Сприйняття українцями телерадіоефіру: результати дослідження громадської думки
Організатори: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення; Київський міжнародний інститут соціології.
Учасники: Уляна Фещук - заступниця голови Національної ради з питань телебачення і радіомовлення; Сергій Костинський - член Національної ради з питань телебачення і радіомовлення; Ліана Новікова - менеджерка проектів Київського міжнародного інституту соціології; Юлія Нечипоренко - радниця члена Національної ради з питань телебачення і радіомовлення.
Коротко. Учасники пресконференції презентують частину Всеукраїнського соціологічного опитування «Думки та погляди населення України: травень 2019 (омнібус)», яке проводилося Київським міжнародним інститутом соціології на замовлення Національної ради щодо оцінки громадянами державної політики з поширення української мови та сучасного стану розвитку телевізійного і радіоефіру.
Підсумкові матеріали:
Українці вважають реаліті, ток-шоу та серіали найшкідливішим контентом на ТБ — опитування
Більшість українців вважають, що реаліті, ток-шоу та серіали можуть мати найбільший потенційно небезпечний вплив на аудиторію, передусім дитячу.
Такі результати соціологічного дослідження «Сприйняття українцями телерадіоефіру: результати дослідження громадської думки», проведеного Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) на замовлення Національної ради з питань телебачення і радіомовлення і презентованого в Укрінформі.
Згідно з даними дослідження 28,8% респондентів віднесли реаліті-шоу до типів програм, які можуть містити елементи негативно впливу на аудиторію, особливо — на дитячі. При цьому 28,3% опитаних назвали найбільш шкідливим контентом ток-шоу, а 23,8% — телесеріали.
Водночас, близько 60% українців сприймають демонстрацію насилля на телебаченні як найбільший ризик негативного впливу на дітей. Також значна частка респондентів вважає небезпечним контентом на ТБ ненормативну лексику (38,6%), сексуальний контент (38,4%) і демонстрацію антисоціальної поведінки (38%).
При цьому 51% громадян вважає, що відповідальність за контакт дітей зі шкідливим контентом лежить переважно на батьках, а понад чверть респондентів розділяє її між батьками, телеканалами й органами державної влади.
Згідно з результатами опитування майже 50% українців висловилися проти демонстрування контенту, який може зашкодити телеглядачам. Третина респондентів виступає за трансляцію такого контенту у разі забезпечення телеканалами умов щодо його свідомого споживання. Водночас, 59,8% респондентів повідомили, що перемикають на інший телеканал чи радіостанцію, коли натрапляє на "негативний" контент.
Дослідницький проект «Сприйняття українцями телерадіоефіру: результати дослідження громадської думки» є частиною всеукраїнського соціологічного опитування «Думки та погляди населення України: травень 2019 (омнібус)», що проводилося Київським міжнародним інститутом соціології протягом травня-червня 2019 року. Загалом було опитано 2021 респондента у 110-ти населених пунктах за винятком Криму та окупованих територій Донецької та Луганської областей.
Близько 40% українців допускають, що вітчизняні ЗМІ можуть бути використані країною-агресором — опитування
Близько 40% опитаних українців допускають, що українські ЗМІ можуть бути використані для мовлення на користь країни-агресора.
Про це заявив член Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Сергій Костинський в Укрінформі під час презентації соціологічного дослідження «Сприйняття українцями телерадіоефіру: результати дослідження громадської думки», проведеного Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) на замовлення Нацради.
“Ми спитали респондентів про оцінку можливості використання українських телеканалів і радіостанцій Російською Федерацією. Близько 40% українців допускають, що українські ЗМІ можуть бути використані для мовлення на користь країни-агресора”, — зазначив Костинський.
Водночас, за його словами, результати опитування засвідчили, що близько 60% вважає, що вислови на кшталт «бандерівці» і «фашисти» є мовою ворожнечі та вони порушують їхні права.
Дослідницький проект «Сприйняття українцями телерадіоефіру: результати дослідження громадської думки» є частиною всеукраїнського соціологічного опитування «Думки та погляди населення України: травень 2019 (омнібус)», що проводилося Київським міжнародним інститутом соціології протягом травня-червня 2019 року. Загалом було опитано 2021 респондента у 110-ти населених пунктах за винятком Криму та окупованих територій Донецької та Луганської областей.
Як повідомляв Укрінформ, 14 червня народний депутат від "Опозиційного блоку" Тарас Козак, який є власником телеканалів "112 Україна" та NewsOne, купив телеканал ZIK.
У цьому зв'язку ряд топ-менеджерів медіахолдингу ZIK звільнився.
Відео з прес-конференції
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк