ІМІ назвав інтернет-ЗМІ з найбільшою кількістю “джинси”

Під час нинішньої президентської виборчої кампанії онлайн-ЗМІ розмістили втричі більше джинси, ніж за попередньої.

На цьому наголосила виконавча директорка ГО “Інститут масової інформації” Оксана Романюк, презентуючи в Укрінформі моніторинг ІМІ за три тижні березня.

“Ми моніторили 14 найпопулярніших інтернет-ЗМІ в Україні, середня аудиторія яких складає 40-50 мільйонів заходів у місяць. Моніторинг показав, що, на жаль, був джинсовий плюралізм. Джинси було разів у три рази більше, ніж на попередніх президентських виборах Основними замовниками джинси за підсумками березня стали партія “Опозиційна платформа - За життя” і кандидат у президенти Юрій Бойко, що є співголовою цієї політсили. На “Опозиційну платформу - За життя”, на Юрія Бойка, лідерів цієї партії - Медведчука і Рабіновича припав 31% від загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення”, - сказала Романюк.

На другому місці серед замовників, за її словами, виявилася Юлія Тимошенко. На неї припало 15,5% усіх матеріалів з ознаками замовлення. Це матеріали, які не мають новинної цінності.

“Третє місце розділили між собою Володимир Зеленський та Петро Порошенко. На них припало по 10% політичних матеріалів з ознаками замовності. У Порошенка зазвичай це була пряма мова, його висловлювання, оцінки, візити. Щодо Зеленського, то він виступав як суб’єкт - щось відбувалося у його офісі, якісь меседжі поширювала його прес-служба, щось писали на Facebook. Прямі заяви від самого Зеленського як зазначалося, були, але у значно меншій кількості”, - зазначила Романюк.

Читайте також: Бойко і Тимошенко стали головними замовниками "джинси" у березні — ІМІ

На користь Анатолія Гриценка, додала вона, було розміщено 9% матеріалів, але у невеликій кількості ЗМІ.

“Щодо інтернет-ЗМІ, то дуже багато матеріалів з ознаками замовності було на сайтах “Обозреватель”, “112-го каналу”, “Знай.юа”, NewsОne”, - підкреслила вона.

Друга група, за її словами, - це сайти, які розміщували джинсу, але паралельно з тим і чимало якісних політичних новин. Це такі сайти, як “Гордон”, “РБК-Україна”, 24-й канал, “Сегодня”.

“Третя група - це ті сайти, які старались розміщувати реальну політичну інформацію, давали бекграунди, дотримувалися балансу. Це “Ліга”, “Новое время”, “Український тиждень”, “Українська правда”, - поінформувала Романюк.

Вона також додала, що у березні було чимало чорного піару.

“Загалом ми зафіксували 81 публікацію, яку можна назвати чорним піаром. І цікаво, що 72%, тобто фактично дві третини, було спрямовано проти Порошенка, 11% - проти Вілкула-Мураєва, 10% - проти Тимошенко, 6% - проти Зеленського”, - зазначила виконавча директорка ІМІ.

Резюмуючи, вона відзначила, що про Порошенка пишуть найбільше і всі сайти. 58% згадок припадало саме на нього, причому найбільше позитивних згадок на сайті “Сегодня”. Найбільше негативних згадок про Порошенка розміщував сайт “Страна” - 70% інформації. Щодо Тимошенко, то її висвітлювали переважно нейтрально, найбільше негативу зафіксували на сайті “24 каналу”. Що стосується Зеленського, то найбільше позитивних інформацій розміщував сайт “Обозревателя” -15 протягом тижня, нейтральних - “Українська правда” - 34 інформації.

“Загалом писали про всіх, але бракувало аналітичних матеріалів, коментарів експертів, мало було інформації, корисної для виборців”, - зазначила Романюк.

Моніторинг проводився в періоди з 4 по 22 березня 2019 року. Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах за вказаний період (близько 50 тисяч новин). Дослідження проведене ГО “Інститут масової інформації”.