Стратегія збереження та розвитку культури,  традицій, національного колориту  кримських татар

Стратегія збереження та розвитку культури, традицій, національного колориту кримських татар

Укрінформ
16 вересня о 14.00 відбулася прес-конференція на тему: “Стратегія збереження та сталого розвитку культури, традицій та національного колориту та самобутності кримських татар”. (Зала 2)

Організатор: Міністерство інформаційної політики України.

Учасники: Еміне Джапарова, Перший заступник Міністра інформаційної політики України; Світлана Фоменко, Перший заступник міністра культури України;  Аджієва Есма, радник Міністра культури України, координатор проекту “Візерунки світу”, що здійснюється за фінансової підтримки SDC (Швейцарська агенція розвитку та співробітництва (ШАРС/SDC); Ескендер Барієв, член Меджлісу кримськотатарського народу.

Обговорювалися питання:

1. Шляхи об'єднання, соціалізації і збереження етнічності кримських татар.

2. Національна ідентичність, як неодмінна умова стійкої державності.

3. Виклики сучасного суспільства.

4. Діяльність проекту “Візерунки світу”.

Підсумкові матеріали:

Радник міністра культури України займеться ревіталізацією культурної спадщини кримських татар

Кримські татари впродовж останніх двохсот років неодноразово ставали об'єктом насильства і сьогодні перед народом стоїть виклик, що вимагає серйозною ревіталізації своєї культурної спадщини.

Про це в п'ятницю на прес-конференції в Укрінформі "Стратегія збереження і стійкого розвитку культури, традицій, національного колориту і самобутності кримських татар” сказала радник Міністра культури України Есма Аджиєва, повідомляє кореспондент агентства.

"На жаль, ряд сумних подій, які припали на долю кримськотатарського народу впродовж більш ніж 200 років, призвели до того, що наші знання про власну культуру, якій властиві глибокий сенс, насиченість, чуттєвість і краса, опинилися дуже фрагментальними. І сьогодні перед нами стоїть достатньо серйозний виклик, що вимагає говорити про ревіталізацію (поверненні до життя - ред.) своєї культурної спадщини", - сказала Аджиєва.

За її словами, "ми повинні звертатися до коріння своєї ідентичності, але водночас ми маємо розуміти, що ми живемо в сучасному суспільстві".

Радник міністра культури України представила Стратегію ревіталізації і стійкого розвитку культури кримськотатарського народу, метою якої є "максимально інтегрувати в сучасне життя той обсяг знань про культуру кримськотатарського народу, який у нас є, і продовжувати вивчати і документувати достатньо фрагментовані знання про нашу багату спадщину".

Як вважає Аджиєва, "події останніх двох років в Україні і, зокрема, в Криму загострили актуальність нашої ідентичності, і ми це спостерігаємо щодня в широкому використанні символіки, національного одягу, в бажанні говорити рідною мовою".

Як звернула увагу радник міністра культури, в Стратегії передбачено достатньо багато прикладних проектів.

"Наприклад, проект "Візерунки світу", який був підтриманий Швейцарським агентством співпраці і розвитку (SDC). Проект здійснюється впродовж 2016 року в Києві. Суть його в створенні робочих місць для майстрів прикладного мистецтва, кераміки, вишивки, тих, хто працює з металом в стилі кримськотатарської філіграні. Ми реставруємо велику колекцію прикладного мистецтва, яка включає предмети побуту кримських татар, національний одяг, ювелірні і керамічні вироби", - розповіла Аджиєва.

Крім того, вона зазначила, що в завдання розробленої Стратегії входить вивчення, документування і каталогізація тих артефактів культурної спадщини кримськотатарського народу, які знаходяться в музеях України і за кордоном.

"Наприклад, в Берліні в сховищі одне з музеїв знаходиться 500 елементів кримськотатарської матеріальної культури", - повідомила вона.

Важливим завданням Аджиєва також вважає створення навчального модуля з розшифровки кримськотатарського національного орнаменту і інтеграція його в профільні навчальні заклади України.

"Згодом створення навчального посібника з кримськотатарської орнаменталистики може стати основою для заявки і реєстрації в ЮНЕСКО нашого національного візерунку як частини спадщини нематеріальної культури кримських татар", - резюмувала радник міністра культури України.

