День працівника торгівлі. Несвяткові проблеми галузі - 25.07.2018 11:00 — Новини Укрінформ
День працівника торгівлі. Несвяткові проблеми галузі

День працівника торгівлі. Несвяткові проблеми галузі

840
Ukrinform
25 липня 11.00 - День працiвника  торгiвлі - 2018: несвяткові проблеми галузi констатує Консумерська асамблея споживачів України

До участі запрошені: Володимир Лапа - голова Держпродспоживслужби України; Олег Цільвік -  заступник Голови правління Союзу споживачів України; Ніна Кільдій - керівник відділу тестувань Науково-дослідного Центру Незалежних Споживчих Експертиз «ТЕСТ»; Максим Гончар -  голова Правління Всеукраїнської спілки споживачів «Споживча довіра»; Ольга Фреюк -  Всеукраїнський рух «Молодь за  права споживачів», Київський національний торговельно-економічний університет; Віктор Овчаренко - в.о. директора департаменту податкової політики Міністерства фінансів України; Ілля Несходовський -  експерт Реанімаційного Пакету Реформ; Євгеній Веремійченко - координатор комітету електронних платежів, представник Європейської Бізнес Асоціації; Наталія Бородачова - віце-президент всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС»; Надія Бедричук - виконавчий директор Асоціації прямих продажів, Українська Рада Бізнесу;  експерти споживчого ринку України, науковці та представники Кабінету міністрів України.

Коротко. Під час прес-конференції будуть озвучені результати роботи Форуму Консумерської Асамблеї України «Українська торгівля по-європейськи: доброчесний продавець – проактивний споживач», який завершив свою роботу 24 липня 2018 року.

Питання до обговорення.

Наскільки українські інтернет-магазини достовірно та своєчасно інформують своїх споживачів? Яку інформацію замовчують або перекручують?

Сучасні реалії фіскалізації готівкових розрахунків у сфері електронної торгівлі. Хто в Україні не видає чеки покупцю?

Чи позитивно відображається на захисті прав споживачів спрощення умов ведення бізнесу та лібералізація сфери торгівлі?

Як в Україні виконується державний контроль за захистом прав споживачів, чи є захист споживача політичним пріоритетом в державі?

«Кешбек для споживачів»  як інноваційне рішення у сфері готівкових розрахунків в роздрібній торгівлі.

Європейські механізми для задоволення потреб споживачів у сфері торгівлі. Кращі світові практики щодо інформування споживачів в електронній торгівлі.

Підсумкові матеріали:

Держпродспоживслужба задовольняє лише 1% скарг на інтернет-магазини - експерт

Державна служба з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів задовольняє лише 1% скарг на інтернет-магазини через відсутність документів, що підтверджують факт покупки.

Про це на прес-конференції в Укрінформі сказав експерт Реанімаційного пакету реформ Ілля Несходовський.

"Інституції в Україні не є дієвими. Ми бачимо, що є скарги до Держпродспоживслужби. Якщо ми візьмемо інтернет-магазини, то задоволення скарг до них - всього 1%. Незадоволення скарг має місце у зв'язку з відсутністю документів, що підтверджують покупку", - сказав Несходовський.

За його словами, штрафи не будуть ефективним механізмом вирішення цієї проблеми, оскільки їх підвищення призведе лише до збільшення корупційної складової.

"Іншим механізмом (заохочення покупців до отримання фіскального чека під час покупки - ред.) є лотерея. Але в інших країнах лотерея працювала лише один рік. Був певний підйом, а далі - все, лотерея не працювала належним чином, адже кількість людей, які виграли, є мінімальною", - додав експерт.

На думку Іллі Несходовського, найрезультативнішим механізмом може стати так званий кешбек для покупця. Якщо законодавець піде назустріч Міністерству фінансів України та проголосує розроблений ним законопроект, в якому детально прописаний механізм реалізації системи «кешбек», тоді український покупець стане захищенішим. Чому? Суть «кешбека» полягає в тому, що коли людина купує товар, - продавець зобов'язаний йому видати фіскальний чек. Такі вимоги законодавства. Однак зараз часто можна зіткнутися з випадками, коли замість фіскального чека покупець отримує накладну або псевдофіскальний чек, незареєстрований в центральній базі фіскальної служби. З прийняттям законопроекту в Україні створять програмне забезпечення, яке дасть змогу в режимі реального часу перевіряти справжність фіскальних чеків. Якщо трапляється підробка, людина пише електронну заявку на недобросовісного покупця і йому гарантовано компенсується сума покупки.

«Я думаю це дуже сильна мотивація для будь-якого покупця, щоб він фактично став контролером продавців. Тобто кожен українець почне контролювати торгівлю на предмет дотримання чинних законів і вимагатиме видачу чека. Іншими словами, в результаті покупець буде захищенішим, тому що отримуватиме справжні фіскальні чеки, плюс фінансово зацікавленим контролювати продавців», - зазначив Ілля Несходовський.

 Основним порушенням у сфері захисту прав споживачів є відсутність достовірної інформації про продукцію - Держпродспоживслужба

За перше півріччя 2018 року Держпродспоживслужба перевірила понад 2,5 тисячі суб'єктів господарювання і виявила порушення прав споживачів у 40% випадків.

Про це повідомив голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа на прес-конференції в Укрінформі, присвяченій захисту прав споживачів.

