Китай заволодів найбільшим стратегічним портом Пакистану

Китай заволодів найбільшим стратегічним портом Пакистану

Укрінформ
Пакистан офіційно передав управління своїм глибоководним портом Гвадар, розташованим на узбережжі Аравійського моря, китайській Chinese Overseas Port Holdings Limited.

Про це повідомляють пакистанські ЗМІ, передає кореспондент УКРІНФОРМу.

«Угоду (про передачу) підписано в Ісламабаді в понеділок... Порт залишається власністю пакистанської сторони, а китайській стороні належатиме частина його прибутків», - інформує The News International.

Пакистан сподівається, що порт стане великим транспортним вузлом і допоможе підняти економіку й торгівлю малонаселеного, але багатого на ресурси району, створити там нові робочі місця. «Гвадар незабаром стане вузлом торгівлі й комерції в регіоні. У ньому розташований ключ, який допоможе поєднати країни Центральної Азії», - заявив на церемонії підписання президент Пакистану Асіф Алі Зардарі під час церемонії підписання, яку транслювали місцеві телеканали.

Раніше управляв стратегічним портом сінгапурський оператор PSA International. Ця компанія визнає, що об'єкт потребує подальшого розвитку, оскільки з листопада 2012 року в нього не зайшло жодне судно.

На діяльності порту негативно позначилися погіршення безпеки в південно-західній провінції Белуджистан, що на кордоні з Іраном, недалеко від Ормузької протоки, невдоволення пакистанської влади стратегією сінгапурського оператора, а також недостатні темпи інфраструктурного будівництва. Дороги, що сполучали б порт з внутрішніми районами країни, фактично, так і не були побудовані. Проект із самого початку, з 2007 року, був комерційно невигідним, тому фахівці попереджають, що швидко на економічну віддачу новому операторові очікувати не варто, при тому, що Китай вже вклав майже три чверті від загальної суми інвестицій в спорудження порту ($250 млн). У стратегічній перспективі інтерес Китаю обумовлений близькістю порту до основних енергетичних маршрутів.

Й Ісламабад, і Пекін підкреслюють, що ця угода вигідна як для Пакистану і Китаю, так і для розвитку регіону загалом і не повинна непокоїти треті сторони. Понад усе заклопотана трансакцією Індія, у якої непрості стосунки з обома сусідами і вона побоюється, що Китай використовує глибоководний порт для посилення своєї військової присутності в регіоні. Посол КНР в Пакистані Лю Цзянь категорично відкинув припущення про те, що Китай має намір використовувати порт для розміщення своїх військових кораблів в ньому, пише пакистанська газета Nation.

Китай здійснює близько 120 проектів у Пакистані, у тому числі з будівництва АЕС.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-