Презентація дорожньої карти кар’єрного розвитку жінок-лідерок у вищій освіті України

Презентація дорожньої карти кар’єрного розвитку жінок-лідерок у вищій освіті України

Укрінформ
26 березня, 13:00 - презентація дорожньої карти кар’єрного розвитку жінок-лідерок у вищій освіті України.

Організатори: Громадська організація «Інноваційна Генерація», Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна.

До участі запрошені: представники команди проєкту Університету Бедфордширу (м. Лутон, Велика Британія), ГО «Інноваційна генерація», Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця, Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, Британської ради в Україні, радниці з рівних можливостей, різноманіття та інклюзії українських ЗВО та громадських організацій, жінки-лідерки у вищій освіті України.

Модератор: Роман Нестеренко - заступник начальника управління міжнародних відносин Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна.

Питання до обговорення: 

  • бар’єри та виклики, з якими стикаються жінки-лідерки у закладах вищої освіти в Україні та Великій Британії;
  • пошук шляхів розширення можливостей для жінок-науковиць і жінок-лідерок у вищій освіті;
  • огляд дорожньої карти кар’єрного розвитку жінок-лідерок у вищій освіті України;
  • можливості для сприяння розбудові потенціалу жіночого лідерства у ЗВО України.

Коротко. Учасники заходу презентують результати проєкту «A Career Roadmap for Women’s Leadership in Higher Education in Ukraine», що реалізується в рамках програми проєктів у сфері гендерної рівності ініціативи Going Global Partnerships від Британської Ради.

Мета проєкту - визначення бар’єрів і викликів, з якими стикаються жінки-лідерки у закладах вищої освіти в Україні та Великій Британії, а також сприяння розбудові потенціалу вищих навчальних закладів України та розширенню можливостей для жінок-науковиць і жінок-лідерок у вищій освіті шляхом розроблення кар’єрної дорожньої карти «Жінки-лідерки у вищій освіті» з урахуванням гендерних аспектів, культурного та соціально-політичного контексту України, предметних напрямків досліджень.

Формат заходу – офлайн (Зала 1) + онлайн-включення.

Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com

Акредитація триватиме до 12:45 26 березня 2025, для підтвердження необхідно вказати ім’я, прізвище, назву видання.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformPressCenter.

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформу можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

У закладах вищої освіти недостатньо дотримується гендерний баланс серед жінок-лідерок – дослідження

Серед жінок-лідерок у закладах вищої освіти в Україні недостатньо дотримується баланс між кар’єрним зростанням та особистим життям.

Такі висновки містить дослідження кар’єрного розвитку жінок-лідерок у вищій освіті України, яке презентували в Укрінформі фахівці Харківського національного університету імені В. Каразіна.

Організатори провели опитування жінок-викладачок закладів вищої освіти з різних регіонів України, щоб визначити гендерний баланс між можливостями кар’єрного зростання та особистого життя.

«Ми намагалися залучити якомога більше жінок, які працюють у системі вищої освіти у різних закладах. Опитуванням було охоплено близько 200 жінок, які обіймають певні посади у закладах вищої освіти в різних регіонах України», - сказала заступниця директора навчально-наукового інституту «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету імені В. Каразіна Марина Васильєва.

Так, на запитання, чи вважаєте Ви, що Ваша робота в ЗВО залишає Вам достатньо часу на родину та домашні справи? – ствердно відповіли 35,5%, а заперечно - 64,5%.

На запитання, чи вважаєте Ви, що Ваша робота в ЗВО залишає Вам достатньо часу на особистий розвиток? – Так відповіли - 41%, а ні - 59%.

«Як бачимо, значна більшість жінок вважає, що робота у закладі вищої освіти не залишає їм достатньо часу на родину й домашні справи. Тобто, жінкам важко досягти цього балансу. І так само переважна більшість жінок вважає, що у них недостатньо часу на особистий розвиток, тому що робота у закладі вищої освіти, тим більше на певній посаді, забирає дуже багато часу», - прокоментувала Васильєва.

Також у жінок-лідерок ЗВО поцікавилися можливостями кар’єрного зростання та дотриманням гендерної рівності. Відповіді на ці запитання також показали брак гендерного балансу.

- Чи є в структурі ЗВО, в якому Ви працюєте, гендерний центр? Так - 25,1%, ні – 51,4%;

- Чи пропонує ЗВО, в якому Ви працюєте, програми розвитку кар’єри жінок? Так – 24,6%, ні – 50,3%;

- Чи брали Ви участь у будь-яких програмах підтримки та кар’єрного розвитку для жінок, які працюють у сфері освіти? Так – 24,7%, ні – 53,3%;

- Чи подавали Ви клопотання про просування кар’єрними сходами протягом останніх трьох років? Так - 30,1%, ні – 69,9%;

- Чи визнає та підтримує Ваш університет життєвий досвід та проблеми здоров’я, такі як викидень та менопауза? Так – 25,1%, ні – 74,9%.

«Дослідження та додаткові дані, які ми отримали в бесідах із жінками на посадах у закладах вищої освіти, показали, що ці проблеми існують і потребують вирішення», - зауважила Васильєва.

Результати опитування мають намір поширити в системі ЗВО задля досягнення гендерного балансу в розбудові потенціалу вищих навчальних закладів України.

Опитування проводилося впродовж року. Також провели фокус-групи у трьох великих містах: Києві, Львові та Харкові і з жінками-лідерками з числа освітян, які перебувають за кордоном.

Опитування лягло в основу дорожньої карти кар’єрного розвитку жінок-лідерок у вищій освіті України.

Організаторами дослідження виступили: Громадська організація «Інноваційна Генерація», Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Харківський національний університет імені В. Каразіна.

Як повідомлялося, в Укрінформі презентували дослідження з впровадження гендерної рівності у сфері освіти.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-