Уряд удосконалив механізм зупинення реєстрації податкових накладних

У межах спрощення умов роботи бізнесу уряд ухвалив зміни, які вдосконалюють механізм зупинення реєстрації податкових накладних

Як передає Укрінформ, про це очільниця Кабміну Юлія Свириденко повідомила у Телеграмі.

"Спрощуємо умови роботи бізнесу. Уряд ухвалив зміни, що удосконалюють механізм зупинення реєстрації податкових накладних. Це дозволить вдвічі зменшити кількість платників податків, які стикаються з блокуванням", - поінформувала вона.

За словами Свириденко, тепер для бізнесу в регіонах з ризиком бойових дій буде передбачена безумовна реєстрація накладних, а для малого та середнього бізнесу — вищі порогові значення для безумовної реєстрації та "позитивної історії". Прем’єр-міністр уточнила, що ці зміни запрацюють через 30 днів, аби був час на переналаштування системи.

Як повідомляє Міністерство фінансів, зміни спрямовані на удосконалення механізму зупинення реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування в ЄРПН - з метою підвищення ефективності автоматизованого моніторингу, спрощення процедур для сумлінних платників ПДВ, зниження ризиковості операцій та посилення прозорості податкових процесів.

Читайте також: Підтримка бюджету та потреби оборони України: Свириденко провела зустріч з віцеканцлером ФРН

"Фактично, якщо на початку року з блокуванням зіткнувся кожний п'ятий підприємець, тепер - кожний восьмий. І зміни до постанови №1165 будуть сприяти зменшенню цього показника", - зауважила у Фейсбуку в.о. голови Державної податкової служби Леся Карнаух.

Ключовою новацією стало запровадження безумовної реєстрації податкових накладних для бізнесу, що працює на територіях із загрозою бойових дій, але де активних боїв наразі немає. Це має створити сприятливі умови для стабільного ведення діяльності в умовах війни.

Для малого та середнього бізнесу підвищуються порогові значення для безумовної реєстрації податкових накладних, що збільшить можливості їх реєстрації та сприятиме стабільній роботі платників.

Зокрема, граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента - до 100 тис. грн. Очікуваний результат - кількість зареєстрованих податкових накладних зросте щонайменше на 5%. Також збільшено поріг для податкових накладних за операціями з невеликими сумами - з 5 до 10 тис. грн та ліміт загального обсягу таких операцій в поточному місяці з 500 тис. грн до 3 млн грн. За прогнозами, кількість зареєстрованих податкових накладних за цим критерієм зросте вдвічі.

Змінено показники позитивної податкової історії - збільшено ліміти обсягу операцій з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тис. грн. За прогнозами ДПС, кількість зареєстрованих податкових накладних за цим критерієм зросте більше, ніж на 40%.

Читайте також: Заблокованих податкових накладних цьогоріч поменшало вдвічі - Кравченко

Також завдяки новим критеріям безумовної реєстрації переваги отримають експортери, що сприятиме розвитку підприємництва та експортному потенціалу України.

Крім того, зміни передбачають зменшення адміністративного навантаження та підвищення прозорості реєстраційних процедур, що має посилити інвестиційну привабливість та сприяти економічному розвитку. Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку та змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування при поверненні товару від неплатника ПДВ з 30 до 90 днів.

Як повідомляв Укрінформ, станом на червень кількість заблокованих податкових накладних в Україні скоротили удвічі, подальшому зменшенню цього показника сприятимуть зміни до роботи системи електронного адміністрування ПДВ (СМКОР).

Фото: КМУ