Кіновересень: Неймовірні пригоди італійців в Україні

Кіновересень: Неймовірні пригоди італійців в Україні

12685
Ukrinform
Кінопрокатні, а також насичені фестивальні новинки та події першого місяця осені

Початок осіннього кіносезону постає справжньою насолодою для шанувальників інтелектуального кіно не тільки завдяки фестивальному життю, яке пробуджується від літньої сплячки, а й виходу в широкий прокат стрічок, які стали лауреатами престижних МКФ.

Необхідно нагадати і про останню серпневу прем'єру, основний прокат якої пройде у вересні – стрічці Валентина Васяновича «Рівень чорного», висунутої Українським Оскарівським комітетом на здобуття «Оскара». Детальніше про фільм ми писали в щоденнику Одеського кінофестивалю.

З 14 вересня

Ізі / Easy

Дебютний фільм італійця Андреа Маньяні стане, ймовірно, зразковим прикладом користі копродукції – успіх у глядачів і критиків, який «Ізі» здобув на МКФ у Локарно, де фільм був представлений в програмі «Режисери майбутнього», зробив картину найвідомішим за кордоном представником української кінематографії цього року (не рахуючи «Лагідної» Сергія Лозниці, де творчий внесок української сторони досить скромний).

Фото: http://bezkino.com
Фото: http://bezkino.com

В Локарно «Ізі» зібрав кілька повних залів, був удостоєний численних похвал у пресі і отримав приз асоціації швейцарських критиків в номінації «Краще виконання чоловічої ролі». Фільм з'явиться на великих екранах у кількохі європейських країнах, а американським дистриб'ютором він обзавівся ще на стадії препродакшн.

При цьому, можливо, саме українські глядачі зможуть по-справжньому оцінити цей твір, яке дозволить їм поглянути з боку на деякі особливості вітчизняних реалій.

«Ізі» оповідає про сорокарічного італійця, колись відомого гонщика і плейбоя, чия кар'єра була зруйнована нападом меланхолії, який так і не відпустив його. Ця близька до повного особистого краху людина вирушає в Україну, щоб відвезти тіло заробітчанина, який загинув на будівництві у його брата. Наша країна виявляється для нього дивним новим світом, невідомим простором абсурду і беззаконня, а також якоюсь своєрідною життєрадісності і душевної стійкості. Для героя це мандрівка стає своєрідним чистилищем, яке змушує його мобілізувати свої сили і відшукати в собі волю до життя.

Мама! / Mother!

Про нову картину Даррена Аронофскі, жанр якої визначений як драматичний фільм жахів, зараз мало що відомо, крім того, що її сюжет крутиться навколо споконвічного жаху наших розмірених буднів – візиту непроханих гостей.

Фото: https://www.film.ru
Фото: https://www.film.ru

Господиня будинку (Дженніфер Лоуренс) переживає вторгнення немолодої пари (Мішель Пфайфер і Ед Харріс) більш болісно, ніж її чоловік (Хав'єр Бардем), можливо, не тільки через свою вагітність, а й тому, що відчуває від цих незнайомців певну загрозу. Турбує її і незворушність чоловіка – можливо, його пов'язує з цими людьми якась невідома їй таємниця?

Світова прем'єра картини відбудеться в рамках конкурсної програми Венеціанського МКФ.

Квест. Гра починається / room Escape

Молодий американський кінематографіст Пітер Дюкс, відомий шанувальникам незалежного хоррора доброю дюжиною короткометражних фільмів, який дебютував у повному метрі стрічкою, що отримала, незважаючи на начебто затертий сюжет, вельми позитивні відгуки на закритих показах.

Фото: http://www.kino-teatr.ru
Фото: http://www.kino-teatr.ru

Для персонажів картини, чотирьох друзів, участь у популярному квесті, відповідно до правил якого гравцям необхідно вибратися із замкненого приміщення, обертається жахом, що нагадує то про кіносерію «Пилка», то про поневіряння героїв старих фільмів жахів, то про не надто вдалі походи в Луна-парк.

Ігрова кімната виявляється подобою критського лабіринту, в одному з куточків якого причаїлося чудовисько – то буденний вбивця-психопат, то демонічний монстр. Втім, героїв, які відчайдушно намагаються знайти вихід зі згубного атракціону, не надто турбує природа їх безжального переслідувача.

З 21 вересня

Квадрат / The Square

Картина шведського режисера Рубена Естлунда, що стала переможцем Каннського кінофестивалю, оповідає про спроби галериста, людини утонченої і порядної, відшукати гідну лінію поведінки в незнайомій для нього ситуації – ставши жертвою шахраїв, він намагається самостійно повернути назад свій айфон.

Фото: Torrentum.org
Фото: Torrentum.org

Автори фільму немов досліджують здатність успішного представника сучасного суспільства постояти за себе в екстремальних обставинах, невідомих в його благополучної і безпечної повсякденності, з'ясувати, наскільки є міцним наш покрив цивілізації, який заважає нам у захисті своєї людської гідності втратити людську подобу.

