Війна на Донбасі: українці більше довіряють новинам ТБ та інтернет-ЗМІ

Опитування

Основним джерелом інформації про збройне протистояння на Донбасі, якому найбільше довіряють українці, є загальнонаціональні телеканали.

Про це повідомив заступник директора Київського міжнародного інститут соціології (КМІС) Антон Грушецький під час презентації соціологічного дослідження "Довіра до ЗМІ, вплив російської пропаганди, медіаграмотність в Україні", що відбулась 27 березня в Укрінформі.

"Абсолютна більшість опитаних отримують інформацію насамперед з українських телеканалів. Таких людей в Україні майже 86%. Кожним іншим джерелом користуються значно менше людей. Наприклад, на другому місці знаходяться українські інтернет-ЗМІ - це 27% населення. На третьому місці - соціальні мережі (25,5%). Також ми ставили питання про те, яким джерелам інформації люди довіряють в плані отримання відомостей про збройне протистояння на Донбасі. Тут, знову ж, лідирують українські телеканали, яким довіряють 57,2% опитаних", - зазначив Грушецький.

При цьому "1+1", "Інтер" та "Україна", за результатами дослідження, очолили ТОП телеканалів, які українці дивляться найчастіше та яким довіряють щодо інформування про події в Україні та стосовно відносин з Росією. Зокрема, телеканал "1+1" регулярно дивляться 60,9% українців, а довіряють - понад 35%. До аудиторії "Інтера" та "України" себе віднесли 47,9% і 43,7% опитаних відповідно, причому рівень довіри до них становить 22,3% і 21,7%.

Загалом під час дослідження, що було проведено у першій половині лютого, експерти КМІС опитали 2043 респондентів, які проживають в сіх областях України, крім тимчасово окупованого Криму та непідконтрольної території Донбасу. Опитування було проведено КМІС на замовлення громадської організації "Детектор медіа".

Зі свого боку голова ГО "Детектор медіа" Наталія Лигачова пояснила, що громадяни припиняють довіряти українським ЗМІ через засилля у них негативу та дезінформації.

"Люди втомились від засилля у наших ЗМІ негативу. Люди не довіряють нашим ЗМІ, бо там - великий градус емоцій, тому що ЗМІ обманюють. При цьому для них уже не має значення ступіть брехні в російських або наших ЗМІ - от у чому весь парадокс. Не треба брехати - ані в бік критики влади, яка, до того ж, має бути збалансованою, ані в бік вихваляння влади", - сказала вона.

Разом з тим Лигачова зауважила, що нині однією з центральних проблем в Україні та загалом у світі стає самоідентифікація журналістів.

"Прийшла вже пора говорити про те, хто є журналістом в усьому світі, а хто - ні. Чи є ЗМІ, які поширюють дезінформацію, все ж таки, засобами масової інформації? Чи підлягають вони захисту як журналісти і як засоби масової інформації?" - акцентувала вона.

Окрім того, експерт підкреслила, що наразі українці загалом та жителі Донбасу зокрема потребують практичної інформації.

Читайте також: Соціологи з'ясували, скільки українців готові до акцій протесту

"Наша безкінечна політизація соціальних питань призводить до того, що люди не мають елементарного розуміння тієї ж реформи освіти, медичної реформи. Вони кажуть, мовляв, хочемо розуміти, що матимемо натомість, внаслідок реформи, коли щось у нас забирають. Якщо люди отримуватимуть відповіді на ці питання, це посилюватиме рівень їхньої довіри до ЗМІ", - додала Лигачова.

Як повідомлялося, торік "Детектор медіа" презентував аналогічне дослідження, в якому зазначалося, що станом на грудень 2016 року рівень довіри до українських телеканалів становив 40,4%, до 50% у 2015 році.