Укрзалізниця ініціює зміни до Податкового кодексу

Укрзалізниця виступає за встановлення фіксованих ставок податку для земель залізничного транспорту і ініціює зміни до Податкового кодексу.

Про це повідомляє прес-служба АТ "Укрзалізниця".

"АТ «Укрзалізниця» ініціює зміни до Податкового кодексу України. Пропонується на земельні ділянки, що відносяться до земель залізничного транспорту, встановити фіксований податок. В останній редакції Податкового кодексу залізнична галузь повністю позбавлена пільги зі сплати земельного податку, що спричинило значне зростання витратних статей державної компанії", - йдеться у повідомленні.

Зазначається, що Укрзалізниця, зокрема, пропонує встановити податок на земельні ділянки в розмірі 0,25 % від їх нормативної грошової оцінки в разі, якщо нормативну грошову оцінку таких земель проведено, та 0,25 % від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області в разі, якщо нормативну грошову оцінку не проведено. З такою ініціативою компанія звернулась до профільних комітетів Верховної Ради України.

«Виникла абсурдна ситуація, коли Укрзалізниця позбавлена пільги із сплати податків за користування землею, на якій прокладені колії та знаходяться інфраструктурні об’єкти. Слід зазначити, що за кордоном залізничні колії не обкладаються жодним податком. Це стосується не лише розвинених країн Заходу, а й сусідніх Польщі та Білорусі. На жаль, в Україні така опція не діє щодо залізничного транспорту. З іншого боку, наприклад, землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування взагалі не підлягають оподаткуванню, що створює нерівні умови та порушує принципи справедливості оподаткування», — прокоментував директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

Читайте також: Укрзалізниця планує підписати угоду щодо нового контейнерного сервісу

У компанії переконані, що збільшення витрат з 1,2 млрд грн (сплачено у 2018 році) до 4,2 млрд грн за 2019 рік створить передумови для економічно необґрунтованого заниження рентабельності діяльності залізничного транспорту та зменшення інвестиційної привабливості галузі. «Треба приймати рішення та ставати на цивілізований шлях зменшення, а згодом повного звільнення залізниці від сплати земельного податку. У разі не врегулювання цих питань, підприємства залізничного транспорту отримають збільшення видатків та будуть вимушені збільшувати тарифи на свої послуги», — зауважив Рязанцев.

Наразі сплату земельного податку на 2019 рік для Укрзалізниці заплановано в сумі майже 4,2 млрд грн. Це більше на 3 млрд грн або в 4,5 разу, ніж планувалося.