«Квадрат» - примітне і іронічне відображення ролі сучасного мистецтва, покликаного позбавляти свою аудиторію душевного спокою, виганяти її з зони комфорту, подібно до розбійних нападів або стихійного лиха.

З 28 вересня

Припутні

Трагікомедія Аркадія Непиталюка може похвалитися рідкісним серед вітчизняних стрічок поєднанням художніх чеснот і доступністю для широких глядацьких мас завдяки своїй дотепності та яскравим образам.

Фото: Star Media
Фото: Star Media

Докладніше ми писали про цю картину у своєму щоденнику Одеського кінофестивалю.

ФЕСТИВАЛІ МІСЯЦЯ

Вересневий фестивальний сезон відкрився 1-го вересня справді кіноманським святом, організованим прокатною компанією «Кінове» фестивалем треш-фільмів «Trash WKND». До програми ввійшла класика кемпа, справжній шедевр свідомого несмаку, «Рожеві фламінго» Джона Вотерса 1972-го року про дві сім'ї кровожерливих маніяків, які змагаються в екстравагантності мерзоти, а також три сучасні картини. «Погана партія» Ани Лілі Амірпур (відомої за відмінною вампірською картиною «Дівчина повертається одна вночі додому») оповідає про кохання людожера до дівчини, яку він обрав собі на вечерю. Героїня «Сирого» Джулії Дюкорно, навпаки, є переконаною вегетаріанкою, однак участь у студентській розвазі, яка передбачає поїдання сирого м'яса, змінює її гастрономічні уподобання найрадикальнішим чином.

Нарешті, «Ми – плоть» Еміліано Роши Мінтера пропонує публіці зійти в пекло людської підсвідомості. Спочатку картина здається не більше ніж черговим варіантом казки про брата і сестру в гостях у людожера, але оповідання швидко сходить з сюжетних рейок і занурюється в сумбурну вакханалію сексу і насильства. У кращому епізоді цього хворобливого, жахливого і прекрасного фільму один з учасників кривавої оргії залишає осередок найтемніших, найпотаємніших бажань і мрій, і, похитуючись, бреде звичайною жвавою вулицею, засвідчуючи, наскільки є хисткою й тонкою грань між реальністю і Пеклом.

Показ фільмів пройде в кінотеатрах «Київ», «Жовтень» і «Ліра», розклад розміщено на ФБ-сторінці фестивалю.

Цикл HALF-LIFE у PinchukArtCentre, складений працівниками Національного центру Олександра Довженка з унікальних українських фільмів 80-90-х, які обмірковують кризу радянської культури і відображають надію на реалізацію туманних обіцянок майбутнього, продовжиться 5-го вересня показом короткометражних стрічок про Чорнобильську АЕС – від пропагандистської картини 1978-го до творів, які осягають глобальні наслідки аварії.

12-го вересня буде показана «Ламбада для хілерів» Віктора Олендера – документальна стрічка, що досліджує феномен екстрасенсів і цілителів.

Показ «Фаната» Володимира Феоктистова, який став найбільш популярним радянським фільмом про східні єдиноборства, пройде 19-го вересня.

26-го вересня в рамках циклу буде представлена і російська картина «Серп і молот» Сергія Лівнєва, одне з найбільш химерних кінозвернень до сталінської епохи, присвячена мінливості особистого життя героя, який колись за завданням вождя змінив жіночу стать на чоловічу.

Вхід на покази циклу – безкоштовний, за умови попередньої реєстрації.

Фестиваль «Британський театр кіно» у кінотеатрі «Київ» продовжиться 5-го вересня виставою за найвідомішою п'єсою американського драматурга Едварда Олбі, одним з найбільш популярних творів про мінливість подружнього життя «Хто боїться Вірджинії Вулф?»

12-го вересня знову відбудеться показ інсценування фільму Лукіно Вісконті «Одержимість». Ролі невдах кримінальних коханців у виставі чудово виконали Джуд Лоу і Халіна Рейн.

Постановка відомої п'єси Тоні Кушнера «Ангели в Америці» – про Нью-Йорк 80-х з його СНІДом, боротьбою ЛГБТ-меншин за свої права і звичайними людськими радощами і драмами, яка стала основою для популярного серіалу НВО, буде представлена протягом двох вівторків. Показ першої частини, «Міленіум наближається», відбудеться 19-го вересня, друга, «Перебудова», буде показана 26-го.

Вісім відомих картин, показаних в березні у рамках фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA, з 14-го вересня можна буде знову побачити на великому екрані. Серед представлених в рамках «Docu/Хіт» стрічок в першу чергу відзначимо «Нове життя Гогіти», документальний дебют одного з провідних грузинських режисерів Левана Когуашвілі. Ця картина, що отримала спеціальний диплом конкурсу «Docu/Життя», оповідає про молодого чоловіка з невеликого селища, його будні і відчайдушні пошуки другої половини з гумором і ліризмом, що вирізняє класичні зразки грузинської кінематографії.

