Кіноберезень: гонитва за «Оскаром» та інші неймовірні пригоди

Кіноберезень: гонитва за «Оскаром» та інші неймовірні пригоди

Укрінформ
Перший місяць весни - кіношний і фестивальний березень не обіцяє бути нудним

Епопея з роздачею нагород Американської кіноакадемії, яка нещодавно (і настільки несподівано) завершилася, відчутно тяжіє над українськими кінотеатрами. У прокат виходять декілька фільмів-учасників «оскарівського» забігу, а перший з березневих фестивалів дозволить вітчизняним кіноманам побачити на великому екрані «оскарівські» стрічки, що залишилися без уваги наших дистриб'юторів.

З 2 БЕРЕЗНЯ

Лев / Lion

У кінодебюті австралійця Гарта Дейвіса, який досить тепло був сприйнятий фестивальними завсідниками та широкою публікою, - реальна історія, викладена в автобіографічній книзі Сару Бріерлі «Довга дорога додому», стає відправною точкою для міркувань про природу нашої самоідентифікації, про те, що дозволяє і що змушує нас вибирати свою сімейну, національну, культурну приналежність, про нашу здатність примиряти своєю любов'ю і повагою різні традиції. Центральний персонаж фільму Сару (Дев Пател) - молодий індієць, який загубився в дитинстві і був усиновлений парою з Австралії. Через двадцять п'ять років після драматичного епізоду щасливий член австралійського суспільства, який успішно закінчує університет і якого любить родина, що його виховала, продовжує відчувати тугу за втраченими батьками і за краєм свого дитинства. Скориставшись для пошуку рідних Google Earth, кінець кінцем він відправляється в Індію, підтриманий прийомною матір'ю (Ніколь Кідман).

Одержавши низку престижних нагород, «Лев» брав участь і в «оскарівській» гонці, отримавши номінації в шести категоріях, включаючи «Кращий фільм року».

Logan / Logan

Новий, дев'ятий за рахунком фільм кіносерії про людей Ікс, який одначасно є третьою (за запевненням творців, завершальною) стрічкою, присвяченою самостійним пригодам Росомахи Логана, можна віднести до досить популярної останніми роками хвилі дегероїзації світу коміксів. Після катаклізмів попередньої картини «Люди Ікс: Апокаліпсис», уцілілі герої, Логан, професор Ікс і Калібан ледве животіють у містечку поблизу мексиканського кордону. Логан, влаштувавшись працювати водієм, повільно занурюється у вир депресії, посилюючи психологічні проблеми алкоголізмом. Але одного разу на порозі його будинку з'являється дівчина, якій потрібна його допомога - і Росомаха вирішує опанувати себе і знову вступити на стежку війни.

Постановник стрічки Джеймс Менголд, який вдруге виступив режисером фільму про Росомаху, зауважив в одному з інтерв'ю, що «Логан» буде відрізнятися від звичайних кінокоміксів психологічним проробленням характерів і більш сумною інтонацією, та й взагалі буде нагадувати швидше кримінальну драму з елементами вестерна, ніж супергеройський бойовик.

Інфоголік

Фільм Валентина Шпакова та Владислава Клімчука є амбітною спробою учасників телешоу «Мамахохотала» здобути, слідом за колегами з «95-го кварталу», комерційні лаври від відвідувачів кінотеатрів. Сюжет стрічки, заявленої як романтична комедія, передбачає добродайну для телевізійних коміків можливість чергування гумористичних сценок, що не надто пов'язані одна з одною.

Головний герой оповідання, молодий менеджер, потерпає від повальної хвороби сучасних городян - залежності від новин. Його хворобливе прагнення хоча б раз у дві хвилини заглядати на інформаційні ресурси поступово починає впливати на його роботу та особисте життя, проте одного чудового моменту ситуація ще більше ускладнюється - йому починає здаватися, що драматичні події, про які він раз за разом дізнається, починають повторюватися у його власному житті.

Кіноманів, які прагнуть побачити у своєму житті все, фільм здатний привабити камео Павла Зіброва, чий персонаж демонструє в кадр непристойний жест.

З 9 БЕРЕЗНЯ

Тоні Ердманн / Toni Erdmann

Картина німкені Марен Аде, яка відома нашому глядачеві за чудовою любовною драмою «Усі інші», стала однією з головних подій минулого кінороку. «Тоні Ердманн» вважався більшістю критиків фаворитом конкурсної програми Каннського МКФ, однак за загальним здивуванням не отримав жодної нагороди від головного журі, хоча був названий кращим фільмом фестивалю не менш престижним у професійних колах журі ФІПРЕССІ. Серед півсотні нагород фільму варто відзначити також приз за кращий фільм року Європейської кіноакадемії та номінацію на «Оскар» в категорії «Кращий неангломовний фільм».

Сюжет цієї відчайдушно забавної та сумної стрічки розгортається навколо непростих взаємин батька та дочки. Бізнес-леді, яка підпорядкувала своє існування потребам своєї компанії та суворій корпоративній етиці і вчитель музики, який пішов на пенсію, схильний до найбільш екстравагантних витівок, ніби втілюють різні сторони німецького національного характеру - прагматичної розсудливості та життєрадісного бунту проти філістерства.

Місяць тому Paramount Pictures оголосила про запуск проекту американського рімейка за участю Джека Ніколсона та Крістен Уіг.

Джекі / Jackie

Фільм, присвячений найпопулярнішій з американських перших леді, показує свою героїню у найбільш скорботні та величні години її життя - перші дні після вбивства Джона Кеннеді. Намагаючись впоратися зі своїм горем і заспокоїти дітей, Джекі займається побутовими клопотами, пов'язаними з раптовою зміною всього способу життя, і прагне при цьому зберегти обличчя під прицілом журналістських камер.

