Австрія вводить "цифровий" податок для інтернет-гігантів

Австрія вводить податок у розмірі 5% з прибутку від реклами для великих цифрових корпорацій, таких як Facebook, Google чи Amazon.

Відповідне рішення ухвалили під час засідання уряду у середу, повідомляє власний кореспондент Укрінформу.

"Ми є першими в Європейському Союзі, і я очікую, що багато інших членів приєднаються до нас в оподаткуванні інтернет-гігантів. Це - крок на шляху до кращого рівня справедливості і, безумовно, це не спрямовано проти цифрових компаній - ми бачимо їх дуже позитивним контрибутором в нашу економіку", - заявив федеральний канцлер Австрії Себастіан Курц.

Віце-канцлер Гайнц-Крістіан Штрахе зазначив, що новий пакет цифрового податку спрямований на те, щоб внести більше справедливості в систему, яка досі базується на правилах, які створювалися до цифрової трансформації.

Цей пакет заходів передбачає три головних нововведення, які почнуть діяти з 2020 року.

По-перше, вводиться рекламний збір у розмірі 5% для великих інтернет-компаній, чий річний обіг становить понад 750 млн євро, з яких 25 млн євро в Австрії. Передусім, цей крок зачепить такі компанії, як Facebook та Google.

Читайте також: Влада Японії хоче контролювати флагманів IT-сфери

Крім того, вводяться зобов’язання для онлайн-платформ з короткотермінової оренди житла, наприклад, як Airbnb, які повинні будуть інформувати відповідні органи про усі бронювання та операції і нести відповідальність за здійснення неоподаткованих угод власниками житла.

Ще одне нововведення – обов’язковий ПДВ для цифрових майданчиків роздрібної торгівлі. Раніше посилки з третіх країн до Австрії були звільнені від ПДВ, якщо загальна вартість товару не перевищувала 22 євро - відтепер усі продажі будуть оподатковуватися. Згідно з даними австрійських ЗМІ, діючі раніше норми уможливлювали махінації з посилками з Китаю, які купувалися через такі платформи як, наприклад, Amazon.

Австрійський уряд очікує, що новий пакет цифрового податку забезпечить надходження до бюджету щорічно близько 200 млн євро.