Тимчасові тарифи для Укртрансгазу створюють загрози для анбандлінгу - Нафтогаз

Ексклюзив

Тимчасові тарифи для АТ "Укртрансгаз" не покривають операційні і капітальні витрати та створюють ризики для стабільного існування оператора газотранспортної системи (ГТС).

Про це Укрінформу повідомили у прес-службі НАК "Нафтогаз України".

"Щоб забезпечити фінансову стійкість відокремленого оператора, НКРЕКП має встановити тарифи, які покриватимуть йому як операційні, так і капітальні витрати. Наразі нещодавно встановлені НКРЕКП тимчасові тарифи для Укртрансгазу не покривають такі витрати та створюють ризики для стабільного існування оператора ГТС", - йдеться у повідомленні.

У Нафтогазі пояснили, що після проведення анбандлінгу (процесу відокремлення функції транспортування газу від Нафтогазу - ред.) новий оператор газотранспортної системи має бути спроможним самостійно покривати свої витрати та фінансувати програму інвестицій в модернізацію ГТС.

"Нафтогаз та Укртрансгаз впроваджують необхідне операційне розмежування процесів, пов’язаних з транспортуванням та зберіганням газу, щоб новий оператор був повністю операційно незалежним від Укртрансгазу та Нафтогазу, що є ключовою вимогою при сертифікації незалежного оператора ГТС", - зазначили у компанії.

Читайте також: У Нафтогазі розповіли про нюанси роботи над створенням якісного оператора ГТС

Як повідомлялося, НКРЕКП на засіданні 21 грудня затвердила тимчасові тарифи на послуги транспортування природного газу для точок входу і виходу. Укртрансгаз розрахував фінансовий план на 2019 рік згідно з затвердженими Регулятором тарифами та заявив, що встановлені тарифи призведуть до дефіциту коштів у розмірі 22 млрд грн.

Для відокремлення функції транспортування газу від Нафтогазу, у листопаді 2016 року в Україні був створений незалежний оператор ГТС - ПАТ "Магістральні газопроводи України" (МГУ). До 2018 року Кабмін завершив процес реєстрації МГУ, а також призначив наглядову раду нового незалежного оператора ГТС. Акції МГУ вже зареєстровані Комісією з цінних паперів. Також був затверджений план корпоративного управління цієї компанії і вирішено питання її фінансування.

Однак, відповідно до рішення Стокгольмського арбітражу, функція транспортування газу не може бути передана МГУ без згоди російського Газпрому, поки не спливуть терміни транзитного контракту між Україною та Росією.

1 грудня 2017 року у складі чинного оператора ГТС АТ "Укртрансгаз" була створена філія "Оператор ГТС України". До кінця 2019 року до філії "Оператор ГТС" мають бути передані усі газотранспортні активи. Після завершення контракту з Газпромом, управління філією перейде до МГУ.