Місцеве  радіомовлення. Хто переміг у конкурсі на FM-частоти  і як планують  задовольняти інформаційні потреби громад

Місцеве радіомовлення. Хто переміг у конкурсі на FM-частоти і як планують задовольняти інформаційні потреби громад

1427
Ukrinform
10 жовтня, 11.30 - Перший етап розвитку місцевого радіомовлення в Україні: результати конкурсу на FM-частоти, плани і перспективи.

Організатор: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.

Учасники: Юрій Артеменко - голова Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення; Сергій Костинський - член Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення; Андрій Копитько - директор ТРК Красноградщини «Центр», м. Красноград Харківської області; Богдан Яременко – директор ТОВ «Рекламно-інформаційне агентство «Бліц», м. Біла Церква Київської області («Бліц-FM»).

Підсумкові матеріали:

Важливо, щоб у конкурсах на місцеве мовлення перемагали саме місцеві радіостанції - голова Нацради

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення України визначила одним зі своїх пріоритетів розвиток місцевого мовлення. Тому цьогоріч регулятор вирішив проводити окремі конкурси, за якими розподілялися вільні FM-частоти. За результатами першого конкурсу із розвитку місцевого мовлення, ефір радіостанції з'являться в 19 населених пунктах України.

Про це повідомив голова Нацради Юрій Артеменко під час прес-конференції «Перший етап розвитку місцевого радіомовлення в Україні: результати конкурсу на FM-частоти, плани і перспективи», що відбулась 10 жовтня в Укрінформі.

«Цього року ми принципово змінили підходи до організації конкурсів. Якщо раніше в конкурсах на FM-частоти брали участь на рівних умовах і загальнонаціональні і місцеві радіостанції, то зазвичай перемогу отримували загальнонаціональні. Так відбувалось з різних причин: кращі умови пропонували, обіцяли більше, мали кращий фінансовий базис. Нам треба було створити такі умови, щоб розвести ці дві категорії мовників. Ми почали проводити окремі конкурси. Сама функція регулятора полягає в тому, щоб не все скопом роздати, а виділити пріоритети і в рамках цих пріоритетів відбирати кандидатів», - сказав Артеменко.

Так, 31 серпня відбувся конкурс на розвиток загальнонаціональних мереж щодо розподілу 26-ти частот у 13 областях. 5 жовтня Нацрада визначила переможців першого конкурсу із розвитку місцевого мовлення: переможцями у конкурсі на 19 частот стали виключно місцеві мовники, а також дві частоти отримала суспільна радіостанція «Культура».

«Дуже приємно, що в першому конкурсі «Українське радіо» і радіо «Культура» (НСТУ) виграли 20 із 26-ти частот у 13 областях. Більшість частот отримало радіо «Культура». Ми із задоволення розпочали цей старт і думаю, що вже скоро радіо «Культура» покриє велику частину України, як це відбулося з першим каналом «Українського радіо». У другому конкурсі на розвиток місцевого мовлення радіо «Культура» отримала дві частоти, взявши на себе зобов'язання ретранслювати місцеву Харківську філію «НСТУ». За результатами конкурсу з розвитку місцевого мовлення, ефірні радіостанції з'являться в 19 містах, селищах і селах одинадцяти областей України», - уточив Артеменко.

За його словами, у конкурсі з розвитку місцевого мовлення перевага надавалась місцевим радіостанціям, які представляють населений пункт, для якого прорахована частота, та редакціям проводового мовлення.

Головні умови місцевих конкурсів полягали в тому, що мовники мають видавати не менше 15% інформаційних передач місцевого значення, а також ретранслювати лише програм Суспільного мовлення (Українське радіо, радіо «Промінь» і радіо «Культура»).

«Відсоток передач місцевого значення може бути й 40% - це тільки вітається. Але мінімальний рівень ми визначили саме в межах 15% - таким чином радіослухач зможе відрізняти, що це не загальнонаціональний мовник, а свій, місцевий. Щодо другої умови, що полягала в ретрансляції Суспільного мовлення, то наш досвід показував, що дуже часто радіостанції вигравали конкурси, а потім, аби поповнювати свою скарбничку, робити на цьому бізнес, а не інформацію для населення - вони ретранслювали комерційних мовників. Тож, якщо у мовника немає можливості в достатній кількості робити місцеві новини, вони можуть використовувати контент суспільного мовлення, розвиток якого для нас є таким же пріоритетом, як місцевого», - сказав Артеменко.

У конкурсах мали право брати участь організації всіх видів власності: комунальні, приватні підприємства або ж громадські організації.

«Головним є показник фінансової спроможності. І дуже приємно, коли на цей конкурс приїжджали голови місцевих рад і заявляли про виділення коштів, надаючи відповідні гарантійні листи», - зазначив голова Нацради.

На цей конкурс Нацрада виставляла 22 вільні FM-частоти. Проте мовники подали заявки лише на 19 радіочастот. Відтак, створення локального радіо в трьох населених пунктах - місто Марганець Дніпропетровської області, місто Славута Хмельницької області та селище Добровеличківці Кіровоградської області - не зацікавило місцеві громади. Голова Нацради зазначив, що ці частоти обов'язково будуть виставлені на наступні конкурси.

Крім того, завдяки конкурсу врятовано шість редакцій проводового мовлення: в Ізюмі Харківської області - «Радіо-Ізюм», в Краснограді Харківської області - ТРК «Говорить Красноград», в Самбірі Львівської області - радіоредакція «Поступ», в Перемишлянах Львівської області - студія «Радехів», у Лубнпх Полтавської області - «Радіо-Лубни» та Ромнах Сумської області - радіостудія «Ромен».

