Що змінилося в системі освіти? Погляд незалежних експертів

3010
Ukrinform
5 травня, 13.00 - Стан освіти - реальність та перспективи. Підсумки навчального року 2016-2017. 

Організатор: Вільна профспілка освіти і науки України.

Учасники: Володимир Фундовний – голова Вільної профспілки освіти і науки України; Наталія Чуприна – засновник Креатив-центру “Простір розвитку особистості”, експерт групи РПР-освіта і наука; Михайло Ромась – голова Вільної профспілки студентів КНУ імені Тараса Шевченка; Володимир Лепень – голова Вільної профспілки Городянської гімназії Чернігівської області, педагог-практик; Ірина Фют – Вільна профспілка освіти і науки міста Хмельницький, педагог-практик.

Підсумкові матеріали:

Для змін в освіті потрібно вносити зміни до чинного законодавства - представники профспілок

Представники освітянських профспілок вважають, що для змін в освіті потрібно внести зміни до чинного законодавства, а не ухвалювати новий закон.

Про це на прес-конференції 5 травня в Укрінформі сказав голова Вільної профспілки освіти і науки України Володимир Фундовний.

"У нас пропозиція одна - якщо ми хочемо якісь зміни зробити в освіті, то краще їх зробити постатейно (в чинне законодавство - ред.)", - сказав Фундовний.

На думку голови Вільної профспілки, деякі поняття в законі "Про освіту", який пройшов перше читання у Верховній Раді, незрозумілі, або не сформульовані чітко. 

"Вводимо "здобувач освіти" замість "учня", "студента", вводимо інші поняття, незрозуміло для чого, а інше - фінансування закладу, обов'язки вчителя, директора - розмиті, незафіксовані, а ми знаємо, що це тягне за собою порушення", - наголосив Фундовний.

На думку представниці Вільної профспілки освіти та науки у м. Хмельницький та викладача школи Ірини Фют, в законі "Про освіту" не виписані чітко обов'язки вчителя, що може тягнути за собою навантаження на вчителів, яке не відповідає характеру їхньої роботи.

"Ми говоримо про вчителя, про вчительську працю, робочий час науково-педагогічних та педагогічних працівників. Робочий час включає в себе навчання, методичну, організаційну роботу та "інші трудові обов'язки". Які інші? Що ще має робити вчитель, як не працювати на уроках з дітьми і для дітей? Прибирати територію, клас, складати програми?" - запитує Фют. 

За її словами, в законі чимало суперечностей, зокрема і в частині того, як має бути призначений керівник навчального закладу - місцевою владою чи на конкурсній основі. 

"Вводиться, що будуть обирати керівників, але в одній статті говориться про те, що призначаються, а в іншій статті - що це має відбуватися на конкурсній основі. А як правильно, як має бути? Ну скаже мер міста - я призначив, мені не обов'язково конкурс проводити...", - говорить Фют.

Як наголосила на прес-конференції засновник Креатив-центру "Простір розвитку особистості", експерт групи "РПР-освіта і наука" Наталія Чуприна, закон, а особливо закон про освіту, повинен бути зрозумілим кожному, бо стосується кожного громадянина.

"На жаль, від формулювань до змісту все ускладнено, десь з протиріччями між статтями", - зауважила Чуприна. 

За її словами, в питаннях освіти та змін в освіті фокус потрібно тримати саме на вчителі, бо тільки за його допомогою можливо змінити освіту. А це можливо тільки за умови надання вчителю можливості самостійно обирати методики викладання та навчальні програми.

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-