FlixBus готує для України транспортну революцію

FlixBus готує для України транспортну революцію

Аналітика
Укрінформ
На український ринок заходить найбільший у Європі лоукост-оператор автобусних перевезень

Як повідомляє Центр транспортних стратегій з посиланням на інформацію компанії FlixBus, 11 червня 2019 року представники європейського перевізника проведуть у Києві свою першу в Україні прес-конференцію. Гендиректор компанії в Польщі та Україні Міхал Леман розповість про плани розвитку FlixBus на українському ринку, про бізнес-моделі FlixBus і співпрацю з місцевими автобусними компаніями, а також про новий стандарт міжміських автобусів для України.

Ключовий месидж - «заходить популярний європейський перевізник»

Якщо бути точнішими, FlixBus «зайшов»до України майже два роки тому. Ще у липні 2017 році компанія оголосила про відкриття рейсів, які зв’язали ЄС та чотири українських міста. Автобуси з Києва, Львова, Рівного та Житомира почали їздити до Польщі (Краків, Катовіце) і Чехії (Острава, Прага, Брно). Нині багато рейсів здійснюється до Німеччини, а рейси з Ужгорода, які з’явилися пізніше, везуть до Будапешта та Відня.

Щодо обіцянок про ціни «від 5 євро», то тут головне слово «від…». Ось так прайс виглядає для Києва:

…а так для Львова:

Легко помітити, що в таблицях зазначені одні й ті самі 42 міста – йдеться про рейси, які починаються в Києві, через півтори години проходять Житомир, через чотири - Рівне, а через 7 годин – Львів.

Скажімо, поїздка до Праги розпочинається в Києві о 8.00, львів’яни сідають до цього ж автобусу о 15-й, і о 10.30 наступного дня всі разом прибувають до столиці Чехії. Коштує це понад 90 євро (2800-2900 грн), але якщо сьогодні замовити квиток, скажімо, на жовтень – то буде на кілька євро дешевше. Місце бронювання ціни не змінює.

Для порівняння з внутрішніми українськими цінами перерахуємо гроші на кілометраж. Відстань від Києва до Праги – 1400 км, виходить близько 2 гривень за кілометр. Проїхати 480 км до Одеси коштує 180-650 гривень (залежно від перевізника і комфорту), або від 35 копійок до 1 грн 35 коп. за кілометр. Тобто виходить, що «європейський вибір» - трохи дорожчий, але співставний. Тим більше, що кілометраж для Flixbus – не головне. Найдальший рейс до Кельна – майже 2 тисячі км – коштує від 2149 до 2808 гривень, тобто цілком по-внутрішньоукраїнськи 1,1-1,4 грн за кілометр.

Для груп від трьох осіб діють спеціальні пропозиції, але потрібен запит. Невеликий багаж – два місця безкоштовно. Бронювання «майже» можна скасувати: гроші не повернуть, але замінять на ваучер для іншої поїздки.

У Європі FlixBus - це справді «популярний», якщо не сказати «основний», перевізник. Принаймні, у Німеччині він контролює 93% пасажирських автобусних перевезень. Як зазначається на сайті компанії, маршрути автобусів прокладені через більш ніж 2000 населених пунктів у 29 країнах. Щоденно виконується близько 350 тисяч рейсів.

Ось так це виглядає на мапі. І звісно, нам теж кортить приєднатися до цього зеленого килима та побачити розгалужене українське «позеленіння» замість вузенького коридору «кордон – Київ».

Ключове сподівання - «німецька якість»

«Flixbus» - німецька транспортна компанія, заснована у Мюнхені в 2013 році. Того ж року об'єдналася з берлінською компанією «MeinFernbus» і стала лідером німецького ринку автобусних перевезень. Тоді слово «німецька» слід було розуміти в прямому сенсі.

В  2015 році компанія вийшла на міжнародний ринок. Відтоді встигла поглинути кілька інших великих перевізників, серед них зокрема Megabus, Postbus та австрійська HELLO, та стати найбільшою у Європі. У грудні 2017 було оголошено про поглинання польського «PolskiBus». У травні 2019 року «Eurolines» та «Isilines», які належали «Transdev Group», ввійшли до складу «FlixBus», що включає всі види діяльності «Eurolines» на ринках Франції, Нідерландів, Бельгії, Іспанії та Чехії та приналежність бренду до місцевих перевізників у 25 країнах.