Меджліс: Кримськотатарські кадри в уряді - один з механізмів деокупації Криму

Призначення радника з питань Криму в Міністерстві культури України - це результат взаєморозуміння Меджлісу з державною владою і один з механізмів деокупації Криму.

Про це в п'ятницю на прес-конференції в Укрінформі "Стратегія збереження і стійкого розвитку культури, традицій, національного колориту і самобутності кримських татар" повідомив член Меджлісу кримськотатарського народу Ескендер Барієв, інформує кореспондент агентства.

"Позиція Меджлісу кримськотатарського народу - рекомендувати молоді перспективні кадри, які мають бути в резерві на державну службу, вони повинні стажуватися, працювати радниками і допомагати керівникам міністерств і відомств інформувати про ту специфіку кримську, за допомогою якої ми зможемо якнайскоріше повернути Крим до складу України", - зазначив Барієв.

За його словами, "взаємодія через культуру" є одним з механізмів деокупації українського півострова.

"Коли ми говоримо про деокупацію Криму, ми ж не маємо на увазі тільки військовий шлях. Ми говоримо і про публічну дипломатію, ми говоримо про взаємодію через культуру, економіку. Ми повинні вже сьогодні замислюватися про завтрашній день і Меджліс кримськотатарського народу продумує саме подібні механізми і, як ми бачимо, у нас сьогодні є межсекторальне взаєморозуміння з представниками державної влади України і політиками", вважає член Меджлісу.

Як повідомлялося, в п'ятницю в Укрінформі відбулася презентація Стратегії збереження і розвитку культури кримськотатарського народу.

Міністерство культури України готує доповідь в ЮНЕСКО з "кримської проблематики"

Міністерство культури України, визнаючи необхідність збереження культурних цінностей кримськотатарського народу, готує серйозну доповідь в ЮНЕСКО, з якою збирається виступити у Парижі наприкінці вересня.

Про це перший заступник міністра культури України Світлана Фоменко повідомила у п'ятницю на прес-конференції в Укрінформі, інформує кореспондент агентства.

"Сьогодні ми, на жаль, маємо ситуацію, коли кримськотатарський народ відірваний від свого коріння, відірваний від своєї землі і вимушений зберігати свої традиції, матеріальну і нематеріальну культуру у відриві від своєї Батьківщини. Наприкінці вересня у Парижі на засіданні комітету ЮНЕСКО з питань Конвенції 1970 року "Про заходи, спрямовані на заборону і попередження незаконного ввезення, вивезення і передачі права власності на культурні цінності" ми готуємо серйозну доповідь", - повідомила Фоменко.

За її словами, "доповідь торкається в першу чергу кримської проблематики, саме на неї звертатиметься увага наших колег по ЮНЕСКО і країн-членів цього комітету".

Крім того, відзначила Фоменко, для Міністерства культури важливе питання приєднання України до другого протоколу Гаагської конвенції в частині охорони культурних цінностей під час збройного конфлікту. "На жаль Україна досі не приєдналася до цього другого протоколу, але ми вже підготували все, що від нас залежить і технічна процедура нині проходить у Міністерстві закордонних справ України. Чекаємо остаточного узгодження, аби в перспективі отримати інструмент міжнародного впливу на захист нашої загальної культурної спадщини", - підкреслила перший заступник міністра культури.

Крім того, Фоменко розповіла про процедуру включення об'єктів нематеріальної культури до списку ЮНЕСКО. "Це досить довгий процес. Як правило, повне формування досьє, у тому числі, узгодження і включення до списку ЮНЕСКО займає від двох до п'яти років... Думаю, хорошим прикладом в цьому напрямку стане завершення роботи над досьє і подання до списку ЮНЕСКО елементів кримськотатарського орнаменту", - повідомила вона.

За словами Фоменко, робота у цьому напрямку вже розпочалася - і наступного року будуть відомі її результати. "Думаю, вже наступного року ми отримаємо позитивну відповідь від комітету ЮНЕСКО", - резюмувала перший заступник міністра культури України.

Довідка. Конвенція "Про заходи, спрямовані на заборону і попередження незаконного ввезення, вивезення і передачі права власності на культурні цінності" була прийнята у м. Парижі 14.11.1970 на 16-ій сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО. Нею задекларовано, що культурні цінності є одним із основних елементів цивілізації та культури народів, і що вони набувають своєї справжньої цінності тільки у тому випадку, якщо точно відомі їхні походження та історія.

Відео с прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-