Фінансова спроможність громад надавати адміністративні послуги

Фінансова спроможність громад надавати адміністративні послуги

Укрінформ
3 грудня, 14:00 брифінг на тему: «Фінансова спроможність громад надавати адміністративні послуги та презентація законопроєкту  № 4380 «Про адміністративний збір»

Організатор: Програма «U-LEAD з Європою».  

Спікери: Віктор Тимощук - головний експерт напрямку з покращення якості надання адміністративних послуг Програми «U-LEAD з Європою»; Лариса Білозір - народний депутат України, голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур; Василь Сегін - координатор з впровадження політик напрямку з покращення якості надання адміністративних послуг Програми «U-LEAD з Європою»; Інна Скляр - експертка з правових питань, Асоціації міст України; представники асоціацій органів місцевого самоврядування.

Питання до обговорення:

Наскільки діючі ставки адміністративного збору є обґрунтованими?

Чи достатньо у громад коштів для створення та забезпечення функціонування ЦНАП?

Чи зручною для громадян та суб'єктів надання адміністративних послуг є діюча модель встановлення ставок адміністративного збору?

Іноземний досвід щодо встановлення плати за надання адміністративних послуг.

Як впливають ставки адмінзбору на доступність послуг для громадян?

Коротко. Спікери обговорять фінансову спроможність органів місцевого самоврядування надавати адміністративні послуги в контексті нового закону щодо мережі ЦНАП від 03.11.2020 року, що передбачає обов'язкове створення ЦНАП у всіх територіальних громадах. 

Також вони  презентують законопроєкт № 4380 «Про адміністративний збір», який розробили народні депутати, представники міністерств, асоціацій органів місцевого самоврядування та експертне середовище.  Законопроєкт № 4380 має на меті забезпечити прозорі та справедливі платежі за адміністративні послуги.

Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com

У зв'язку з карантинними заходами кількість місць обмежена.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

При вході в Укрінформ обов'язкове вимірювання температури тіла безконтактним термометром і прохід через дезинфікуючу рамку. Вхід в зал тільки у масках та рукавичках. Дотримання дистанції 1,5 м.

Підсумкові матеріали:

Раду закликають визначити єдині засади і критерії платності адмінпослуг

На ринку адміністративних послуг заробляють «ділки», а ЦНАП не самоокупні через малу вартість своїх послуг, і цю ситуацію має на меті виправити зареєстрований у Верховній Раді законопроєкт №4380.

Про це заявили учасники брифінгу в Укрінформі на тему: «Фінансова спроможність громад надавати адміністративні послуги та презентація законопроєкту № 4380 «Про адміністративний збір».

«Платежі за адмінпослуги залишаються непрозорими, і це уможливлює сумнівні, а часом і незаконні платежі. Найяскравіший приклад – це ДП «Документ», який за паспорти бере додаткові 400 грн тільки тому, що вони нібито вони дають гарні умови для споживачів послуг. Тільки це ДП у 2018 році отримало 540 млн грн на паспортних послугах. Зараз вони ще й довідки про несудимість дають, посвідчення водія роблять. За реєстрацію шлюбу беруть навіть до 15 тисяч грн, а в місцевий бюджет потрапляє менше 1 грн. Такий досить добрий бізнес, але це абсолютно ненормальна ситуація», - наголосив головний експерт напрямку з покращення якості надання адміністративних послуг Програми «U-LEAD з Європою» Віктор Тимощук.

За його словами, надходження за адміністративні послуги до місцевих бюджетів є недостатньо компенсаційними в органах місцевого самоврядування для розвитку ЦНАП.

«Наша програма моніторить 25 ЦНАПів, які ми допомагали створювати громадам, і 4 з них за рік отримали менше 200 тисяч грн з місцевого бюджету, а 7 з них – менше 100 тисяч грн. Тобто, це навіть не фонд місячної оплати праці одного працівника. А до надання послуг залучено щонайменше 5-7 працівників. Ми розуміємо, що це повноваження стає тягарем для місцевого бюджету», - зазначив Тимощук.

На його думку, головними проблемами для ЦНАП є безоплатність багатьох адмінпослуг і непрозорість формування їх ціни.

«Перша і ключова проблема в тому, що багато адміністративних послуг необґрунтовано безоплатні або мають мізерні платежі. Реєстрація шлюбу коштує 85 коп., місцевий нотаріат 34-50 коп., і безкоштовна реєстрація бізнесу, землі, вклейка фото в паспорт тощо. І по-друге, це непрозорі мірила, коли використовуються складні формули прожиткових мінімумів, мінімальних зарплат, законодавством встановлених на 1 число і потрібно відслідковувати з якимись округленнями – це веде до того, що незрозуміло ні практикам, ні споживачам – скільки ж їм платити», - вважає експерт.

Впорядкувати сферу надання адмінпослуг пропонує законопроєкт № 4380, головними новелами якого є встановити: єдині критерії платності/безоплатності й визначити конкретні розміри адмінзбору; плату за 170 найбільш популярних і масових адмінпослуг, платність яких буде всюди однакова й визначена законом; платежі в гривнях; єдиний збір за будь-яку послугу і заборона будь-яких додаткових платежів для всіх суб’єктів; компенсаційний підхід при визначенні адмінзбору з обмеженням собівартості; перегляд адмінзборів кожні 3 роки; пріоритетність електронних послуг, які будуть на 25% дешевші, ніж паперові; довідки мають стати безоплатними тощо.

«Документ про адмінзбори дуже важливий і його чекають кожна з 1438 громад. Тому що одна справа створити ЦНАП, а інша справа – його утримувати, і це насправді для громадян, бо це будуть абсолютно прозорі й адекватні ціни на послуги. Бо, наприклад, довідка від якогось ДП про відсутність судимості за 400 гривень є абсолютно незаконною, бо згідно з законом це має бути безоплатно», - зазначила співавторка законопроєкту № 4380, народний депутат, голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур Лариса Білозір.

На її думку, ЦНАП не повинен заробляти на людях, але має заробляти достатньо, щоб бути самоокупним.

«ЦНАП – це обличчя держави, і він не має заробляти на людях. Водночас ми маємо таку проблему, що ЦНАП інколи не може заробити навіть на утримання одного співробітника - це в середньому 100 тис. грн, а потрібно п’ятьох адміністраторів, і це вже 500 тис. грн. На сьогодні ЦНАПи – це іміджеві проєкти, коли їх створювали, то виділялися кошти міжнародної допомоги, державного фонду регіонального розвитку. Тому ми повинні зробити їх хоча б самоокупними. 2 млрд грн виділено на створення ЦНАПів, а реально пішло 231 млн, які виявилися перехідними коштами на паспортне обладнання, яке не має відношення до реконструкції, облаштування й обладнання ЦНАПів», - прокоментувала Білозір.

Учасники заходу вважають, що законопроєкт № 4380 «Про адміністративний збір», який розробили народні депутати, представники міністерств, асоціацій органів місцевого самоврядування та експертне середовище, зможе забезпечити прозорі та справедливі платежі за адміністративні послуги.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-