Нова модель управління Києвом: переваги та виклики
Організатор: Андрій Вітренко - депутат Київської міської ради, голова депутатської фракції «Слуга народу».
Учасники: Юрій Ганущак - директор Інституту розвитку територій; Василь Куйбіда - доктор наук з держуправління, професор кафедри держуправління, місцевого самоврядування та управління містом НАДУ; Дмитро Нікульшин - перший заступник голови секретаріату УАРОР; Антон Чиркін - експерт з конституційного права Центру політико-правових реформ; Лілія Пашинна - депутатка Київської міської ради, представниця України в Палаті місцевих влад Конгресу місцевих і регіональних влад РЄ; Анабелла Моріна - громадська активістка; Дмитро Калько - громадський діяч, член громадської ради при КМДА; Артур Аракелян - голова Громадської ради при Деснянській райдержадміністрації; Геннадій Кривошея - голова Громадської ради при КМДА; Микола Конопелько - депутат Київської міської ради; Георгій Зантарая - депутат Київської міської ради; Євген Кузьменко - депутат Київської міської ради; Андрій Вітренко - депутат Київської міської ради, голова постійної комісії Київської міської ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності.
Питання до обговорення:
- Повноваження міського голови та Київської міської державної адміністрації: Як новий закон має змінити ролі мера Києва і голови КМДА? Який баланс влади буде між ними?
- Відповідальність перед громадою: Як підвищити підзвітність та прозорість місцевої влади перед киянами? Як збільшити залучення громадськості до управління містом? Які механізми участі громадських організацій і місцевих ініціатив?
- Механізми контролю: Які нові інструменти контролю та нагляду за виконавчою владою міста повинні бути передбачені в законі? Чи сприятиме закон підвищенню ефективності управління в умовах децентралізації?
- Які необхідні нові законодавчі норми для ефективної діяльність та повноваження Київради? Які необхідні зміни в механізмах прийняття рішень?
- Як новий закон повинен вплинути на співпрацю між Київською міською владою та центральними органами влади?
- Які основні стратегічні завдання та проблеми повинен вирішувати новий закон у контексті розвитку міста?
Коротко. Організатори заходу зазначають, що Київ – єдина громада в Україні, де місцеве самоврядування знаходиться під протекторатом виконавчої влади всупереч Європейській хартії.
Учасники круглого столу зосередяться на питаннях необхідності прийняття нового закону про столицю, розмежування повноважень Київського міського голови й очільника КМДА та налагодження управлінських процесів.
Формат заходу – офлайн (Зала 1).
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
Назріла потреба ухвалити новий закон про столицю, у якому необхідно передбачити розмежування повноважень Київського міського голови і очільника Київської міської державної адміністрації.
Таку думку висловив під час круглого столу в Укрінформі "Нова модель управління Києвом: переваги та виклики" депутат Київської міської ради, голова депутатської фракції "Слуга народу" Андрій Вітренко.
"Зміна закону про столицю назріла давно. Ми всі розуміємо, що сьогодні законодавство не відповідає викликам, які стоять перед нашою країною і столицею. Ключові рішення станом на сьогодні приймаються у Київській міській раді, але виконує їх Київська міська державна адміністрація, яка створена державою, а не Київською міською радою. Вона виконує не лише місцеву, але і державну функцію", - сказав він.
На думку Вітренка, створення у Київській міській раді власного виконавчого органу допоможе забезпечити реалізацію рішень міської ради. При цьому мер буде керівником ради за посадою, без потреби затвердження керівником виконавчого органу. А КМДА позбавиться господарських функцій.
"Таке відокремлення виконавчих функцій від КМДА підтримала і Рада Європи, оскільки суміщення державних і самоврядних функцій суперечить принципам децентралізації та Європейській хартії місцевого самоврядування", - вважає депутат.
Вітренко додав, що потрібно напрацювати рекомендації до законопроєкту, які забезпечать чіткий розподіл повноважень, ресурсів і контролю у столиці.
Своєю чергою член громадської ради при КМДА Дмитро Калько зазначив, що на папері КМДА є державною гілкою влади, але при цьому іще виконує функцію місцевого самоврядування.
"У нас виникає дуалізм, який по суті виключає можливість належного контролю з боку держави виконавчої гілки влади. Тому що чиновників категорії "Б" призначає і звільняє міський голова. Ніяких конкурсів не проводиться", - говорить він.
Під час круглого столу, зокрема, порушувались питання впливу чинного законодавства про столицю на неефективність місцевого самоврядування у Києві та потребу розподілу повноважень голови столичної виконавчої та представницької влади.
Нагадаємо, чинний закон «Про столицю України - місто-герой Київ» був ухвалений у 1999 році.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк