Презентація результатів Національного тесту з медіаграмотності
Організатори: Національний проєкт з медіаграмотності “Фільтр” Міністерства культури та стратегічних комунікацій України; UNDP в Україні; IREX; Zinc Network.
Учасники: Ганна Красноступ - директорка департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки Міністерства культури та стратегічних комунікацій; Юлія Ткачук - директорка програми USAID "Мріємо та діємо"; Валентина Аксьонова - комунікаційна аналітикиня, менеджерка компоненту зі стратегічних комунікацій та протидії дезінформації ПРООН в Україні; Дмитро Хільченко - директор проєктів Zinc Network.
Модератор: Ольга Кравченко - керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр».
Чому це цікаво?
Національний тест з медіаграмотності покликаний об’єднати українців довкола теми медіаграмотності та сприяти підвищенню стійкості суспільства до шкідливих інформаційних впливів. Цьогоріч інтерес до тесту перевершив усі очікування та зібрав рекордну кількість учасників.
Довідково. “Фільтр” - це національний проєкт з медіаграмотності Міністерства культури та стратегічних комунікацій України. Проєкт був заснований у 2021 році, щоб об’єднати зусилля держави, громадського сектору, міжнародних організацій та медіаспільноти задля покращення рівня медіаграмотності українців.
Формат заходу – офлайн (Зала 1).
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com .
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
Національний тест з медіаграмотності цьогоріч пройшли понад 76 тисяч українців - організатори
Національний тест з медіаграмотності, який проводився у жовтні, пройшли понад 76 тисяч українців.
Про це повідомила керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко на пресконференції в Укрінформі.
"За період з 17 по 31 жовтня... понад 76 тисяч користувачів пройшли тест від початку до кінця... Ця цифра включає як анонімних користувачів, так і тих, що залишили свої персональні дані і хотіли позмагатися за призи", - сказала вона.
За словами Кравченко, цей тест проходили і жителі тимчасово окупованих територій, і це свідчить про їхнє бажання залишатися в українському контексті.
Питання ж у тесті були максимально наближені до реального життя, більшість з них побудовані на прикладах. "Ми орієнтувалися на звичайного користувача, а не на експерта з медіаграмотності, не на журналіста. Ми хотіли зробити цей тест максимально близьким для кожного, тому питання не є якимись надто теоретичними та складними", - сказала керівниця проєкту "Фільтр".
Своєю чергою директорка програми USAID "Мріємо та діємо" Юлія Ткачук зауважила, що понад 46% учасників тесту показали високий рівень медіаграмотності і склали тест на значення "гуру" або "майже гуру".
"У 2024 році результати трішечки нижчі, ніж у 2023 році... Через те, що кількість учасників цьогоріч більша в п'ять з половиною разів, то, мабуть, набагато більше людей проходили тест уперше. І саме тому загальний результат є, насправді, хорошим і оптимістичним", - сказала Ткачук.
Директорка департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки Міністерства культури та стратегічних комунікацій Ганна Красноступ наголосила, що медіаграмотність є ключовою навичкою для стійкості українського суспільства.
"Це про нашу безпеку, про наше ментальне здоров'я, про наш добробут, про нашу перемогу та про те, як ми відповідально споживаємо інформацію. ...Третій рік поспіль ми єдина країна в світі, яка проводить такий масштабний тест. У нас унікальний досвід, і багато колег з наших сусідніх країн цікавляться, як ми це організували", - сказала Красноступ.
Національний тест з медіаграмотності реалізували за підтримки ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії, а також завдяки проєкту з медіаграмотності і когнітивної стійкості в Україні, що реалізується Zinc Network і фінансується урядом Великої Британії.
Як повідомлялося, у 2023 році участь в Національному тесті медіаграмотності взяли понад 26 тисяч українців.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк