«Медіаспоживання в Україні: зміна медіапотреб та програш російської пропаганди». Презентація дослідження

«Медіаспоживання в Україні: зміна медіапотреб та програш російської пропаганди». Презентація дослідження

Укрінформ
15 лютого, 12:00 - презентація результатів соціологічного дослідження «Медіаспоживання в Україні: зміна медіапотреб та програш російської пропаганди»

Організатор: ГО «Детектор медіа».

Учасники: Галина Петренко - директорка ГО «Детектор медіа»; Петро Бурковський - політичний аналітик Фонду "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва.

Коротко. Загальнонаціональне дослідження проведене на замовлення ГО «Детектор Медіа» Фондом «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова, у період з 17 по 22 грудня 2021 року. Вибіркова сукупність складає 2018 респондентів та охоплює повнолітнє населення України, за винятком тимчасово окупованих територій АР Крим, частин Донецької та Луганської областей. Максимальна теоретична похибка опитування (без урахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3%.

Онлайн трансляція події відбуватиметься на Facebook сторінці «Детектор медіа»

Під час презентації будуть представлені результати відповідей на питання:

- З яких медіа респонденти найчастіше отримують інформацію про стан справ в Україні та світі? 

- Чи важливо для них знати власників медіа, які вони дивиться/слухають/читають?

- Яких тем, на думку респондентів, в українських інформаційних медіа має бути більше?

- Що має робити держава, аби протидіяти дезінформації?

- Що важливіше: свобода слова чи захист держави від дезінформації, яка може нашкодити її територіальній цілісності та національній безпеці?

- Чи повинна держава регулювати інформаційну діяльність блогерів так само, як вона зараз регулює телеканали та радіостанції?

- Чи в інформаційному просторі Президент Володимир Зеленський має можливість у повному обсязі доносити свою позицію до громадян України?

На захід запрошуються представники міжнародних організацій, громадського сектору та ЗМІ.

З організаційних питань, які стосуються «Детектора медіа», звертайтесь до Юлії Зелінської, 098-446-61-95, zelin.tk@gmail.com.

Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com

У зв'язку з карантинними обмеженнями кількість місць обмежена. 

Захід транслюватиметься на YouTube-каналі Укрінформу:  //www.youtube.com/user/UkrinformTV

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

При вході в Укрінформ обов’язкове вимірювання температури тіла безконтактним термометром і прохід через дезинфікуючу рамку. Відповідно до Постанови МОЗ №-18 від 19 жовтня 2021 року присутність на заході лише за наявності в усіх його учасників Covid-cертифікату або негативного ПЛР-тесту (строк дії 72 години) та обов`язкової наявності засобів індивідуального захисту (захисних масок, респіраторів) за дотримання соціальної дистанції 1,5 м.

Підсумкові матеріали:

Для третини українців важливо знати власників медіа - дослідження

Для 36% українців важливо знати власників медіа, з яких вони отримують інформацію.

Такими є результати соціологічного дослідження "Медіаспоживання в Україні: зміна медіапотреб та програш російської пропаганди", проведеного на замовлення ГО «Детектор медіа» Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова.

Результати дослідження презентував на пресконференції в Укрінформі політичний аналітик Фонду "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва Петро Бурковський.

"Більшість не цікавить, хто є власником. Можливо тому, що люди якщо дивляться телебачення - це для них розважальний контент і для розважального контенту не важливо хто є власником, важливі інші критерії якості та вподобань. Але у нас уже є третина наших співгромадян, які кажуть що для них це важливо. Тобто люди починають більш-менш критично сприймати інформацію медіа і для них важливо знати, хто є власником", - зазначив Бурковський.

За даними дослідження, інформація про власників медіа є не дуже актуальною для українців, лише якщо вибір ЗМІ має базуватися на обмеженому колі характеристик. На пряме запитання 36% опитаних відповіли, що для них важливо знати власників медіа. Крім того, 46% впевнені, що знають частину власників ЗМІ, з яких вони регулярного отримують інформацію.

Найпомітнішим для громадян є володіння Петра Порошенка 5 каналом (53%) й Ігоря Коломойського каналом «1+1» (55%), а от що Віктор Пінчук володіє телеканалами з медіагрупи StarLightMedia, знає менше 20% опитаних. До власності держави відносна більшість українців відносять телеканал «Рада» (33%), «Дом» (12%) та «UA: Перший» (19%). Лише 9% вважає власником «UA: Перший» суспільство.

Загальнонаціональне дослідження проведене на замовлення ГО «Детектор Медіа» Фондом «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова у період з 17 по 22 грудня 2021 року. Вибіркова сукупність складає 2018 респондентів та охоплює повнолітнє населення України, за винятком тимчасово окупованих територій АР Крим, частин Донецької та Луганської областей. Максимальна теоретична похибка опитування (без урахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3%.

Телебачення залишається одним із головних джерел інформації для українців - дослідження

Загальнонаціональні українські телеканали є одним із головних джерел інформації для 67% українців.

Такими є результати соціологічного "Медіаспоживання в Україні: зміна медіапотреб та програш російської пропаганди", проведеного на замовлення ГО «Детектор медіа» Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова, які було презентовано в Укрінформі.

"Традиційно ми ставимо питання нашим співгромадянам: з яких різних джерел інформації вони споживають або отримають інформацію про стан справ в Україні та світі. Ви бачите, попри все, поки що домінує телебачення. Тобто двоє з трьох опитаних кажуть, що дивляться телебачення. Респонденти могли обирати три відповіді, три джерела, з яких вони найчастіше беруть інформацію. Більшість із глядачів телебачення уникають дивитися інтернет-ЗМІ, уникають месенджерів, уникають соцмереж, але водночас, коли ми подивилися двомірний аналіз, половина з тих, хто дивиться телебачення, сказали, що отримують інформацію з Фейсбуку", - сказав під час презентації політичний аналітик Фонду "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва Петро Бурковський.

