
«Яготинське» природу поважає: екоінновації бренду в пакованні
Організатор: Група компаній «Молочний альянс».
Спікери: Сергій Вовченко - голова наглядової ради групи компаній «Молочний альянс» (ТМ «Яготинське»); Ганна Яворська - заступниця голови правління ПрАТ «Елопак-Фастів»; Ольга Лекова - засновниця компанії Recast Plastic.
Коротко. Учасники заходу представлять нові екологічні ініціативи ТМ «Яготинське» та конкретні показники скорочення пластику в пакованні продукції, презентують відеоролик «Яготинське природу поважає» про важливість незнімної кришки для екології. А також розкажуть про технологічні інновації, які дозволили зменшити використання пластику, познайомлять з партнерами, які супроводжують екоініціативи компанії та реалізують інноваційні проєкти з переробки пластику.
Під час заходу буде представлена продукція ТМ «Яготинське» з незнімною кришкою на пакуванні Pure Pak.
Формат заходу – офлайн (Зала 1).
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformPressCenter
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформу можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
Впровадження незнімних кришечок на молочній продукції допомагає зменшити пластикові відходи та підвищує екологічну відповідальність виробників; поки це ініціатива виробників, але з часом може стати вимогою українського законодавства.
Про це під час пресконференції в Укрінформі, присвяченої впровадженню екологічних інновацій у пакованні продукції бренду, сказав голова наглядової ради групи компаній «Молочний альянс» (ТМ «Яготинське») Сергій Вовченко.
Торгова марка «Яготинське» стала першою в молочній галузі в Україні, яка впровадила використання незнімних пластикових кришок - за європейським зразком і в межах власної екологічної стратегії.
«Для нас був певний виклик через те, що український споживач є і вимогливим, і консервативним водночас. Була ймовірність несприйняття незнімної кришки, що могло вплинути на споживання продуктів у такому пакованні. Проте запровадження пройшло успішно. Ми використовуємо лише якісний пластик з первинної сировини, а також сучасне європейське обладнання, що дозволяє гарантувати безпечність і тривалий термін зберігання продукції», - пояснив він.
Задля розуміння необхідності впровадження ініціативи з незнімною кришкою, Вовченко навів дані щодо виготовлення пакування на Яготинському маслозаводі. За його словами, у третьому кварталі 2024 року для виготовлення саме кришечок було використано 35,5 т пластику. Якщо ж загалом порахувати річний обсяг, то виходить близько 120-125 т звичайних кришок, які можуть потрапити у довкілля.
Голова наглядової ради визнав, що нова кришка на 3% дорожча від старої версії, однак запевнив, що її вартість компанія не перекладає на споживача.
«Для покупця це не змінює ціну, але змінює вплив на довкілля. І ми бачимо, що свідомість споживачів зростає, навіть у часи війни», - додав він.
Підтримала таку ініціативу й засновниця компанії Recast Plastic Ольга Лекова. Вона зауважила, що переробка справді є доволі дорогою, адже в неї вкладається більше ресурсу. Однак необхідно розуміти, що первинний природний ресурс втрачається, тому треба обирати шлях або переробки з того, що вже існує, або використання переробленого.
Заступниця голови правління ПрАТ «Елопак-Фастів» Ганна Яворська розповіла, що ідея що незнімної кришки виникла через вимоги європейського законодавства та необхідність зменшити забруднення морів і океанів пластиком. Вона наголосила, що такі кришки вже стали обов’язковими в ЄС, до чого, власне, і йде Україна. Та наразі вітчизняні виробники впроваджують ці рішення добровільно.
Яворська також закцентувала на розвитку сталого пакування, за якого кришки можуть виготовлятися з відновлюваних матеріалів, а форма упаковки оптимізується для зменшення відходів. Водночас вона привернула увагу до необхідності законодавчих ініціатив щодо поводження з відходами.
«Якщо в Україні буде цивілізований закон про поводження з відходами, як у Європі, то можна буде впровадити сучасну систему сортування й переробки. Вже зараз у межах екологічних ініціатив встановлено понад тисячу контейнерів для роздільного збору сміття, і виробники беруть на себе відповідальність за збір та передачу відходів на переробку. Саме так має працювати система, коли держава ухвалить відповідні закони», - підкреслила Яворська.
Учасники конференції погодилися, що екологічні ініціативи потребують не лише внутрішньої мотивації компаній, а й підтримки державної політики з розширеної відповідальності виробника.
Проте навіть без офіційних вимог український бізнес починає діяти на випередження. Можливо, вже за рік, як зазначив Вовченко, цього від виробника вимагатиме як Європа, так і українське законодавство.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк