Порт Южний не відвантажує у Крим, але за приватні причали не поручиться - коментар

Порт Южний не відвантажує у Крим, але за приватні причали не поручиться - коментар

Укрінформ
Портовики Великої Одеси, зокрема порту Южний, категорично заперечують завантаження теплоходів, що прямують у порти окупованого Криму. Однак за дії приватних стивідорних компаній державний порт відповідати не може.

Про це в ексклюзивному коментарі кореспондентові Укрінформу щодо постачання вантажів до Криму заявила керівник прес-служби порту Лариса Євсеєва.

"Можу сказати, що через державний порт Южний не відвантажуються руда чи будівельні матеріали, одержувачами яких є кримські підприємства. Ми здійснюємо перевалку руди компанії "Групи Метінвест", однак не кримським підприємствам, а зарубіжним замовникам за межами Чорноморського басейну. Крім того, у номенклатурі наших експортних вантажів просто відсутні будматеріали, принаймні впродовж останніх трьох місяців. Але ми не несемо відповідальності за відвантаження руди від причалів групи приватних морських компаній "Трансінвестсервіс", в тому числі приватного терміналу "ТІС-Руда". Відомо також, що один із сусідніх приватних терміналів належить російському мільярдеру Федоричеву", - зазначила Євсеєва.

У свою чергу, особистий асистент генерального директора групи приватних морських компаній "Трансінвестсервіс" Анастасія Полуляхова навідріз відмовилась прокоментувати дані експертів про відвантаження з морських терміналів руди та будматеріалів кримським замовникам.

"На жаль, не маю права коментувати дану інформацію. Такі відомості може коментувати лише генеральний директор компанії Андрій Ставніцер, але він зараз у відрядженні", - сказала Полуляхова і порекомендувала надіслати письмовий запит.

Тим часом експерт Борис Бабін, колишній урядовий уповноважений у справах Європейського суду з прав людини, у коментарі кореспондентові Укрінформу розкрив схему поставок вантажів у кримські порти, усупереч морській блокаді.

"Руду з вітчизняних копалень, приміром, з Житомирщини, спершу доправляють у морські гавані, скажімо, на територію приватного чи державного терміналів порту Южний. На шляху до замовника вантаж міняє документи, власника, внаслідок чого може стати зовсім іншим вантажем. Згодом вантаж, що на борту судна перетнув кордон України, перевантажується на баржу, після чого доправляється в один з кримських портів - уже як вантаж із Новоросійська", - пояснив Бабін.

Нерідко про ці злочинні схеми чиновники, прикордонники і правоохоронці не просто знають, а навіть, за словами експерта, покривають це.

"Не так давно співробітники СБУ затримали ходока з грошима, який намагався відпустити судно з таким вантажем із Херсонського морського порту. З'ясувалось, що ця особа прибула в порт із двома полковниками і спільно з ними намагалась "викупити" затримане судно. Завдяки цьому витоку офіційної інформації виявилось, що у схемі були задіяні і прикордонники, і співробітники СБУ, що дуже прикро", - резюмував Бабін.

Нагадаємо, Міністерство інфраструктури у відповіді на запит Укрінформу спростувало інформацію, що українські судна доправляють в анексований Крим вітчизняні матеріали для будівництва Керченського мосту і руду для заводів бізнесмена Дмитра Фірташа.

До цього колишній урядовий уповноважений у справах Європейського суду з прав людини Борис Бабін заявив, що українські судна доправляють в анексований Крим вітчизняні матеріали для будівництва Керченського мосту і руду для безперебійної роботи заводів Фірташа в Криму.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-