Політична реклама у Facebook: розвідка США показала купу російських "перлів"

Фото

Комітет з розвідки Палати представників США оприлюднив більш як 3,5 тис. політичних оголошень, пов'язаних з Росією і розміщених у Facebook з другого кварталу 2015 року по третій квартал 2017 року, тобто напередодні виборів 2016 року і після них.

Про це повідомляє DW.

"Немає жодних сумнівів у тому, що Росія прагнула використати соцмережі, щоб вбити клин між американцями і спробувати вплинути на вибори у 2016 році", - заявив заступник голови комітету Адам Шифф.

Він наголосив, що російська влада намагалася розділити американців за принципом раси, країни походження, релігії і політичних переконань. При цьому російська кампанія прагнула використати реальне занепокоєння американців конкретними проблемами в країні, намагалася вплинути на думки американців і зрештою на голосування на президентських виборах, зазначив демократ. 

Як він зауважив, з цією метою у соцмережах створювалися фейкові акаунти, сторінки і співтовариства, призначені для поширення онлайн-контенту і відео. Багато оголошень стосуються проблем темношкірого населення США, а також представників ЛГБТ-співтовариства, безпеки в країні та проблем, пов'язаних з імміграцією. 

За словами Шиффа, представники обох партій у комітеті з розвідки Палати представників у 2017 році взяли на себе зобов'язання опублікувати політичну рекламу у Facebook, пов'язану із санкт-петербурзьким Агентством інтернет-досліджень (АІД, так звана "фабрика тролів"). При цьому вони хотіли продемонструвати американцям, як Росія використала соцмережі для впливу на останню президентську кампанію.

Цю обіцянку тепер виконали демократи, зазначив далі Шифф. "Ми продовжимо роботу з Facebook та іншими технологічними компаніями, щоб викрити ще більше контенту, реклами й іншої інформації в ході нашого розслідування", - додав він.

Читайте також: У Конгресі США покажуть рекламу у Facebook, замовлену російською "фабрикою тролів"

На початку квітня Facebook повідомила про видалення сотень російських облікових записів і сторінок, що мають відношення до Федерального агентства новин (ФАН). За словами глави Facebook Марка Цукерберга, ФАН "не раз обманювало людей і маніпулювало ними по всьому світу". При цьому він уточнив, що "із зібраних доказів виходить", що ця організація "контролюється і керується" Агентством інтернет-досліджень.

Раніше США висунули 13 громадянам Росії офіційні обвинувачення у втручанні в президентські вибори 2016 року. Серед обвинувачених фігурували бізнесмен Євген Пригожин і 12 високопоставлених співробітників АІД.