Видатки на оборону. Чи ефективно використовуються кошти держбюджету?

Видатки на оборону. Чи ефективно використовуються кошти держбюджету?

2165
Ukrinform
20 жовтня 12.00 - Аналіз видатків сектору оборони в Україні: 2006-2016 роки

Організатор: Міністерство інформаційної політики України.

Учасники: Дмитро Золотухін - заступник міністра інформаційної політики України;  адмірал Ігор Кабаненко - заступник міністра оборони України  (2014), співзасновник  Міжнародного центру стратегій  безпеки та оборони; Арчіл Ценцадзе - радник Прем'єр-міністра України та міністра оборони  України з питань оборонної реформи; Олена Трегуб - голова Секретаріату Незалежного антикорупційного комітету з питань оборони. 

Довідково. Дослідження було проведено кандидатом  економічних наук, співзасновником Міжнародного центру стратегій безпеки та оборони  Юрієм Гусєвим (заступник міністра оборони України  2015-2016 рр.),  на замовлення  Офісу фінансового та економічного аналізу Верховної Ради України. У дослідженні проведено аналіз ефективності планування  та використання видатків державного бюджету на оборону в процесі реформування Збройних сил України  та проведення антитерористичної операції  на сході України. Результати дослідження є підгрунтям для розроблення рекомендацій щодо підвищення ефективності діяльності органів державної влади в процесі бюджетного планування та використання коштів на оборону держави.

Підсумкові матеріали:

Проблема нерівномірного фінансування ЗСУ залишається актуальною - дослідження

Для Збройних сил України досі залишається актуальною проблема нерівномірного фінансування заходів розвитку озброєнь, військової техніки та інфраструктури упродовж року.

Як повідомив на брифінгу в Укрінформі співзасновник Міжнародного центру стратегій безпеки та оборони, заступник міністра оборони України (2015-2016 рр.) Юрій Гусєв, про це свідчать результати проведеного ним дослідження на тему: "Аналіз видатків сектору оборони в Україні: 2006-2016 роки".

Як зазначається у дослідженні, Міністерство фінансів у помісячних розписах асигнувань основну суму коштів виділяє, як правило, в IV кварталі, що унеможливлює ефективне використання призначених коштів, порушує послідовність та повноту виконання заходів із розробки та закупівлі озброєння, призводить до ситуації, коли Міноборони змушене здійснювати авансування виконання заходів, наслідком яких є збільшення дебіторської заборгованості.

Аналіз оборонних видатків для ЗСУ свідчить про те, що у 2006-2016 роках частка грошей на утримання Збройних сил перевищувала майже втричі граничний показник, а частка видатків, спрямованих на розвиток ОВТ та інфраструктури, становила менше чверті від мінімального граничного показника, при цьому планові показники фактично не виконувалися. “Для порівняння: класичний оборонний бюджет країни НАТО, як правило, складається з трьох частин - витрати на утримання особового складу (в ідеалі близько 30%, але не більше 50%), операційні витрати (у т. ч. на підготовку військ (сил) (25%), фінансування оборонних науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт (НДДКР) (до 10%) і придбання нових зразків озброєння та техніки (близько 30%, але не менше 20 %). В Україні на утримання особового складу ЗС витрачалася основна частина оборонних коштів, що фактично унеможливлювало їх реформування і розвиток”, - зазначають автори дослідження.

Заступник міністра оборони України (2014 р), співзасновник Міжнародного центру стратегій безпеки та оборони, адмірал Ігор Кабаненко погодився, що утримання ЗСУ не задовольняють ті вимоги, які повинні бути. «Особливо в умовах нової генерації війн важливо мати комплексі бойові спроможності, а вони формують саме в цих балансах, щоб військовослужбовець був мотивований, забезпечений, щоб він мав новітню високотехнологічну зброю та військову техніку, бойовий вишкіл», - сказав він.

У дослідженні також вказано, що й дотепер має місце непрозорий характер формування бюджету ЗСУ, суб’єктивізм, конкуренція силових структур у бюджетному процесі, наслідком чого є значна корупційна складова в діяльності органів військового управління.

«Є надмірна засекреченість бюджету Міністерства оборони. Ми, звісно, не проти утаємничення та засекреченості, але ми проти надмірної засекреченості. А в Україні вона дійсно є надмірною», - сказала виконавчий директор Незалежного антикорупційного комітету з питань оборони Олена Трегуб.

Радник Прем'єр-міністра України та міністра оборони України з питань оборонної реформи Арчіл Ценцадзе висловив думку, що це дослідження видатків сектору оборони містить цікаві для влади висновки та рекомендації. «Можу запевнити, що Прем’єр-міністр та міністр оборони зацікавлені у прозорості та правильному плануванні бюджету», - сказав він та запевнив, що цей документ буде врахований під час планування роботи Кабінету міністрів.

Дослідження було проведено кандидатом економічних наук, співзасновником Міжнародного центру стратегій безпеки та оборони Гусєвим на замовлення Офісу фінансового та економічного аналізу Верховної Ради України.

Автор провів аналіз ефективності планування та використання видатків державного бюджету на оборону в процесі реформування Збройних сил України та проведення антитерористичної операції на сході України. Результати цієї роботи є підрунтям для розроблення рекомендацій щодо підвищення ефективності діяльності органів державної влади в процесі бюджетного планування та використання коштів на оборону держави.

Відео з круглого столу:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-