ОПЗ заявляє, що через дії чиновників під Одесою – дві

ОПЗ заявляє, що через дії чиновників під Одесою – дві "хімічні бомби"

Укрінформ
Державна екологічна інспекція Південно-Західного регіону Чорного моря блокує відхід у рейс двох танкерів з аміаком, завантажених біля причалу Припортового заводу.

Зокрема, танкер "Clipper Mars" простоює в акваторії порту з 26 січня, а відхід теплохода "Clipper Venus" держекоінспектор Овсянко заблокував 31 січня, заявив у Facebook заступник директора ОПЗ Микола Щуриков.

"У прибережних водах Одеського регіону стоять на рейді два танкери, завантажені скрапленим аміаком. На борту кожного по 40 тисяч тонн аміаку. Простій одного з них триває третій день. А це означає, що весь цей час у нас під боком дві "хімічні бомби", - зазначив Щуриков.

Пояснюючи, чому виникла вибухонебезпечна ситуація, заступник директора ОПЗ уточнив, що "26 січня завод завершив завантаження 40 тисяч тонн аміаку на танкер "Clipper Mars". При цьому порушень вимог природоохоронного законодавства не було допущено й зафіксовано - в ОПЗ існує функція завантаження аміаку на судна, але завод не здійснює оформлення документів на вантаж. Того ж дня звернулися до Державної екологічної інспекції Південно-Західного регіону Чорного моря із заявою про проведення екологічного контролю вантажних операцій по судна "Clipper Mars".

За словами Щурикова, "документи були надані експедитором компанії УМТК, зокрема, черговому інспектору охорони Чорного моря Овсянку. Однак він відмовився від контролю й оформлення документів, пославшись на відсутність у заводу РТК (робочої технологічної карти). А без екологічного контролю не може бути здійснено митне оформлення вантажу. Причому така ж ситуація з іншим судном, що стоїть на рейді порту "Южний" в очікуванні оформлення документів на вантаж".

Як зауважив заступник директора ОПЗ, "в акті перевірки за додержанням суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони довкілля", складеному 29 січня не виявлено порушень природоохоронного законодавства".

Читайте також: Одеський припортовий запрацював після кількамісячного простою

"ОПЗ здійснює завантаження аміаку на судна 40 років, і всі ці роки в інспекторів Держекослужби не було ніяких зауважень до процесу перекачування. Якщо інспекція посилається на порушення вимог постанови від 1996 року, то де вона була весь цей час? Між тим, затримка в оформленні вантажних документів може призвести до зриву міжнародних договорів з переробки аміаку, втрати іміджу ОПЗ як надійного партнера", - зазначив Щуриков.

Прокоментувати на запит Укрінформу ситуацію, що виникла, завідувач відділом нагляду за екологічним станом на митній території Міністерства екології та природних ресурсів України Наталія Грицак поки що не змогла.

"Наразі ми запропонували керівництву Державної екологічної інспекції Південно-Західного регіону Чорного моря та безпосередньо держінспектору Овсянку надати роз'яснення з приводу їх дій у порту "Южний". Після цього прокоментуємо", - запевнила Грицак.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-