Топ-5 принципів команди Дії

Топ-5 принципів команди Дії

Укрінформ
Якщо ви також маєте мету змінити країну на краще – вам до нас

Влітку 2019 року пройшли вибори президента, тривали вибори до Верховної Ради України – настав період змін. У той момент я доволі гостро відчув, що кожен з нас може зробити щось хороше для України й людей. І відчував внутрішній поклик долучитись до цих змін.

Загалом, для моєї родини присвятити частину життя своїй батьківщині – це цілком звична історія. Мої дід та батько – офіцери. Для мене з глибокого дитинства Вітчизна – це більше, ніж робота чи зарплатня. 

Невдовзі після створення Мінцифри я потрапив до команди віцепрем’єр-міністра - міністра цифрової трансформації Михайла Федорова радником на громадських засадах. План зробити Україну зручним сервісом та реалізувати “державу в смартфоні” мені був зрозумілий на 100%. Я розумів, у яких напрямках мій досвід та знання можуть бути корисними. І три нагороди Red Dot за портал та застосунок Дія підтверджують, що нам вдається робити Дію справді зручною.

На посаді радника я розпочав роботу з командою першого заступника міністра – Олексія Вискуба. Олексій – мегапотужна людина, з глибоким баченням комплексної діджиталізації всіх складових у різних органах влади. Робота над майбутньою державою в смартфоні йшла по всіх фронтах – бренд, зміни нормативки, реінжиніринг бізнес-процесів, інтерфейси, user experience, user story в ФОП, єМалятку, будівельних послугах. 

Перші перемоги – у лютому 2020 року ми запустили першу версію застосунку Дія з водійськими документами, отримали перший мільйон користувачів, “вистріливши” з цим продуктом так, що позаздрили б світові стартапи. Буквально за кілька тижнів після презентації мобільного застосунку почалось бета-тестування порталу diia.gov.ua. І це був тільки початок тих змін, які чекають країну в сфері цифровізації. 

НЕ БІЙСЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

Навесні 2020 року я пройшов конкурс на державну службу та очолив директорат розвитку електронних послуг. Досвід роботи радником допоміг отримати розуміння особливостей державної служби та прийняти остаточне рішення, що я готовий присвятити якусь частину свого життя батьківщині та людям. Не скажу, що до цього я колись у житті планував покинути власну справу та піти на державну службу. 

Перехід від радника до повноцінного службовця – це не лише про відданість, а й про відповідальність, яку ти готовий на себе брати. І така філософія всієї моєї команди, яка працює над Дією, відкритими даними та “Трембітою”. Кожен член команди бере на себе відповідальність за свої рішення – від проєктів змін до нормативно-правових актів і найдрібніших елементів інтерфейсу порталу Дія.

І, звісно, я несу відповідальність за роботу своєї команди перед моїм керівником – Олексієм Вискубом та перед Михайлом Федоровим.

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ В МОЇЙ КОМАНДІ: 

1. Робота на результат

У моїй команді немає жодної людини, яка “робить роботу”, – всі працюють на результат. Самовіддача шалена, і за це я своїх колег просто обожнюю. Тричі на тиждень я отримую дайджест результатів всіх відділів департаменту за останні два дні, і він ніколи не буває коротким. У роботі купа проєктів і кожен крок наближає нас до втілення їх у життя. 

2. Залученість 24/7 та овертайми

Хочеш зробити державу сучасним сервісом – працюй шалено, як у стартапі, який за рік має стати “єдинорогом”. Ми ніколи не приховуємо на співбесідах, що буде складно, що дедлайни надзвичайно стислі, а часом доведеться попрацювати на вихідних. Навряд чи Ілон Маск запускає ракети в космос у робочому графіку 9-18 з перервою на обід, правда? Так само й у Мінцифрі.

Розуміння масштабу наших проєктів та відповідальності перед людьми.

Всі наші проєкти впливають на життя мільйонів людей. Немає права на халатність, помилку, недопрацьований юзер сторі або поганий суппорт. Час від часу я повторюю це на спільних зустрічах та стратегічних сесіях. 

Обов’язково треба мислити масштабно та виходити не з умов, у яких перебуває послуга чи сервіс на старті, а з того, який стратегічно має бути результат. Якби було інакше – зараз би в заяві на відкриття ФОП було не 10 полів, а бюрократичні 58; а цифровий паспорт “ксерили” б у банках замість шерингу копії. Все має бути доведено до ідеалу та продумано до дрібниць.

3. Командна гра

Я вважаю, що найбільшої ефективності можна досягти правильним розподілом профільних задач між відділами та людьми. Як не може бути ефективною футбольна команда, в якій немає фіксованих нападників, півзахисників та захисників, так і штат департаменту, що працює над сервісами такого масштабу, не може працювати хаотично. А ще командна гра – це про взаємодопомогу, підтримку та взаємодію між людьми. Команда Дії – це єдине ціле.

4. Свобода й довіра

Я проти мікроменеджменту. Коли довіряєш своїй команді – немає потреба контролювати кожен крок, кожну зустріч, кожен колл. Є задачі та дедлайни, є компетентні співробітники. Ти ж довіряєш машиністу, що потяг прийде до перону вчасно? Так само й з нашою командою. Можна просто підкоригувати бачення та напрацювання, а шлях до них – свобода у виборі підходів. 

5. Рости може кожен

Жодних упереджень про вік, досвід чи фахову освіту. Хорошим фахівцем може стати кожен, а хорошою людиною – ні. Якщо наша філософія та цінності збігаються – це вже гарний фундамент для розвитку. Тому в моїй команді є і доволі юні фахівці, й досвідчені службовці. Всі рівні. 

Тож якщо ви також маєте мету змінити країну на краще, вмієте працювати самовіддано та не боїтеся відповідальності – вам до нас! 

Мстислав Банік, керівник з розвитку електронних послуг у Міністерстві цифрової трансформації

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-