Транспортники Харкова сперечаються з Укртрансбезпекою, які поломки вважати серйозними
В самому управлінні "Укртрансбезпеки" переконані, що пікет - це спроба тиску на орган державної влади з боку керівників місцевих транспортних підприємств і влади Харкова. Тому керівництво теруправління звернулося із заявами в прокуратуру, поліцію та Управління СБУ Харківської області з проханням дати оцінку акції протесту транспортників, повідомляє кореспондент Укрінформу.
На акцію біля Держпрому представники КП "Міськелектротранс" прибули на "своєму" транспорті - тролейбусах і трамваях. На них закріплені плакати з написами: "Ми платимо в бюджет 250 млн грн податків, а що зробили праведники з "Укртрансбезпеки?", "Хто кришує нелегалів і таксистів?", "Не віддамо соціальний транспорт!"...
Як пояснює заступник директора з експлуатації Салтівського трамвайного депо Микола Павленко, з минулого місяця співробітники "Укртрансбезпеки" по черзі проводять позапланові перевірки у трамвайних і тролейбусних депо.
"Інспектори виявляють незначні порушення - вивіска не того кольору, непофарбований поручень - і виписують постанову про заборону виходу транспорту на лінію. Але подібні порушення не впливають на безпеку перевезень пасажирів, оскільки усі ці недоліки усуваються в процесі роботи. Ще одне: незважаючи на наші звернення, поки що не припинена діяльність нелегальних перевізників, які не мають ліцензій, але "Укртрансбезпека" їх чомусь не помічає", - наголосив Павленко.
За його словами, сьогодні стан рухомого складу набагато кращий, ніж кілька років тому: покращено графік роботи транспорту, керівництво міста домагається кредиту на купівлю 130 одиниць електротранспорту. Трамвай і тролейбус, як і раніше, найдешевший транспорт, яким користуються громадяни пільгових категорій, включаючи пенсіонерів. Вони і страждають в першу чергу від невиходу "рогатих" на лінії.
"Мета акції - привернути увагу громадськості до цієї проблеми, добитися реакції управління "Укртрансбезпеки" і знайти вихід з положення", - додав Павленко.
Водночас начальник Управління "Укртрансбезпеки" в Харківській області Євген Шатохін переконаний, що акція протесту представників харківського КП "Міськелектротранс" - спроба тиску на "Укртрансбезпеку".
Так він сказав кореспондентові Укрінформу, коментуючи дії транспортників.
"Я дізнався про намір провести акцію рано вранці і вже о 08:15 був біля Держпрому, де зібралися представники КП "Міськелектротранс". На проїжджій частині були припарковані, як я нарахував, десяток тролейбусів, а на трамвайних коліях - сім трамваїв. Підійшов до учасників акції, поговорив з ними, почув претензії по дріб'язкових, як вони сказали, причіпках наших інспекторів і їх приписах не випускати на лінію трамваї і тролейбуси, де виявлені порушення", - зауважив Шатохін.
За його словами, водночас ніхто не сказав, що на передньому склі частенько немає "двірників", і в негоду водії не бачать, куди їдуть, що в салонах іноді не закриваються двері, несправні спідометри, що дозволяє списувати витрати енергії, масово відсутні аптечки і сертифікати медобстеження персоналу, діелектричні рукавички та обценьки. "За законом раз на десять років електротранспорт має йти на капітальний ремонт, але керівники депо посилаються на відсутність коштів, забуваючи про безпеку пасажирів", - додав Шатохін.
Він наголосив, що з причин, пов’язаних з "дрібницями", у Салтівському тролейбусному депо за 3 місяці зареєстровано 12 ДТП (зіткнень з іншими транспортними засобами) та один наїзд на пішохода, а в Жовтневому трамвайному депо за той же термін - 15 ДТП і два наїзди на пішохода, і цей список можна продовжити: "Наїзди небезкривдні: в одному з випадків жінці-пішоходу відрізало ногу, і через два дні вона померла в лікарні. Втратив ногу при наїзді трамвая і чоловік-пішохід".
Шатохін наголосив, що управління "Укртрансбезпеки" в Харківській області і далі здійснюватиме роботу з наведення ладу на міському транспорті.
До того ж, сказав Шатохін, страйки на транспорті в робочий час заборонені законом: "Це підрив економіки. Тому ми звернулися з відповідними заявами в прокуратуру, поліцію та Управління СБУ Харківської області з проханням дати оцінку акції протесту транспортників біля Держпрому".
Страйк водіїв електротранспорту в Харкові / Фото: Мадієвський В'ячеслав, УкрінформДержавна служба з безпеки на транспорті "Укртрансбезпека" була створена шляхом злиття Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекція) і Державної інспекції з безпеки на морському і річковому транспорті (Укрморрічінспекція). У лютому 2015 року Кабмін затвердив положення про створення державної служби "Укртрансбезпека". У квітні цього року Кабінет Міністрів України усунув керівника цієї служби Михайла Ноняка від обійманої посади. Щодо нього було призначено службове розслідування.