"За результатами роботи в напрямку захисту прав споживачів за перше півріччя 2018 року перевірено понад 2,5 тисячі господарюючих суб'єктів. Порушення у частині порушення прав споживачів виявлені у 40% випадків. Основні порушення: відсутність необхідної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію або продавця - 82,5%; реалізація товару, строк придатності якого минув - трохи більш ніж 10%. Реалізація небезпечного товару без належного попереджувального маркування, а також без інформації про правила та умови безпечності його використання - 1,5%, інші порушення займають набагато меншу частку”, - поінформував Лапа.

Крім того, за його словами, 42,7% звернень до Держпродспоживслужби стосується якості непродовольчих товарів, 39,6% - якості наданих послуг або робіт, з них 22% - щодо якості комунальних послуг, 2% - фінансових та банківських послуг, 6,2% - якості продовольчих товарів, 6,8% - придбання товарів через інтернет.

Він повідомив, що за результатами перевірок до адміністративної відповідальності притягнуто 713 осіб, накладені адміністративні санкції на суму 106,5 тисяч гривень. Також до відповідальності, передбаченою ст. 23 закону про захист прав споживачів, притягнуто 384 суб'єкти господарювання з накладенням адміністративно-господарських санкцій на суму майже 1,4 млн грн.

Стосовно звернень споживачів з приводу порушення їх прав при купівлі продовольчої продукції Лапа повідомив, що порушення були виявленні у 63% випадків перевірок за скаргами споживачів.

"Зокрема, це знову-таки відсутність необхідної достовірної інформації - близько 73%, і якраз по продовольчій продукції набагато гостріше стоїть питання продажу продукції, строк реалізації якої минув. Ми фіксуємо порушення майже у 26% випадків", - уточнив Лапа.

Окремо він наголосив на тому, що мова йде не про загальну кількість продукції, а про ту, стосовно якої Держпродспоживслужба проводила перевірку за зверненнями громадян.

Голова Держпродспоживслужби підкреслив, що ті штрафи, які стягуються з порушників, були законодавчо встановлені достатньо давно і розраховуються від неоподатковуваних мінімумів. За його словами, саме такий низький рівень адміністративної відповідальності спричиняє зневажливе ставлення до споживачів з боку окремих господарюючих суб'єктів.

Окрім того, за його словами, якість і оперативність перевірок за скаргами споживачів ускладнюється тим, що Держпродспоживслужба повинна кожну таку перевірку погоджувати з Мінекономрозвитку. Таким чином сама перевірка може відбутися через 2-4 тижні після надходження скарги до служби.

Лапа нагадав, що при зверненні зі скаргою на неякісні послуги або товари потрібно вказати: повне ім'я, дату і підпис скаржника, назву саме юридичної особи, а не торговельної марки, який надавав послугу або продав товар; адресу, де була здійснена купівля товарів або послуг, предмет оскарження і чек. 

10 громадських організацій об'єднали свої зусилля для захисту прав споживачів

Учасники Форуму Консумерської Асамблеї України «Українська торгівля по-європейськи: сумлінний продавець - проактивний споживач» підписали резолюцію, в якій домовилися об'єднати свої зусилля для вирішення нагальних проблем, важливих для реалізації європейського вектора розвитку країни, в тому числі для побудови ефективної системи захисту прав споживачів і чесної економічної конкуренції в Україні.

За словами учасників прес-конференції, на Форумі Консумерської Асамблеї України були обговорені питання поточного стану торговельної галузі, стрімке впровадження технічних новацій, інформаційних систем та розвитку електронної комерції.

Учасники Форуму констатували складну ситуацію з реалізацією споживчих прав в Україні, пов'язану з недосконалістю законодавства та чинної системи державного захисту прав споживачів, наявністю значного обсягу «чорного» і «сірого» ринку, засилля нелегально імпортованої та контрафактної продукції, яка тягне за собою порушення принципів чесної конкуренції і зумовлює зниження якості і конкурентоспроможності вітчизняних товарів.

Учасники Форуму врахували взяті Україною міжнародні зобов'язання, положення Угоди про асоціацію з ЄС в частині досягнення високого рівня захисту прав споживачів і сумісності між системами захисту прав споживачів України і ЄС, а також необхідності реального зміцнення позицій споживачів на ринку товарів і послуг.

Консумерська Асамблея України також розуміє економічну і соціальну важливість створення ефективної системи захисту прав споживачів і умов для чесної економічної конкуренції в Україні.

При цьому учасники Форуму засвідчили єдність поглядів і висловили готовність об'єднати зусилля для вирішення нагальних проблем, важливих для реалізації європейського вектора розвитку країни.

Серед підписантів резолюції - десять найбільших громадських об'єднань України, які активно відстоюють принципи захисту прав споживачів. А саме: Всеукраїнська федерація споживачів "ПУЛЬС"; ГО "Всеукраїнське об'єднання споживачів страхових послуг» Страховий захист ", ГО" Союз споживачів України "; ГО "Всеукраїнська асоціація з питань захисту прав споживачів "Споживча Довіра "; ГО" Новий день Україна "; ГО Науково-дослідний центр експертиз" Тест "; ГО" Інститут СПОЖИВЧИХ програм "; ГО Аграрний Союз України; Асоціація  "Укрлегпром "; ІСС Ukraine , Всеукраїнська асоціація пекарів.

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>