Заклики Омеляна підривають довіру партнерів та інвесторів Укрзалізниці

Заява

ПАТ "Укрзалізниця" розцінює заклик міністра інфраструктури Володимира Омеляна змінити керівництво товариства як спробу зірвати міжнародні переговори з розвитку мультимодальних перевезень.

Про це йдеться у заяві компанії.

"ПАТ "Укрзалізниця" вважає заяву Володимира Омеляна щодо нерезультативної діяльності команди менеджерів товариства та заклик до її звільнення як спробу зірвати міжнародні переговори щодо розвитку перевезень Транскаспійським міжнародним транспортним маршрутом. Такі дії міністра ставлять під загрозу розвиток транзитного потенціалу України та підривають довіру партнерів та інвесторів компанії", - йдеться у заяві.

Так, наголошують в "Укрзалізниці", необ’єктивна оцінка роботи не лише псує репутацію національного перевізника пасажирів та вантажів, а й вводить в оману міжнародних партнерів залізниці та України в цілому. У той час, коли міністр не бажає помічати прогрес у роботи "Укрзалізниці", статистичні дані говорять про стійку тенденцію удосконалення діяльності галузі у багатьох напрямках.

Зокрема, у першому кварталі 2017 року сплачено податків та обов’язкових платежів 3,3 млрд грн, що на рівні відповідного періоду минулого року. 2016 рік Укрзалізниця закінчила із прибутком понад 300 млн грн.

Збільшені обсяги перевезень і вантажів. Загалом у першому кварталі цього року перевезено 82,8 млн тонн, що перевищує відповідний показник минулого року на 6% (на 4,6 млн тонн). Зокрема, збільшені на 10,7% (на 2,8 млн) перевезення експортних вантажів до 29,7 млн тонн, внутрішніх на 3% (на 1,1 млн) до 38,9 млн тонн та транзитних на 20,4 % (на 0,9 млн) до 5,1 млн.

Транзитні перевезення вперше за останні 5 років вдалося стабілізувати, адже падіння обсягів спостерігалося з 2012 року.

Також більше вантажів на 8,3% (на 1,9 млн) порівняно з відповідним періодом минулого року перевезено через порти та портові комплекси. Загалом 24,6 млн тонн у першому кварталі 2017 року.

З кінця березня майже на 10 напрямках триває реконструкція залізничної колії. Вже 10 квітня завершена модернізація 10 км колії у непарному напрямку перегону Раухівка – Сербка дільниці Колосівка – Одеса, що зняло обмеження швидкості руху та ваги поїздів і дозволило повернути пропускну здатність дільниці до 47 поїздів за добу.

Триває також будівництво вантажних вагонів на власних заводах-філіях ПАТ "Укрзалізниця". Так, з початку 2017 року збудовано 152 піввагони та 2 обкотишовози.

Триває оновлення і пасажирського рухомого складу. Зокрема, 13 квітня має відбутися аукціон та буде визначено переможця з виготовлення для залізниці 38 купейних вагонів.  Загалом у цьому році буде придбано 50 пасажирських вагонів (43 – купейних та 7 – вагонів-трансформерів). Вже придбано 12 вагонів (7 трансформерів та 5 купейних). Окрім цього, у 2017 році Укрзалізниця планує капітально відремонтувати понад 150 пасажирських вагонів.

"Викликає подив ситуація, коли очільник міністерства не володіє актуальним станом справ у залізничній галузі або свідомо ганьбить репутацію державної компанії та її менеджменту, чим гальмує євроінтеграційні процеси транспортних систем країни", - наголошується в заяві.

Напередодні міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що вирішення проблем "Укрзалізниці" потребує кадрових рішень від Кабміну. На думку урядовця, таке рішення може бути ухвалене вже у квітні 2017 року. "Це проблеми управлінського характеру. Команда, на жаль, не дала необхідних результатів. Її звільнити треба було давно. Я сподіваюся, що в цьому місяці будуть прийняті відповідні рішення на рівні Кабміну", - сказав він.