В Укрзалізниці ще раз пояснили, чому потрібна індексації тарифів на перевезення

Індексація тарифів на вантажоперевезення у 2019 році дозволить Укрзалізниці збільшити фінансування на ремонт локомотивів на 50 відсотків – до 3,1 млрд грн.

Про це заявив директор зі стратегічного розвитку АТ "Укрзалізниця" Антон Саболевський, повідомляє прес-служба компанії.

"Укрзалізниця зможе вирішити питання забезпечення локомотивами в достатній кількості для перевезення вантажів лише за умови збільшення доходів. Одним із таких чинників є кореляція тарифів на вантажоперевезення з індексом цін виробників промислової продукції. Індексація тарифів на вантажоперевезення у 2019 році дозволить збільшити кошти на ремонт локомотивів на 50 відсотків – до 3,1 млрд грн",- сказав Саболевський.

За його словами, учасники ринку перевезень мають усвідомити, що доки буде тарифне протистояння, ніяких змін з тягою не відбудеться.

Саболевський нагадав, що востаннє тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України було проіндексовано на 15 відсотків 31 жовтня 2017 року. За цей час собівартість вантажоперевезень значно збільшилася, наприклад, дизпальне здорожчало на 30 відсотків, електроенергія – на 15 відсотків. "Щороку динаміка зміни залізничних тарифів відстає від індексу цін виробників, що обертається хронічним дефіцитом інвестицій на суттєве оновлення локомотивів та інфраструктури порівняно з потребою», – зауважив він.

При цьому Саболевський зауважив, що за 11 місяців цього року Укрзалізниця здійснила капітальних вкладень більше, ніж отримала коштів від індексації тарифів, які надходять на окремий інвестиційний рахунок, зокрема капвкладень 11,8 млрд грн, а на інвестрахунку 6,2 млрд грн.

Оскільки індекс цін виробників (ІЦВ) промислової продукції навіть з урахуванням індексації залишається вищим, ніж зростання вартості залізничних перевезень, Укрзалізниця ініціює індексацію тарифів за підсумками 2018 року на 16,6 відсотків на початку 2019 року та поетапну індексацію тарифів за 2019 рік, повідомив Саболевський.

Читайте також: Укрзалізниця ініціює відмову від запасних частин з Росії - Кравцов

За його словами, доходи від перевезень вантажів у доларовому еквіваленті значно зменшилися, а враховуючи великий ступінь зношеності парку локомотивів та здорожчання вартості комплектуючих і запчастин, ремонти локомотивів зростають у ціні. Для забезпечення економіки України потреба сьогодні не стільки у збільшенні вагонів на ринку, скільки в забезпеченні тягою.

«Порівнюємо 2012 рік і 2017 рік. У 2012 році доходи від перевезень вантажів 5,2 млрд доларів, у 2017 році, на жаль, 2,4 млрд доларів. Середньорічний тариф за перевезення 1 тонни вантажу у 2012 році становив майже 9 доларів, а зараз на одній тонні ми заробляємо в середньому 5 доларів. І суттєво вплинуло на зменшення доходів скорочення обсягів транзитних перевезень. Відповідно, витрати на одиницю експлуатованого парку локомотивів зменшилися в середньому від 30 до 60%», – пояснив Саболевський.

Через старіння парку локомотивів, зауважив він, також зростає частота позапланових видів ремонту тягового рухомого складу. Так, за 11 місяців 2018 року вже сталося 7717 випадків, тоді як за відповідний період минулого року 5524 випадки, що додатково відволікає кошти компанії на повернення локомотивів в експлуатацію.

За даними Укрзалізниці, відсоток зносу інвентарного парку магістральних електровозів складає нині 93 відсотків, магістральних тепловозів 100 відсотків.