Популярний чилійський режисер Пабло Ларраін (який, до речі, примудрився майже одночасно з «Джекі» зняти інший байопік «Неруда» про свого співвітчизника, одного з головних поетів століття) на прикладі Джекі Кеннеді показує зворотний бік популярності та успіху, ті особисті переживання, найдраматичніші з яких стають надбанням громадськості.

Фільм Ларраіна, отримавши приз за кращий сценарій на кінофестивалі у Венеції (крім трьох десятків інших нагород), брав участь і в «оскарівській» гонці, при цьому найбільш вірогідною називали перемогу Наталі Портман, яка виконала головну роль.

З 23 БЕРЕЗНЯ

Комівояжер / Forushande

Один з провідних режисерів Ірану Асгар Фархаді приніс своїй країні вже другий «Оскар» за кращий неангломовний фільм року (перший завоювала у 2012-му році його картина «Розлучення Надера та Сімін»). «Комівояжер», який отримав також, серед інших нагород, призи за кращий сценарій та краще виконання чоловічої ролі на Каннському МКФ, названий на честь славетної п'єси Артура Міллера, за якою в аматорській виставі беруть участь герої фільму. З твором американського драматурга фільм перегукується темою кризи патріархальних устоїв, нездатністю глави сімейства захистити близьких і гідно поводитися у важкій ситуації.

Практично безхмарні стосунки молодого подружжя порушуються дивним пригодою, нападом невідомого, якому героїня піддається в своїй квартирі. Її схвильований чоловік, при всіх проявах турботи, не може надати їй справжньої підтримки, сприймаючи подію як образу своєї чоловічої гідності, і зациклений на бажанні відновити зганьблену честь.

ФЕСТИВАЛІ МІСЯЦЯ

Можливість побачити на великому екрані низку фільмів-претендентів на здобуття «Оскара» надає фестиваль американського кіно «Незалежність», який розпочнеться у кінотеатрі «Київ» 2-го березня. У програмі - п'ять ігрових картин. Вишукана драма про сплетіння мистецтва і реальності «Під покровом ночі» Тома Форда і заснована на реальних подіях драма про протистояння подружньої пари гніту судової системи і суспільним забобонам «Лавінг» Джеффа Ніколса незаслужено обділені Американською кіноакадемією - у кожного з цих фільмів лише по одній «акторській» номінації.

Будуть представлені на «Незалежності» і головні учасники «оскарівської» кампанії, «Манчестер біля моря» Кеннета Лонергана, який називають кінематографічним втіленням великого американського роману (шість номінацій та дві нагороди - Кейсі Аффлек за краще виконання чоловічої ролі та сам Лонерган за найкращий оригінальний сценарій), і тріумфатор церемонії, «Місячне сяйво» Баррі Дженкінса, історія про дорослішання та труднощі самоідентифікації юного чорношкірого мешканця криміногенного кварталу, яка отримала нагороди за кращий фільм, кращий адаптований сценарій та краще виконання чоловічої ролі другого плану, а також п'ять номінацій.

Картина «Настирлива» Лорін Скафарія за участю Сьюзен Сарандон і Роуз Бірн, що залишилася в стороні від «оскарівських» баталій, є комедійної історією про літню жінку, яка після смерті чоловіка повільно знаходить ґрунт під ногами, часом опиняючись обтяжливою для оточуючих.

Не меншої уваги (а можливо, і більшої, враховуючи те, як важко знайти їх на Інтернет-просторах) заслуговує документальна секція фестивалю, до якої увійшли шість картин. «Радикальні черниці» Ребекки Перріш, присвячені черницям, які відстоюють у боротьбі з консервативними силами Ватикану свої переконання про духовну рівноправність статей. «Перегони на вимирання» Луї Псігойоса є несподіваним дослідженням небезпек, які чатують на навколишнє середовище (у 2015-му фільм номінувався на «Оскар»). «Салям, сусіде» Зака Інгасі та Кріса Темпла розкриває повсякденне життя табору сирійських біженців, те буденне пекло, яким змінилося мирне існування мільйонів людей на Близькому Сході. «Погані діти» Кіта Фултона та Луїса Пепі розповідають про взаємини директора школи з кількома важкими підлітками, про його спроби допомогти тим, кого система готова викинути на узбіччя суспільства. «Встати, суд іде!» Джеффрі Сондерса і Джея Шапіро розповідає про учбовий судовий процес, покликаний стати моделлю для юридичного вирішення міжнародних конфліктів. «Без клейма» Філіпа Барібо є екскурсом у дикі простори американського Заходу, який проводять четверо ковбоїв, які вирішили видресирувати стадо мустангів.

Розклад показів розміщено на сайті фестивалю.

Фестиваль «Британський театр кіно» у кінотеатрі «Київ» продовжиться 14-го березня виставою Королівського Національного театру «Амадей», у якій на прикладі долі великого австрійського композитора та його взаємин з менш обдарованим колегою Сальєрі розкривається доля великого художника в людському співтоваристві. П'єса Пітера Шеффера,за якою поставлений спектакль, широко відома по екранізації, здійсненій Мілошем Форманом.

21-го березня буде показаний «Фауст» за трагедією найбільш значущого зі старших сучасників Шекспіра, Крістофера Марло. Вистава за цим знаменитим твором про драму людини, яка у своїх духовних шуканнях звернулася до сил темряви, є однією з найкращих постановок Шекспірівського театру «Глобус».

З 24-го по 31-е березня у 14-й раз відбудеться одна з головних щорічних культурних подій України, Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA. Як завжди, фестиваль надасть вітчизняним глядачам можливість познайомитися з кращими документальними картинами останнього року.

Програма та розклад показів будуть розміщені на сайті фестивалю.

Олександр Гусєв. Київ.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-