвиваються понад 15 різних видів туризму. Окрім відпочинку на піщаних пляжах, тут можна займатися яхтингом, рафтингом, кайтингом, віндсерфінгом, велосипедними та пішими прогулянками, ходити на екскурсії до парків, заповідників, знайомитися з неймовірно красивими куточками природи, вдихати цілющі аромати безкрайніх степів, і при цьому розширювати свій кругозір і розвивати ерудицію.

Отож громадам є над чим працювати і куди рухатися.

Програма «U-LEAD з Європою» спільно фінансується Європейським Союзом та державами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.

Фото: Алла Мірошниченко

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-