В екоінспекції пояснили, чому в порту

В екоінспекції пояснили, чому в порту "Южний" заблоковані танкери з аміаком

Ексклюзив
Укрінформ
Двом норвезьким LPG-танкерам "Clipper Mars" та "Clipper Venus" з 80 тисячами тонн аміаку на борту, які заблоковані у порту "Южний" екоінспекцією, митники не дозволяють вихід у рейс через неврегульованість інциденту.

Він виник три дні тому між держінспектором Олегом Овсянком та дирекцією Одеського припортового заводу, повідомив Укрінформу глава Держекоінспекції Північно-Західного регіону Чорного моря Олександр Ставнійчук.

"Поки що у Мінекології триває нарада щодо врегулювання ситуації, що виникла з танкерами в порту "Южний" через непоступливість керівництва припортового заводу, яке відмовляється назвати винуватця виявлених порушень при закачуванні скрапленого аміаку в танки суден. Хоча, згідно з вимогами чинного законодавства, цього працівника ОПЗ чекає всього 680 гривень штрафу. Натомість дирекція заводу наполягає, що неправий держінспектор Олег Овсянко - хочуть його підставити", - зазначив Ставнійчук.

Як додав очільник Держекоінспекції Північно-Західного регіону Чорного моря, в інспекції сподіваються, що сьогодні все-таки вдасться уладнати інцидент.

Тим часом стало відомо, що в морський порт зайшов ще третій LPG-танкер Gas Snapper, який готовий стати під навантаження біля причалу ОПЗ. Однак експедитор не знає, чи варто це робити. Адже добова плата за простій кожного з таких газовозів сягає 20 тисяч доларів. А з другого боку, виникла загроза безперебійному функціонуванню заводу та амміакопроводу.

Як повідомляв Укрінформ, танкер "Clipper Mars" простоює в акваторії порту з 26 січня, а відхід теплохода "Clipper Venus" держекоінспектор Овсянко заблокував вночі 31 січня.

Пояснюючи, чому виникла вибухонебезпечна ситуація, заступник директора ОПЗ Микола Щуриков уточнив, що "26 січня завод завершив завантаження 40 тисяч тонн аміаку на танкер "Clipper Mars". При цьому порушень вимог природоохоронного законодавства не було допущено й зафіксовано - в ОПЗ існує функція завантаження аміаку на судна, але завод не здійснює оформлення документів на вантаж. Того ж дня звернулися до Державної екологічної інспекції Південно-Західного регіону Чорного моря із заявою про проведення екологічного контролю вантажних операцій по судна "Clipper Mars".

Читайте також: ОПЗ заявляє, що через дії чиновників під Одесою – дві "хімічні бомби"

За словами Щурикова, "документи були надані експедитором компанії УМТК, зокрема, черговому інспектору охорони Чорного моря Овсянку. Однак він відмовився від контролю й оформлення документів, пославшись на відсутність у заводу РТК (робочої технологічної карти). А без екологічного контролю не може бути здійснено митне оформлення вантажу".

Як зауважив заступник директора ОПЗ, "в акті перевірки за додержанням суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони довкілля", складеному 29 січня не виявлено порушень природоохоронного законодавства".

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-