Як інформаційні кампанії змінюють ставлення молоді до ризиків вживання електронних пристроїв для куріння. Дослідження КМІС

Як інформаційні кампанії змінюють ставлення молоді до ризиків вживання електронних пристроїв для куріння. Дослідження КМІС

Укрінформ
31 березня, 15:00 - презентація результатів опитування Київського міжнародного інституту соціології  щодо ефективності інформаційної кампанії «Безпечного куріння не існує», а також обізнаності молоді про ризики вживання електронних пристроїв для куріння

Організатор: Центр громадянського представництва ГО «Життя».

Учасники: Владислав Збанацький - заступник генерального директора ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України»; Олександр Щербатюк - дослідник, координатор проєктів Київського міжнародного інституту соціології; Ірина Морозова - старша радниця програм громадського здоров'я глобальної організації охорони здоров’я Vital Strategies, Нью-Йорк; Лілія Олефір - виконавча директорка ГО «Життя»; Вадим Міський - секретар наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України «Суспільне».

Коротко. Учасники заходу представлять висновки дослідження КМІС та обговорять можливості зниження небезпеки, яку несе в собі маніпулятивний маркетинг тютюнових компаній для суспільної думки щодо електронних пристроїв для куріння.

Престижність куріння рік у рік зменшується, тож тютюнова індустрія знаходить нові шляхи, аби знову перетворити його на тренд. Щоб нав’язати людям нову парадигму куріння, тютюнові компанії позиціонують нові електронні пристрої як ефективний засіб відмови від куріння та більш безпечні тютюнові вироби порівняно з традиційними сигаретами. Чи можуть антитютюнові медіакампанії ефективно протидіяти агресивному тютюновому маркетингу та як захистити молодь від маніпуляцій тютюнових корпорацій – обговорять українські та міжнародні експерти.

Довідково. відповідно до звітів ВООЗ, опублікованих у 2020 році, відсутні дані щодо того, що електронні пристрої для куріння є менш шкідливими, ніж звичайні сигарети. Також ВООЗ не рекомендує вживати ЕПК при відмові від куріння.

Контактна особа: Дмитро Полонський, медіакоординатор ГО «Життя» (063 344 12 69, dmytro.p@center-life.org).

Презентація відбудеться онлайн через сервіс відеозв’язку ZOOM

Захід транслюватиметься на YouTube-каналі Укрінформу:  //www.youtube.com/user/UkrinformTV

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

Споживачі електронних пристроїв для куріння недостатньо обізнані про їхню шкідливість - дослідження

Споживачі тютюнової продукції недостатньо обізнані, що електронні пристрої є не менш небезпечні, ніж традиційні цигарки.

Про це свідчить презентоване в Укрінформі опитування Київського міжнародного інституту соціології щодо ефективності інформаційної кампанії «Безпечного куріння не існує» та обізнаності молоді про ризики вживання електронних пристроїв для куріння.

Соціологічне опитування супроводжувалося інформаційною кампанією серед споживачів електронних засобів куріння, після чого порівняли ставлення цільової аудиторії до і після кампанії - розповів дослідник, координатор проєктів КМІС Олександр Щербатюк.

«71% цільової аудиторії обізнані, що використання електронних сигарет або пристроїв для нагрівання тютюну шкідливі для здоров’я. Водночас як до, так і після інформаційної кампанії молоді люди не достатньо свідомі того, що електронні засоби куріння не є безпечнішими за звичайні. Майже половина, за даними дослідження, як до кампанії і після неї поділяють думку, що електронні пристрої для куріння менш шкідливі, ніж інші вироби тютюнової продукції», - зазначив він.

Згідно з дослідженням, як до інформаційної кампанії (39%), так і після неї (37%) вірять, що електронні сигарети або прилади для нагрівання тютюну допомагають кинути курити звичайні сигарети, а 41% до кампанії й 39% після неї схильні вважати, що пасивне куріння електронних сигарет є менш шкідливе, ніж пасивне куріння звичайних сигарет.

«Тобто, можна сказати, що представники цільової аудиторії загалом усвідомлюють шкідливість електронних пристроїв для куріння, проте значною мірою схильні вважати їх менш шкідливими порівняно зі звичайними сигаретами», - констатував Щербатюк.

Дослідження також показує причини вживання електронних цигарок, які залишаються незмінні впродовж всього дослідження, попри обізнаність цільової аудиторії внаслідок проведеної інформаційної кампанії.

«Порівняно з опитуванням до інформаційної кампанії причини вживання таких пристроїв й надалі залишаються найбільш поширеними. Найчастіше молоді люди використовують електронні сигарети або прилади для нагрівання тютюну за прикладом інших, як то – друг чи член родини вже ними користувався. Також поширеними причинами використання є цікавість або отримання задоволення, щоб розслабитися, проекспериментувати, зняти напругу тощо», - зазначив Щербатюк.

Соціологічне дослідження проводилося з вересня 2020 року до лютого 2021 року у 6 фокус-групах, опитано 800 учасників.

У дослідженні наголошується, що престижність куріння рік у рік зменшується, тож тютюнова індустрія знаходить нові шляхи, аби знову перетворити його на тренд. Щоб нав’язати людям нову парадигму куріння, тютюнові компанії позиціонують нові електронні пристрої як ефективний засіб відмови від куріння та більш безпечні тютюнові вироби порівняно з традиційними сигаретами.

Відповідно до звітів ВООЗ, опублікованих у 2020 році, відсутні дані щодо того, що електронні пристрої для куріння є менш шкідливі, ніж звичайні сигарети. Також ВООЗ не рекомендує вживати ЕПК при відмові від куріння.

Відео:

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-