Тож нині послуги Flixbus надаються у співпраці з більш  ніж 280 регіональними автобусними компаніями по всій Європі. Місцеві партнери відповідають за щоденне виконання маршрутів, в той час як Flixbus відповідає за офіційні дозволи, необхідні для роботи міжміської мережі. Flixbus займається мережевим плануванням, маркетингом, ціноутворенням, управлінням якістю і обслуговуванням клієнтів.

Ця бізнес-модель є дуже гнучкою та адаптивною і дозволяє компанії швидко рости. Однак якість автобусів залежить від парку, доступного субпідрядникам, а якість послуг від місцевого персоналу.

«У компанії працює міжнародна команда, що складається майже з 1000 співробітників в Мюнхені, Берліні, Парижі, Мілані та Загребі, а також з кількох тисяч водіїв наших партнерів», - розповідає про себе сам FlixBus.

На самому сайті компанії бізнес названо «парасольковим»: «Компанія FlixBus — успішний «парасольковий» бренд з найбільш ефективною мережею міжміських автобусних перевезень у Німеччині — пропонує власні технології, потужну маркетингову та торгову платформу, а також інноваційну систему продажу квитків», - формулює свої переваги лоукостер.

Водночас логічним буде запитання: чи якість послуг залишається брендованою «німецькою»? Чи місцеві перевізники привозять з собою і «місцевий колорит»?

Ключове слово - «лоукост»

Відповідь на попереднє запитання частково дають коментарі тих, хто вже скористався послугами «парасолькової мережі»:

  • Доступна ціна квитків, велика мережа маршрутів. Комфортабельні автобуси. Недоліки: Бувають затримки рейсів.
  • Недорого, комфортно. Недоліки: Затримки, не завжди зручний розклад
  • Переваги:  може і є, я не побачив. Недоліки: автобус не приїхав, оповістити про це компанія не спромоглася
  • Переваги:  вартість квитка, відносно комфортно. Недоліки: Немає wi-fi
  • Низька ціна, зручний двоповерховий автобус, є кавоварка, wi fi, м'які крісла, чистий туалет. Недоліки: бардак з посадкою і багажем, wi fi періодично зникав
  • Переваги:  Комфорт, ціни. Недоліки: Немає
  • Переваги:  є розетки і вай фай. Недоліки: затримують і відміняють рейси
  • Не дорого, швидко, чисто. Недоліки: Запізнення без попередження, відсутність інтернету в дорозі.
  • Хороші автобуси, ціна, охоплюють майже всю Європу. Недоліки: Через важкий трафік можливі запізнення.
  • Дешево, багато маршрутів. Недоліки: Бувають запізнення, не працює wi-fi.

А ось оптимістичне підсумкове: «Розбалувані польським автобусним лоукостером, від німецького, зізнатися, ми очікували більшого в питаннях інтернету і харчування ... В цілому комфорт в поїздці тягне на тверду четвірку, та й то тільки тому, що ми знаємо, що буває краще. Нерозпещений сервісом український пасажир, можливо, оцінить Flixbus ще вище.

Тож від «бюджетної» послуги не варто чекати забагато. Але за рахунок різниці у звичному комфорті - «що для європейця так-сяк - для українського лоу-бюджетника цілком добре» - очікується позитивний ефект.

Ключовий день - 11 червня

Щоб усе дізнатися «з перших рук», залишилося почекати рівно тиждень. Можливо, нічого масштабного і не планується. Врешті на сайті самого FlixBus повідомлення про прес-конференцію немає (ймовірно, ЩЕ немає?). Остання новина датована тим самим липнем-2017, коли почав діяти маршрут «Київ-Житомир-Рівне-Львів».

Гендиректор компанії в Польщі та Україні Міхал Леман, який, за повідомленням, має розповісти «…про плани розвитку FlixBus на українському ринку, про бізнес-моделі FlixBus і співпрацю з місцевими автобусними компаніями, а також про новий стандарт міжміських автобусів для України», або не знає про нове призначення, або не радий йому, бо на його Твіттері досі зазначена тільки посада в Польщі.

А тим часом прес-служба ще має тиждень, щоб додати літеру «в», якої на сайті компанії бракує в слові «відпраляйтесь» з часу появи української сторінки, тобто майже два роки (не кажучи, що "вирушайте" було б навіть краще).

Тож до зустрічі 11 червня, тоді все важливе і дізнаємося.

Олександр Волинський, Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-