Польща подвоює потенціал залізничного термінала «Славкув», аби заробити на відбудові України - Туск
Польський уряд інвестує значні кошти у подвоєння можливостей залізничного термінала "Славкув" у Сілезькому воєводстві (південь країни), аби заробити значні кошти на відбудові України.
Про це під час пресконференції у євротерміналі "Славкув" заявив у понеділок глава польського уряду Дональд Туск, передає кореспондент Укрінформу.
За словами Туска, уряд країни інвестуватиме в розвиток інфраструктури у Славкові, куди доходить широка колія зі сходу, що призведе до подвоєння перевантажувальних можливостей цього логістичного терміналу. Польський прем'єр підкреслив, що, таким чином, це місце стане найбільшим у Європі логістичним терміналом такого типу.
«Тут не йдеться про встановлення рекордів, цей найбільший логістичний хаб у Європі буде прекрасним шансом для Польщі. У контексті відбудови України ми говоримо не лише про необхідність післявоєнної допомоги українцям, а й про інтереси Польщі. … Йдеться про десятки і сотні мільярдів євро, які світ, Європа та Україна виділятимуть на відбудову України. І саме тому ми розбудовуємо (термінал – ред.)», - підкреслив Туск.
Він додав, що не можна допустити ситуації, яка колись мала місце в Іраку, коли Польща була у міжнародній коаліції, але на повоєнній відбудові цієї країни заробляли найбільші країни, а Варшава залишилася осторонь.
«Немає нічого поганого в тому, щоб сказати: так, ми хочемо заробити великі гроші для Польщі на відбудові України. Ми хочемо допомогти, але й хочемо на цьому заробити. І для цього потрібний цей конкретний хаб», - наголосив Туск, додаючи, що до цього місця доходить широка колія зі сходу.
З цього приводу чинний керівник Агентства розвитку промисловості Польщі, ексголова Укрзалізниці Войцєх Бальчун повідомив, що вартість розбудови терміналу в Славкові становитиме 1 мільярд злотих (приблизно $270 млн).
Як передавало агентство, раніше Туск заявляв, що Польща розпочала роботу з розбудови залізничного термінала Славкув у Сілезькому воєводстві (південь країни) з думкою про майбутню відбудову України.
Попередній уряд Польщі у травні 2022 року заявляв, що Польща готова розширити власну залізничну інфраструктуру для транспортування заблокованого Росією українського збіжжя на Близький Схід та в країни Африки і потребує для цього “кількох місяців”.
У грудні 2023 року Укрзалізниця організувала перевезення вантажівок до Польщі контрейлерним поїздом як альтернативу проїзду через автомобільні пункти пропуску, заблоковані через страйк польських автоперевізників.
Фото: PAP/Paweł Supernak