«Якби вони не виграли конкурс і не отримали частоти, то вони би зникли. Це лишалось питанням часу», - підкреслює голова Нацради.

Лідерами щодо розвитку місцевого мовлення стали Харківська область - 5 населених пунктів, Одеська - 3, Львівська і Київська - по 2.

Разом з тим Артеменко зауважив, що Нацрада жорстко контролюватиме дотримання мовниками програмних концепцій.

«Ми дуже прискіпливо будемо ставитись до того, щоб не порушувались програмні концепції. Не секрет, як зникали місцеві радіостанції на початку Незалежності: спершу мовили як місцеві, а потім змінювали програмну концепцію і місцевих новин не було. Тому якщо буде менше 15% місцевих новин застосовуватимемо санкції, аж до звернення до суду щодо позбавлення ліцензії», - пояснив він.

Нацрада надаватиме можливість проводовим редакціям мовити в ефірі - Костинський

Національна рада з питань телебачення та радіомовлення створюватиме умови для переходу редакцій проводових радіостанцій на ефірне мовлення.

Про це повідомив член Нацради Сергій Костинський під час прес-конференції «Перший етап розвитку місцевого радіомовлення в Україні: результати конкурсу на FM-частоти, плани і перспективи», що відбулась 10 жовтня в Укрінформі.

«Кількість редакцій проводового мовлення скорочується. За статистикою, у 2015 році таких редакцій було 234, вже у 2016-му - 199, і на сьогодні їх працює 195. Майже на кожному засіданні ми отримуємо звернення від таких редакцій про анулювання ліцензій. Для нас принципово підтримувати ці колективи. Можливо, комерційним організаціям це буде не цікаво, але люди там працюють, і ми би хотіли надати можливість проводовим редакціям мовити в ефірі, а не «в проводах», - зазначив Костинський.

Зважаючи на це, понад два роки тому Нацрада визначила розвиток місцевого мовлення як пріоритет і розпочала проект «Мовлення громад». Його актуалізація відбувається через чотири стратегічні мети: підтримка реформи децентралізації, об'єднання України через локальне мовлення, створення ефективної системи оповіщення, а також створення тотальної радіомережі Суспільного мовлення.

«По-перше, на наш погляд, місцеве радіо є додатковим фактором підсилення спроможності територіальних громад. Люди мають чути, що відбувається в їхньому районі, впливати на ухвалення рішень. По-друге, за нашим досвідом роботи в зоні АТО, об'єднавчим фактором є саме локальне мовлення: коли людина чує з української радіостанції, що відбувається, що відбувається в рідному місці, в рідному селі, звичайно, така радіостанція інтегрує місцеву громаду до загальнонаціонального процесу. По-третє, для нас дуже важливо, щоб усі місцеві радіостанції були єдиною системою оповіщення та ефективно працювали в цьому напрямку. Наразі ми поінформували Державну службу з надзвичайних ситуацій про всі місцеві радіостанції, надали їхні контакти, і ми будемо збільшувати цю «мережу». По-четверте, створення мережі Суспільного мовлення має відбуватись не лише за рахунок виділення частот, а фактично завдяки ретрансляції програм місцевими мовниками», - пояснив Костинський.

Упродовж двох років Нацрада напрацювала бачення законопроекту щодо розвитку мовлення громад, який на сьогодні майже завершив парламентський комітет з питань свободи слова та інформаційної політики.

«Прийняття цього законопроекту створить третій вид мовників. Крім суспільного та комерційного, з'явиться мовлення громад. Але продовжуючи працювати в рамках чинного законодавства, ми розробили покрокову інструкцію для місцевих мовників з інформацією про те, як замовляти FM-частоти, як брати участь у конкурсах та щодо організації FM-радіомовлення», - зазначив Костинський.

Як повідомляв Укрінформ, Національна рада з питань телебачення і радіомовлення визначила переможців конкурсу на 19 вільних FM-частот для розвитку місцевого мовлення в одинадцяти областях України.

Нова місцева FM-радіостанція у Білій Церкві планує вдвічі перевиконати квоту на місцеві новини

Керівництво радіостанції «Бліц-FM», яка перемогла у конкурсі на місцеве мовлення в Білій Церкві, планує двічі перевиконати умови щодо випуску не менш як 15% інформаційних передач місцевого значення.

Про це заявив директор ТОВ «Рекламно-інформаційне агентство «Бліц» («Бліц-FM») Богдан Яременко під час прес-конференції «Перший етап розвитку місцевого радіомовлення в Україні: результати конкурсу на FM-частоти, плани і перспективи», що відбулась 10 жовтня в Укрінформі.

«Рекламно-інформаційне агентство «Бліц» налічує вже 17-річну історію. За перемогу у цьому конкурсі ми змагалися з 2002 року, тобто заявку подавали більше шести разів. У місті Біла Церква свого часу виходили дві місцеві ефірні радіостанції в FM-діапазоні. На сьогодні залишилась одна (загалом, у Білій Церкві в FM-діапазоні мовлять 11 радіостанцій - ред.). Через це конкуренція на ринку та інформаційне насичення різко впало. Я вважаю, що ми зможемо не лише виконати квоту в 15% щодо випуску місцевих новин, у наших планах - 25-30%. Біла Церква - місто з 200 тисячами населення, в якому відбувається багато подій», - сказав Яременко.

Як повідомляв Укрінформ, Національна рада з питань телебачення і радіомовлення визначила переможців конкурсу на 19 вільних FM-частот для розвитку місцевого мовлення в одинадцяти областях України. Одним із переможців стала ТОВ «Рекламно-інформаційне агентство «Бліц» («Бліц-FM»), що невдовзі мовитиме у місті Біла Церква Київської області на частоті 103,3 МГц.

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-