За даними дослідження, найпоширенішим джерелом інформації для українців про події в Україні та світі залишаються загальнонаціональні телеканали. Частка глядачів українського телебачення серед опитаних становить 67%. Водночас на соціальні мережі припадає 44% споживачів, на українські інтернет-ЗМІ – 29%, на месенджери – 16%, в той час як на українські газети - лише 6%, а на радіо – 7%. Доволі популярним серед українців джерелом інформації є особисті зв’язки. 28% респондентів заявили, що дізнаються про актуальні новини від родичів, друзів та знайомих.

Серед російських медіа найбільшу частку глядачів мають російські телеканали (5%), що однак менше за аудиторію будь-якого загальноукраїнського типу медіа.

"Ми також з року в рік питаємо про російське телебачення, російські друковані ЗМІ, російські сайти. Всі російські медіа втрачають свій вплив з року в рік", - наголосив він.

Згідно з дослідження, найчастіше українці дивляться телеканали, програма яких поєднує випуски новин з розважальним контентом. Найпопулярніші з них це «1+1» (43%), «Україна» (34%), СТБ (32%) та ICTV (31%). Менше 10% респондентів припадає на телеканали, які переважно транслюють новини і політичні токшоу.

Абсолютна більшість українців (56%) серед соціальних мереж для отримання інформації обирає Фейсбук. До трійки лідерів також увійшои Інстаграм (25%) та Вайбер (24%). При цьому телеграм значно поступається аудиторією вайберу. Його використовують лише 13% респондентів переважно для отримання місцевих новин (20%), інформації про життя спільноти (19%), політичні події (20%), економічну ситуацію (16%), охорону здоров’я (15%) та з тематичних сфер, якими цікавляться респонденти (18%).

Як розповіла директорка ГО "Детектор медіа" Галина Петренко, професійне соціологічне дослідження дає уявлення про головні джерела інформації, звички та пріоритети у медіаспоживанні українців, рівень навичок медіаграмотності та перевірки інформації, вразливість мешканців різних регіонів до меседжів російської пропаганди.

"Сьогодні ми презентуємо дослідження особливостей медіаспоживання в Україні. Наша громадська організація таке дослідження проводить щороку, починаючи з 2017 року. Тобто його цінність полягає в тому, що ми можемо побачити в часовому проміжку, як змінювалися настрої споживачів по відношенню до медіа, як змінювалося споживання медіа, як поступово втрачають свою вагу телеканали і набувають інтернет і соціальні мережі, а також як змінюється ставлення до меседжів російської дезінформації", - сказала вона.

Загальнонаціональне дослідження проведене на замовлення ГО «Детектор Медіа» Фондом «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова у період з 17 по 22 грудня 2021 року. Вибіркова сукупність складає 2018 респондентів та охоплює повнолітнє населення України, за винятком тимчасово окупованих територій АР Крим, частин Донецької та Луганської областей. Максимальна теоретична похибка опитування (без урахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3%.

Українці хочуть бачити у медіа більше про викриття корупції — дослідження

На думку українців, у медіа має бути більше інформації про викриття корупції, аналізу та пояснень щодо економічної ситуації в Україні та світі.

Про це свідчать результати соціологічного дослідження “Медіаспоживання в Україні: зміна медіапотреб та програш російської пропаганди”, презентовані в Укрінформі.

Згідно з опитуванням, на запитання про те, чого має бути більше у ЗМІ, 45,6% респондентів відповіли - викриття корупції, 40,6% - аналізу та пояснення економічної ситуації в Україні та світі, 37,1% - висвітлення позитивних змін у державі та суспільстві, 28,9% - розкриття гострих соціальних проблем, 27,6% - висвітлення реформ. Водночас 24,2% опитаних воліли б бачити більше матеріалів про важливі події у світі, 24,7% - критики влади, 23,5% - матеріалів про охорону здоров’я та роботу медиків.

На думку 19,4% респондентів, медіа мають більше висвітлювати бойові дії на сході України, а 7,1% респондентів хочуть бачити більше матеріалів про життя Криму та ОРДЛО.

Коментуючи результати дослідження, політичний аналітик Фонду "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва Петро Бурковський звернув увагу на те, що 37,1% респондентів прагнуть висвітлення позитивних змін у державі та у суспільстві.

“Дуже важливо, що люди хочуть бачити висвітлення позитивних змін у державі та у суспільстві. Але, знову ж таки, попередження до масмедіа: тут не треба вигадувати, не треба займатися пропагандою... На медіа лежить завдання пояснити, чому певні зміни є позитивними або негативними, а не слугувати інструментами пропаганди, щоб щось навмисно принижувати, очорнювати, а щось навмисно підносити, подавати як якісь позитивні зміни. Запит на позитив на телебаченні є, але і тут роль медіа критично важлива, щоб не маніпулювати цим запитом”, - пояснив Бурковський.

Загальнонаціональне дослідження проведене на замовлення ГО «Детектор Медіа» Фондом «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова у період з 17 по 22 грудня 2021 року. Вибіркова сукупність складає 2018 респондентів та охоплює повнолітнє населення України, за винятком тимчасово окупованих територій АР Крим, частин Донецької та Луганської областей. Максимальна теоретична похибка опитування (без урахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3%.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-