«BlaBlaCar для посилок»: Знайомтесь, TravelPost — альтернатива традиційній пошті

«BlaBlaCar для посилок»: Знайомтесь, TravelPost — альтернатива традиційній пошті

Аналітика
6200
Ukrinform
Українці придумали новий незвичайний сервіс доставки посилок, де кожен може виступити у ролi вiдправника i того, хто доставляє. Як це працює?

Команда проекту планує створити альтернативу традиційним поштовим службам - поштову мережу, яка покриватиме фактично весь світ. Вже понад тиждень додаток TravelPost можна завантажити на мобільні пристрої, які працюють базі Android та iOS. За даними розробників близько 25% уже зареєстрованих користувачів - українці, які проживають за кордоном.

Ми вирішили детальніше розібратися, що це за додаток TravelPost: як працює, чи безплатний цей сервіс, що відомо про розробників, як у них виникла така ідея, чи є аналоги у світі тощо.

Все почалося зі 100 грамів зерна...

Засновник TravelPost Ярослав Львович розповідає, що ця історія почалася в 2017 році, коли його товаришу знадобилося передати органічні продукти — 100 грамів зерна — на експертизу за кордон. Але жоден з логістичних операторів не погоджувався перевезти посилку, бо її вміст суперечив правилам перевезення.

Засновник TravelPost Ярослав Львович // Фото: Бізнес Цензор
Засновник TravelPost Ярослав Львович // Фото: Бізнес Цензор

“Важлива угода могла зірватися через бюрократичні бар’єри. Її врятував знайомий, який завдяки щасливому випадку збирався провести відпустку в тому самому місті і доставив туди цей пакетик без жодних проблем”, - каже пан Ярослав.

Саме ця житейська історія і підказала йому ідею мобільного додатку, який покликаний знаходити мандрівника, що має вільне місце в своєму багажі.

“Ми допомагаємо мандрівникові покрити витрати на дорогу, а відправнику переслати нетиповий вантаж. Акваріумних рибок, скажімо, або кошеня. А ще - скляні банки, які в селі чекає бабуся, щоб закрити на зиму нову порцію огірків або варення. Котлети для сина-студента, щоб не їв одну "мівіну". Проте ми не намагалися створити ще один поштовий сервіс, а марили ідеєю міжнародного співтовариства мандрівників, які допомагають людям реалізувати мрії, коли традиційна поштова служба не може допомогти”, - додав він.

TravelPost — це не служба доставки

Це суто інформаційний сервіс. В компанії немає складів, штату кур'єрів, транспорту. Вони не перевозять посилок, не беруть участі в процесі переговорів між відправником і мандрівником...

“Сервіс лише допомагає знайти один одного людям, які ось просто зараз шукають, як би передати посилку з попутником. Наприклад, шукають серед знайомих в соцмережах, везуть посилку на вокзал в надії домовитися з провідником тощо. З тих чи інших причин вони вже відмовилися відправляти свій вантаж традиційною поштою. Тобто, наш сервіс - це технічне рішення відомого народного способу передачі посилок через провідників та водіїв маршруток, це сервіс, який я називаю “поштою через попутників”, - пояснює автор проекту.

Як працює сервіс?

TravelPost дозволяє знайти мандрівника, який за прийнятну винагороду готовий взяти з собою посилку, або знайти людину, якій потрібно відправити посилку за маршрутом вашої подорожі. Принцип доволі простий: завантажити додаток і зареєструватися. Після цього користувачеві необхідно вибрати роль - відправника або кур'єра. Якщо він готовий доставити якісь посилки, слід вказати подробиці найближчої подорожі: місто прибуття і відправлення, дату і транспорт (автомобіль, вантажівка, корабель, поїзд, літак, мотоцикл). Також необхідно вибрати бажаний розмір і вагу посилки (від 1 кг до 50+). Сервіс автоматично запропонує залишені користувачами (відправниками) заявки на доставку. Залишається тільки домовитися: виконавець і замовник повинні обговорити всі подробиці в чаті, приміром, винагороду (оплату), яку кожен визначає самостійно.