З лауреатів останнього фестивалю до програму увійшла стрічка Світлани Шимка «Ленінопад», яка отримала спеціальний диплом конкурсу «Docu/Україна», - найбільш дотепний і оригінальний коментар до вітчизняного процесу декомунізації, а також фільм Марії і Анастасії Старожицьких «Війна химер», який не отримав нагород, але став предметом гарячих обговорень. Тут відносини добровольця, який вижив в Іловайському котлі, та його коханої служать відправною точкою дослідження самої можливості любові і нормальних людських зв'язків в реаліях війни.

З українських картин в рамках «Docu/Хіт» будуть представлені роботи провідних майстрів вітчизняної документалістики, патріарха Сергія Буковського і найбільш помітного серед її молодих представників Романа Бондарчука. Нова картина Буковського, «Головна роль», присвячена матері режисера, кіноактрисі Ніні Антоновій, свідчить, що в житті творчої людини професія невіддільна від подробиць приватного життя. Вона буде показана в супроводі його першої картини, короткометражного шедевра «Завтра свято» 1987-го року про птахофабрику - чистилище для людей, пекло для птахів. Бондарчук представлений стрічкою «Dixie Land», в якій з притаманним режисерові поєднанням іронії і теплоти показані будні дитячого оркестру з Херсона.

Також до програми ввійшло поетичне кіноесе про стан сучасної цивілізації Міхаеля Главоггера «Без назви», закінчене після смерті видатного постановника режисером монтажу Монікою Віллі, та «День звільнення» Угіса Олте і Мортена Траавіка, дуже дискусійна картина про концерт словенської групи Лайбах в Пхеньяні, яку можна сприймати і як захоплюючу екскурсію по колах північнокорейського пекла, і як спритну спробу його олюднити.

Крім Києва, де покази пройдуть в кінотеатрі «Жовтень», програма буде представлена в Одесі, Львові, Харкові, Сумах, Дніпропетровську та Херсоні. Розклад показів розміщено на сайті фестивалю.

Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва «Гогольфест», який пройде з 7-го по 17-е вересня на арт-заводі «Платформа», надасть чимало можливостей добре провести час і шанувальникам мистецтва кіно. Центральною кіноподією «Гогольфесту» стане конкурс українського короткого метру «Золотий СУК», що проводиться під егідою творчого об'єднання «Сучасне українське кіно» – чи не найкраща добірка вітчизняних короткометражок за весь рік. Крім цього, «СУК» представить ряд київських прем'єр провідних молодих вітчизняних кінорежисерів.

Необхідно відзначити «Кіно з Андрієм Алферовим», авторський кіноклуб одного з кращих українських кінокритиків і фестивальних кураторів, де будуть представлені перлини сучасного вітчизняного та іноземного кінематографу «Занадто пізно» Денніса Хоука, «Радіомрії» Бабака Джалалі, «Маніфесто» Джуліана Роузфельдта, «Допит» Ереза Пері, «Девід Лінч. Життя в мистецтві» Джона Нгуена, Олівії Неергард-Гольм і Ріка Барна, «Тіснота» Кантемира Балагова, «Скоро все закінчиться» Олексія Рибіна, «Припутні» Аркадія Непиталюка, «У відриві» Сергія Волкова, а також класика українського кіно: «Навесні» Михайла Кауфмана й «Київські фрески» Сергія Параджанова.

До списку обов'язкових для кіноманів програм фестивалю включена і добірка Week-End: Короткий метр, куди увійде the best of головних вітчизняних оглядів та альманахів: Одеського кінофестивалю, LINOLEUM, «Жовтого автобуса», «Вавілона'13», «Відкритої ночі» та інших.

Кінопрограма фестивалю пройде в Довженко-Центрі. Розклад заходів доступний на сайті.

7-го вересня в кінотеатрі «Київ» відкриється Четвертий фестиваль «Короткий метр з Нідерландів», збірка з 8-ми різножанрових картин, організована продюсерським агентством «Артмедіа» і Інститутом кіно Нідерландів. Опис фільмів розміщено на сайті кінотеатру.

З 16-го вересня продюсерське агентство «Артмедіа» проводить у кінотеатрі «Кінопанорама» фестиваль «Танцююча камера», вельми примітну добірку гучних на різних фестивальних майданчиках короткометражок, присвячених різноманітним проявам нашої любові до танцю. Опис картин доступний на сайті кінотеатру.

28-го вересня в кінотеатрі «Київ» водинадцяте стартує Манхеттенський фестиваль короткометражок, що надає вітчизняним кіноманам можливість приєднатися до міжнародної аудиторії, яка вибирає кращу з десятка картин.

Опис фільмів представлено на сайті вітчизняного партнера фестивалю компанії «Артхаус трафік».

Одна з головних подій року, присвячених анімації, – Міжнародний фестиваль актуальної анімації та медіа-мистецтва LINOLEUM – пройде в Довженко-Центрі з 28 вересня по 1 жовтня. Покази понад 250 фільмів будуть представлені в дванадцяти різних програмах, серед яких відзначимо насамперед міжнародний і національний конкурси, а також унікальну збірку, присвячену 90-річчю української анімації.

Детальний опис фільмів та розклад представлені на сайті фестивалю.

Олександр Гусєв. Київ.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-