Як фінансовий омбудсмен захистить споживача фінансових послуг

Як фінансовий омбудсмен захистить споживача фінансових послуг

Укрінформ
10 квітня 11.00 - Як фінансовий омбудсмен захистить споживача фінансових послуг (обговорення законопроекту № 8055)

Організатор: Проект USAID «Трансформація фінансового сектору».

Модератор: Юлія Вітка, заступник керівника Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору»

Вступне слово авторів законопроекту (15 хвилин):

Руслан Демчак, Народний депутат України (фракція партії «Блок Петра Порошенка»)

Сергій Рибалка, Народний депутат України (фракція Радикальної партії Олега Ляшка)

Альона Шкрум, Народний депутат України (фракція партії "Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина»)

Як установа фінансового омбудсмена працює на практиці: міжнародний досвід (20 хвилин)

Пируз Саркисян, фінансовий омбудсмен Вірменії

Грануш Агаян, керівник групи по прийому та розгляду вимог споживачів, Офіс фінансового омбудсмена Вірменії

Доцільність створення та можливий вплив фінансового омбудсмена в Україні (10 хвилин)

Тетяна Бурак, експерт Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору»

Богдан Мальнев, старший юрист компанії Ernst & Young

Обговорення та коментарі (50 хвилин)

Сергій Шкляр, заступник Міністра юстиції України з питань виконавчої служби

Тимур Хромаєв, голова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

Олег Заморський, директор юридичного департаменту Національного банку України

Олександр Залєтов, член Національної комісії‚ що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг

Олена Коробкова, виконавчий директор Незалежної асоціації банків України

Володимир Лавренчук, голова правління, ПАТ «Райффайзен Банк Аваль» (очікується підтвердження)

Тарас Кириченко, голова правління, ПАТ «Правекс-банк»

Себастіан Рубай, заступник голови правління, ПАТ «ПУМБ»

Володимир Радин, заступник голови правління ПАТ «Укрсиббанк»

Андрій Пишний, голова правління ПАТ «Ощадбанк» (очікується підтвердження)

Перетяжко Андрій Іванович, перший Віце-президент АТ «СК «АХА Страхування», президент Української федерації убезпечення

Василь Зубач, член правління СК «ПЗУ Україна» (очікується підтвердження)

Шемета Альгірдас, Бізнес-омбудсмен України (очікується підтвердження)

Галина Третьякова, генеральний директор Української федерації убезпечення

Анна Замазєєва, президент Всеукраїнської Асоціації Фінансових Компаній

Марина Саєнко, член Національної асоціації медіаторів України

Прозоров Юрій, Голова Експертної Ради ФГВФО, Президент Українського товариства фінансових аналітиків

Питання для обговорення:

- Як буде працювати новий механізм альтернативного (позасудового) вирішення спорів між споживачами та надавачами фінансових послуг

- Яким чином на рівні закону буде забезпечена політична незалежність, професійність та ефективність фінансового омбудсмена

- Світова практика запровадження механізмів позасудового вирішення фінансових спорів

- Переваги та ризики створення установи фінансового омбудсмена для споживачів фінансових послуг та фінансових установ в Україні

- Яким чином зміни законодавства вплинуть на банки, страхові компанії та інші небанківські фінансові установи

- Які проблеми на фінансового ринку зможе вирішити створення установи фінансового омбудсмена

- Інші питання законопроекту

Інформація про законопроект - на сайті Верховної Ради України  

Підсумкові матеріали:

Із впровадженням інституту фінансового омбудсмена споживачі матимуть інструмент захисту своїх інтересів - депутат

Основне завдання впровадження інституту фінансового омбудсмена - підвищення довіри споживачів фінансових послуг до фінансового ринку, а також це інструмент для захисту інтересів споживачів.

Про це заявив народний депутат України, один із авторів законопроекту ?8055 «Про установу фінансового омбудсмена» Руслан Демчак під час круглого столу в Укрінформі.

«Основне завдання і результат впровадження інституту фінансового омбудсмена - це підвищення довіри споживачів фінансових послуг до фінансового ринку в цілому для того, щоб вони знали і мали інструмент захисту їхніх інтересів, який дозволить їм відстояти свої інтереси», - повідомив Демчак. 

Автори законопроекту прогнозують, додав він, що із впровадженням інституту омбудсмена  споживачі «будуть більш схильні брати участь у ринку фінансових послуг і, відповідно, це дасть поштовх до розвитку фінансового сектору». 

Як зазначив Демчак, розповідаючи про основні новації законопроекту, фінансовий омбудсмен визначатиметься наглядовою радою, яка складатиметься із представників організацій, котрі представляють споживачів фінансових послуг, фінансові установи та  контролюючі органи. 

Наглядова рада затверджує і штат, в тому числі установи фінансового омбудсмена. 

За словами Демчака, скарги, які будуть надходити до фінансового омбудсмена,  розглядатимуться протягом 60 днів, в результаті розгляду скарг виноситимуться рішення, які матимуть силу  виконавчого напису.

«Тобто вони мають виконуватися і прирівнюються до рішення суду другої інстанції. Чи всі ці рішення будуть мати таку силу? Тільки після згоди споживача фінансових послуг. Якщо в нього немає заперечень, тоді протягом 30 діб фінансова установа, яка надала таку послугу, діє по визначеним критеріям, може оскаржити це в суді, але через 90 днів рішення набуває статусу виконавчого документа. Це є важливим елементом і тією різницею, що відрізняє цю процедуру від діючих третейських судів, які є в Україні, і, на жаль, сьогодні не працюють», - пояснив народний депутат.

Він також наголосив, що інститут фінансового омбудсмена «не являється альтернативою судовому розгляду». 

«Це досудова медіація, яка дає додаткові можливості саме безпосередньо споживачу фінансових послуг ініціювати цей розгляд», -  додав Демчак.

Як він зазначив, передбачається, що фінансові установи зроблять перший внесок у розмірі мінімального прожиткового мінімуму, тобто на рівні 1700 грн, у фінансування інституту фінансового омбудсмена.

«А потім у перспективі, залежно від об'єму виданих кредитів, від того, скільки скарг на ту чи іншу установу, якась наглядова рада фінансового омбудсмена визначить критерії по тому, яка фінансова установа скільки має і в якій пропорції платити ці внески на утримання фінансового омбудсмена. Тобто він буде утримуватися за рахунок саме фінансових установ», -  наголосив Демчак.

Окрім того, зауважив він, передбачені збори за скаргу споживачів фінансових послуг. 

«На сьогодні це 5% від прожиткового мінімуму і це складає 85 грн за одну скаргу. Ці гроші також будуть направлені на утримання апарату фінансового омбудсмена», -  додав народний депутат.

Як повідомлялося, 22 лютого 2018 року у Верховній Раді зареєстровано законопроект ? 8055 «Про установу фінансового омбудсмена».

Відео з круглого столу:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-