Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

В останній третині ХХ ст. для роману ніхто в світовій літературі більшого не зробив як Кундера

В останній третині ХХ ст. для роману ніхто в світовій літературі більшого не зробив як Кундера

Блоги
Укрінформ
КГБ ніколи не простив Кундері сформульованої ним засади "кенселінґу російської культури": що російська література є співучасницею російських танків

Те, що Кундера помер, так і не дочекавшись свого Нобеля, вважаю найбільшою й незмивною політичною ганьбою Шведської Академії від часу сумнозвісної нагороди для "проєкту Шолохов".

До Кундери можна було ставитись як завгодно (я сама непевна, що хотіла б мати його в числі своїх друзів), але навіть ненавидячи його всім серцем, неможливо не визнати, що в останній третині ХХ ст. для роману як жанру ніхто в світовій літературі більшого не зробив.

У цьому сенсі ми всі, дебютанти рубежу століть, а надто в Центральній і Східній Європі, – його "діти".

(Колись, і може навіть незабаром – залежить і від того, як швидко ми переможемо Росію, – якийсь допитливий історик, певна, докопирсається й до того, як КГБ ніколи не простив Кундері ні палко обстоюваного ним концепту Центральної Європи, ні, поготів, – уперше сформульованої засади того, що нині дискутується як "кенселінґ російської культури": а саме – що російська література є співучасницею російських танків.

Мілан Кундера залишив глибокий слід в літературі.jpg
Мілан Кундера залишив глибокий слід у літературі

Докладніше про це я писала в "Коді Гурніка" – перечитайте тепер цю повість: її можна вважати "некрологом" і по цілій "Празькій весні", і, авансом, – по Нобелю для небіжчика).

R.I.P., Майстре.

Оксана Забужко
FB

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-