В Україні з'являться перші двоповерхові вагони та євроколія до Львова
В Україні у 2026 році буде запущено перший сучасний двоповерховий пасажирський вагон і розпочнеться будівництво євроколії від польського кордону до Львова за підтримки програми Євросоюзу Connecting Europe Facility.
Про це повідомляє Мінітерство фінансів України за результатами зустрічі заступника міністра фінансів Олександра Кави з представниками Aмериканської торговельної палати в Україні (АСС) та українського бізнесу.
"Двоповерхові пасажирські вагони дозволять суттєво оптимізувати витрати на перевезення пасажирів. Витрати на обслуговування одно- та двоповерхових вагонів відрізняються приблизно на 10%, тоді як кількість місць у двоповерховому вагоні зростає майже на 80%. Тобто за порівнянних експлуатаційних витрат компанія зможе перевезти значно більше пасажирів", - підкреслив Кава.
За його словами, у перспективі модельний ряд двоповерхових вагонів включатиме варіанти як для нічного сполучення - зі спальними місцями, так і для денного - з місцями для сидіння.
Частину зустрічі було зосереджено на питанні інтеграції української залізниці до європейської транспортної мережі TEN-T. Україна вже залучає грантове співфінансування ЄС у розмірі 50% вартості проєктів за програмою Connecting Europe Facility (CEF), що спрямовується на розвиток колії європейського стандарту та логістичних маршрутів.
"Цього року уряд вже побудував євроколію стандарту 1435 мм від Чопа до Ужгорода протяжністю 22 км, а у 2026-му плануємо старт робіт на напрямку від польського кордону до Львова. У середньостроковій перспективі євроколія має з’явитися також у Чернівцях та Луцьку. Реалізація цих проєктів планується в межах Connecting Europe Facility (CEF), яка покриває 50% вартості витрат", - зазначив Кава.
Він також повідомив, що триває електрифікація ділянки євроколії Чоп - Ужгород, яку планується завершити до літа 2026 року.
За даними міністерства, за останні п'ять років уряд придбав 166 сучасних пасажирських вагонів українського виробництва. Цього року укладено контракт на постачання ще 100 вагонів, які почнуть надходити у 2026 році. Крім того, у проєкті Держбюджету-2026 передбачено кошти на придбання ще 100 вагонів на сумарну вартість близько 5,7 млрд грн, серед яких буде перший сучасний двоповерховий пасажирський вагон.
Львівська ОДА повідомила деталі проєкту щодо будівництва євроколії «Скнилів-Мостиська», на розбудову якої Україна отримала 73,7 млн євро в рамках гранту ЄС.
Повідомляється, що проектом будівництва євроколії передбачається реконструкція залізничної колії 1520 мм у колію 1435 мм та реконструкція штучних споруд, оновлення контактної мережі, будівництво нового вокзалу, а також модернізація залізничних переїздів.
Зазначається також, що після завершення робіт пропускна спроможність зросте з 42 до 52 пар поїздів на добу.
Будівництво євроколії на Львівщині Фото: Львівська ОВА
«Реалізація проєкту дозволить нам впровадити європейський стандарт пасажирських і вантажних перевезень, створити швидке та безпересадкове сполучення між Україною та країнами ЄС забезпечити формування вантажних потоків із країнами ЄС без потреби перевантаження вантажів. А також ми зможемо поглибити соціально-економічні зв’язки між Україною та Європейським Союзом», - розповів заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко.
Загальна вартість проєкту становить понад 10 млрд грн. Фінансування робіт здійснюватиметься завдяки грантовим коштам, державному бюджету та власним коштам Укрзалізниці.
Як повідомляв Укрінформ, Україна отримала 73,7 млн євро в рамках гранту ЄС на розбудову євроколії «Скнилів-Мостиська».
Перше фото: УЗ