Це не цукерки: МОЗ радить, як вберегти дітей від отруєння ліками - 25.07.2018 19:13 — Новини Укрінформ
Це не цукерки: МОЗ радить, як вберегти дітей від отруєння ліками

Це не цукерки: МОЗ радить, як вберегти дітей від отруєння ліками

1341
Ukrinform
Міністерство охорони здоров'я оприлюднило поради, як уникнути отруєння медикаментами і вберегти від нього дітей, а також надати допомогу при отруєнні.

Про це повідомляється на сайті Міністерства охорони здоров'я.

"Не називайте таблетки та пігулки при дітях "цукерками", щоб у них не сформувалася хибна уява про ліки як про "солодощі". Зберігайте медикаменти у недоступних для дітей місцях. По можливості слід вибирати медикаменти (якщо вони у флаконах), обладнані спеціальними кришечками/ковпачками, що суттєво утруднюють відкриття цих ліків дітьми. Якщо ви зібралися прийняти медикаменти, виклали їх з флакончика, але раптом щось вас відволікло (телефонний дзвінок тощо) - заберіть ці ліки з собою, щоб дитина випадково не потягнула їх до рота у вашій відсутності. При підозрі, що дитина проковтнула пігулки за вашої відсутності, але в цьому ви точно не впевнені - доставте дитину до стаціонару для огляду спеціаліста", - йдеться у рекомендаціях.

Також у МОЗ поінформували про правила профілактики гострих отруєнь медикаментами у дорослих.

В першу чергу, не варто займатися самолікуванням, потрібно приймати ліки тільки після консультації з лікарем. Особливий ризик безконтрольного прийому становлять медикаменти на основі парацетамолу та знеболюючі (нестероїдні протизапальні засоби та опіоїди). При прийомі медикаментів завжди слід прочитати всі перестороги та зауваження, що містяться на етикетці та у анотації.

Також у міністерстві закликають ні в якому разі не перевищувати рекомендовану дозу. Якщо є супутні захворювання і існує необхідність в прийомі інших препаратів, обов'язково повідомте про це лікаря. Це допоможе уникнути можливого ефекту сумації дії та потенціювання ефектів цих ліків.

Крім того, у відомстві звертають увагу, що при захворюванні печінки (перенесені вірусні гепатити, особливо гепатити В,С, жирові гепатози, цирози печінки тощо) дезінтоксикаційна функція цього органу може бути знижена, і тому навіть при рекомендованих курсах прийому медикаментів можуть проявлятися побічні дії, що у крайніх випадках можуть стати фатальними. Це потребує при призначенні медикаментів додаткових консультацій з фахівцями.

При незвичних реакціях та/або тривалому прийомі ліків, при перших ознаках висипки, підвищеної втоми, потемніння сечі, жовтяниці тощо - слід припинити прийом медикаментів і негайно отримати консультацію спеціаліста.

МОЗ застерігає від лікування простроченими медпрепаратами, а також радить тримати ліки в оригінальних упаковках, щоб не переплутати при вживанні, і ніколи не поєднувати прийом ліків з алкоголем та/або з наркотичними речовинами.

Читайте також: Супрун дала кілька порад тим, кому важко відмовитись від солодкого

Якщо отруєння ліками сталося в домашніх умовах, то, як зазначають в міністерстві, необхідно перевірити, чи людина у свідомості, визначити наявність пульсу (на сонних артеріях), дихання. Огляд не повинен перевищувати 10-15 секунд. У разі відсутності пульсу або дихання потрібно негайно розпочати реанімаційні заходи (непрямий масаж серця). Одночасно з оглядом слід покликати допомогу і викликати бригаду екстреної допомоги допомоги - зателефонувати 103.

Якщо потерпілий з отруєнням дихає і має пульс, необхідно зв'язатися з диспетчером служби невідкладної допомоги/медицини катастроф і повідомити про випадок. При цьому важливо надати інформацію, чим, можливо, отруїлась людина (слід перевірити наявність порожніх флакончиків, блістерів з-під медикаментів, порахувати їхню кількість і дозу, ймовірний час прийому).

Якщо людина у свідомому стані і здатна пересуватися, до приїзду швидкої допомоги можна дати випити їй води (500 - 1000 мл для дорослого) і шляхом подразнення кореню язика та/або задньої стінки глотки викликати блювання, йдеться у рекомендаціях МОЗ.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>