Марсохід NASA виявив сліди великого озера та дельти річки на червоній планеті

Кратер Джезеро у північній частині Марса, утворений падінням метеорита, містив колись величезне озеро й дельту річки, що дає надію на виявлення там залишків життя в мирулому.

Як передає Укрінформ з посиланням на Science Daily, це підтвердив Марсохід NASA Mars Perseverance за допомогою спеціального радара.

Протягом століть відкладення осаду та ерозія всередині кратера сформували геологічні утворення, які можна побачити на поверхні сьогодні. Відкриття озерних відкладів зміцнює сподівання на те, що в зразках ґрунту і гірських порід, зібраних марсоходом, можуть бути знайдені сліди життя.

Відповідне дослідження, опублікованому в журналі Science Advances командою вчених Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі та Університету Осло, показує, що в якийсь момент кратер був заповнений водою. Згодом озеро зменшилося, а відкладення, які утворила річка, що його живила, утворили величезну дельту.

Марсохід розміром з автомобіль, на якому встановлено сім наукових приладів, досліджує кратер завширшки 50 км, вивчає геологію та атмосферу, а також збирає зразки з 2021 року.

Зразки ґрунту та гірських порід будуть повернуті на Землю й вивчені на предмет наявності ознак минулого життя.

З травня по грудень 2022 року Perseverance рухався від дна кратера до дельти.