Сніг у Парижі... Як прибирають вулиці у французькій столиці

Сніг у Парижі... Як прибирають вулиці у французькій столиці

Укрінформ
До Парижа, як зрештою і до Києва, зима завітала зненацька. У ніч з 6 на 7 грудня у французькій столиці випав перший у цьому сезоні сніг

До Парижа, як зрештою і до Києва, зима завітала зненацька. У ніч з 6 на 7 грудня у французькій столиці випав перший у цьому сезоні сніг. Згідно з даними Meteo France, у Паризькому регіоні та на півночі Франції вперше за зимовий сезон випав мокрий сніг. Синоптики попередили, що товщина снігового покриву незначна - 5-10 см, і зважаючи на «нульову температуру» протримається він недовго. Хоча такі опади створили певні труднощі на дорогах для водіїв (які у Франції рідко «перевзуваються» у зимову резину), а також незручності для авіаперевізників, в цілому Париж виявився готовим до такого «несподіваного прояву стихії».

Щоб дізнатися про готовність одного з найбільш відвідуваних міст світу до зими, власний кореспондент УКРІНФОРМу звернувся по допомогу до мерії Парижа. Там охоче поділилися інформацією, нагадавши, що вона є доступною на офіційних представництвах в Інтернеті та соціальних мережах. Чиновники зазначили, що боротьба зі снігом та льодом у місті проводиться силами комунальних служб місцевих (районних) муніципалітетів. Це, зрештою, є зобов'язанням місцевої влади перед власниками паризьких будинків та городянами.

Хто подбає про сніг у Парижі?

Столична мерія розповіла про план розподілу завдань між муніципальною владою та міською громадою. Отже, у випадку помірної температури, тобто близько 0° за Цельсієм місцева влада бере на себе основні транспортні артерії, найбільш сконцентровані маршрути пішого подорожування та місця громадського скупчення. Зокрема, правила профілактики передбачають обробку спеціальним сольовим препаратом вулиць та доріг для громадського транспорту. Крім того, комунальні служби повинні почистити близько 20 тис. стратегічних для пішоходів місць у Парижі. Зокрема, це 17 147 пішохідних переходів, 324 кам'яних сходів, 703 переходів до станцій метро, 1933 автобусні зупинки, 196 мостів і місць організації мобільних продовольчих ринків (вони організуються щочетверга та щосуботи). Сіллю та піском також обробляються й інші громадські місця, наприклад, парки, спортивні споруди, майданчики біля шкіл та інших навчальних закладів, урядових та муніципальних будівель тощо.

Резидентам міста, якими згідно з ухваленим меморандумом від 16 червня 1937 є місцеві жителі - власники, орендарі крамниць, магазинів, інших будівель тощо, залишаються місця біля їхньої нерухомості. Саме вони повинні очистити тротуари по всій довжині фасаду будівель та шириною до 4-х метрів. При цьому тротуари та місця довкола дерев повинні бути відчищені від солі.

У випадку екстреного зниження температури та понаднормових опадів мерія Парижа має право ухвалювати виняткове рішення і залучати (не безкоштовно) до надання комунальних послуг власне самих мешканців міста. Так званих агентів міста Парижа мобілізують для прибирання усіх тротуарів, загальна довжина яких перевищує 2400 км та більшість провулків. На думку мерії, таке рішення вмотивоване передусім піклуванням про безпеку парижан під час екстремальних погодних умов. У випадку збільшення снігового покрову на столичні вулиці виходить снігоприбиральна техніка. Водночас мерія попереджає, що з вивезенням сміття можуть також виникнути невеликі збої, при цьому запевняє, що відновлення надання послуг варто чекати одразу після припинення холодних епізодів.

Хто володіє інформацією, той знає, що робити

Робота комунальних служб Парижа багато в чому залежить і заснована на інформації, що надається Meteo France. Загалом в межах міста працює п'ять спеціальних метеостанцій, що розташовані у так званих п'яти кліматичних зонах Парижа. Кожна з них відстежує ситуацію, послідовно та періодично роблячи контрольні заміри великої кількості показників (від температур поверхні проїжджої частини доріг та вологості повітря до кількості опадів та рівнем вологості). Метеостанції також регулярно отримують інформацію від національних синоптичних лабораторій, яка підкріплюється супутниковими знімками та радарними спостереженнями з інших регіонів. Проводиться порівняльний аналіз ситуації згідно з граничними показниками, визначеними для кожної кліматичної зони в Парижі.

Одним із елементів системи оповіщення та реагування є спеціальні підрозділи комунальних служб, які щороку з 15 листопада по 15 квітня несуть цілодобове чергування. Саме ці підрозділи відстежують ситуацію на дорогах та маршрутах пересування, щоб забезпечити безперешкодне переміщення транспортних засобів. Кожен з них має відповідний план дій, який охоплює близько 600 км трас, відображає кліматичні зони та пріоритети (автомобільні дороги, мости, ухили, смуги руху громадського транспорту тощо). У місцях, де існує ризик появи ожеледиці, завчасно застосовуються механізовані засоби обробки доріг та тротуарів. У будь-який час служба спроможна мобілізувати сотні працівників з парком підготовленої техніки.

У випадку форс-мажору, префект поліції, що має юрисдикцію в Паризькому регіоні, особисто усіма доступними засобами комунікації (ЗМІ, зовнішня реклама, звукові сигнали тощо) попереджає городян і гостей міста та закликає користуватися громадським транспортом.

Соління доріг

Париж поділений на кліматичні зони, кожна з яких характеризується своїми показниками температури, вологості грунту та іншими даними. Ця інформація записується й обробляється з метою адаптуватися для зовнішнього втручання. Науково доведено, що сніг у Парижі тане з швидкістю близько 2 см на годину, звідси й ведуться розрахунки щодо застосування спеціальних розчинів та сумішей, переважно з вмістом солі. Зважаючи на екологію, мерія намагається уникати хімічних реактивів для обробки вулиць. У середньому комунальники витрачають 25 грам таких сумішей на 1 квадратний метр дороги. Враховуючи загальну протяжність важливих дорожніх артерій (від 0,6 до 1,2 тис. км) на спеціальних складах заздалегідь зосереджують необхідні запаси сумішей.

Екологія процесу

В інструкціях мерії особливе місце відводиться захисту довкілля. Усі зелені насадження від снігу очищаються вручну. В окремих районах Парижа до роботи залучають механізовані пристрої. При цьому, з огляду на небезпеку, тротуари закривають для перехожих. Місця біля столичних парків, садів та скверів намагаються оброблювати якомога менше спеціальними сумішами, щоб не зашкодити зеленим насадженням. Під час похолодання численні водоспади та фонтани припиняють свою роботу. Попри негоду, відомі паризькі газони в скверах та парках спеціально не обробляються і нічим не вкриваються.

Сучасний підхід місцевого муніципалітету вражає своїми підходами. Після ознайомлення зі звичними для місцевої влади постулатами вже не дивуєшся, чому французи вивчають в окремих навчальних закладах такий предмет, як урбаністика сучасного міста. Ще менше дивуєшся, чому на вулицях міста люди навіть у снігопад частіше ніж будь-де посміхаються один одному, а не дивляться під ноги, щоб не впасти. Не дивує і той факт, чому Париж постійно б'є рекорди відвідуваності. За пронозами Бюро туризму Парижа (Paris Tourist Office), до кінця цього року Париж відвідає нова рекордна кількість туристів - майже 16 млн осіб.


 

Відео:dailymotion.com.

Роман Сущенко, ПАРИЖ. 7 грудня 2012 року.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-