До Ради бізнес-омбудсмена цьогоріч надійшло на 45% більше скарг

До Ради бізнес-омбудсмена цьогоріч надійшло на 45% більше скарг

Укрінформ
До Ради бізнес-омбудсмена за три квартали надійшло на 45% більше скарг від бізнесу порівняно з відповідним минулорічним періодом і на 20% більше порівняно з ІІ кварталом 2021 року.

Про це на брифінгу повідомив бізнес-омбудсмен Марчін Свєнчіцький, презентуючи результати роботи Ради за третій квартал 2021 року, передає кореспондент Укрінформу.

"Таке зростання не обов'язково свідчить про погіршення бізнес-клімату, а швидше про те, що бізнес став більш інформований про можливості та впливовість РБО у захисті їхніх прав. На мою думку, це головна причина того, що кількість скарг до нас збільшується ", - зазначив Свєнчіцький.

За його словами, найбільша частка скарг, як зазвичай, стосується податкових проблем - 65% від усієї кількості зареєстрованих.

Серед них другий квартал поспіль на перше місце виходять скарги на невиконання судових рішень про реєстрацію податкових накладних - 164 скарги лише з цього приводу.

"Хочу підкреслити, що 80% наших рекомендацій про необхідність виконання цих рішень приймається, тобто інститут омбудсмена працює", - сказав Свєнчіцький.

Інша велика група скарг - 15% від усієї кількості - стосується правоохоронних органів. Тут теж відмічається приріст. РБО отримала у ІІІ кварталі на 33% більше скарг у порівнянні з попереднім і на 64% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

"Більшість скарг на правоохоронні органи стосується процесуальних порушень та їх бездіяльності. Наприклад, не повертають вчасно за рішенням суду заарештоване майно або не реагують на заяви про рейдерське захоплення", - коментує омбудсмен.

За даними РБО, у структурі подавачів скарг немає великих змін: 73% становлять дрібні та середні підприємці, і 87% - вітчизняні компанії.

Галузевий розподіл такий: 21% скарг від підприємств оптової та роздрібної торгівлі, 18% - від аграріїв, 11% - від виробництва, 8% - від будівництва.

Він зауважив, що Київ та Київська область вперше передали менше скарг, ніж регіони. Це означає, що в регіонах збільшується обізнаність про діяльність бізнес-омбудсмена.

"Якщо тенденції до збільшення скарг будуть продовжуватися, то очікується, що за результатами року ми отримаємо найбільшу кількість скарг за увесь час роботи РБО - понад 2 тисячі. І нас радує, що ми можемо допомогти бізнесу у вирішенні його проблем", - каже Свєнчіцький.

Він стверджує, що співпраця РБО з держорганами по виправленню недоліків поліпшилась, тому що більшість звернень омбудсмена виконуюються об'єктами оскарження.

"Щойно запрацює новий правоохоронний орган - Бюро економічної безпеки, ми готові передати йому свій досвід та напрацювання про те, на що скаржиться вітчизняний бізнес у роботі правоохоронної системи і як цивілізовано вести кримінальні справи, щоб цих скарг було менше. Сподіваємося на плідну співпрацю з новою структурою", - підкреслив бізнес-омбудсмен.

Рада бізнес-обудсмена (РБО) в Україні є незалежним консультативно-дорадчим органом, створена у 2014 році за участю ЄБРР, ОЕСР, провідних українських бізнесасоціацій та уряду. РБО приймає скарги підприємців на неправомірні дії держорганів. За різними даними за час свого існування рада сприяла поверненню підприємцям понад 18 млрд грн.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-