“Момент передачі винагороди залежить від домовленості між відправником і мандрівником, а також від специфіки посилки і самої доставки. TravelPost ніяк не втручається в цей процес”, - переконує Ярослав Львович.

Ну і, власне, останнє... Після виконання завдання користувач і замовник мають залишити відгук один про одного, обмінятися оцінками, що формують користувацький рейтинг.

“Система рейтингу і відгуків - це простий і зрозумілий механізм протидії "непорядним" користувачам, в якому беруть участь всі користувачі системи. Коли ви тільки реєструєтеся і не можете мати відгуків, система пропонує заповнити свій профіль: завантажити фото, додати свої облікові записи Facebook і Google, підключити e-mail. Це все показує вашу відкритість, і за це ви отримуєте додаткові бали до свого початкового рейтингу. Зрозуміло, що чим більше інформації буде внесено користувачем, тим складніше йому буде знову зареєструватися в сервісі після блокування його облікового запису. У разі аргументованих скарг TravelPost залишає за собою право блокування облікового запису порушника”, - каже він.

Хто вони і скільки їх, користувачів сервісу?

За даними розробників, близько 25% зареєстрованих користувачів на даний момент - українці, які проживають за кордоном.

“Сервіс запустився тільки тиждень тому. На момент запуску у нас виникли проблеми через високий наплив бажаючих зареєструватися. На жаль, не всім вдалося це зробити в перші дні. З технічними складнощами ми вже впоралися і працюємо стабільно. Зараз в сервісі більше тисячі зареєстрованих користувачів. Близько чверті з них - українці, які проживають за кордоном. Звичайно, щоб сервіс запрацював повноцінно, цього дуже мало. Але активний старт вселяє надію”, - каже розробник сервісу.

На прохання поділитися цікавим прикладом “з життя додатку”, Львович пропонує повернутися до цього питання через місяць-два. Нині, за його словами, TravelPost “проходить обкатку” реальними людьми: “Ми бачимо, що створюються посилки і поїздки. Але ми також бачимо, що частина з них створюються заради тесту. Через якийсь час це вляжеться, і тоді вже можна буде говорити про реальні вдалі приклади з життя”.

Чи існують якісь обмеження щодо посилок?

Всі обмеження пов'язані виключно з законодавством нашої країни і країни призначення посилки. Відправник, так само як і перевізник, повинні знати митні правила і розуміти, що їх порушення може призвести до наслідків. В цьому випадку можна сказати, що зайва обережність ніколи не буде зайвою: “Закликаємо керуватися здоровим глуздом і не передавати посилки з людьми, які викликають сумнів. Також не рекомендується приймати до перевезення запаковані посилки, товари в заводській упаковці і т.ін. Тобто речі, які мандрівник не може перевірити”.

Аналогів у світі є чимало, але, на відміну TravelPost, вони локальні

Такий вид поштової доставки називається “краудшіппінг” і потроху стає популярним. Аналогів TravelPost у світі більше 100. Але більшість подібних додатків або виключно веб-сервіси, або тільки мобільні, і добре покривають лише ту країну, в якій були запущені. Наші ж розробники кажуть, що в Україні TravelPost став першим таким сервісом: “Ми дуже сподіваємося, що нам вдасться стати саме міжнародним гравцем, а не локальним. По суті, подібні сервіси створюються не програмним кодом і навіть не програмістами-розробниками, які його пишуть. Такі сервіси створюються людьми, які їх використовують і вирішують свої щоденні завдання з їх допомогою. Сподіваємося, що українці розділять з нами ідею взаємодопомоги та довіри і допоможуть сформувати таке співтовариство”.

Плани на майбутнє та чи буде сервіс платним?

Розробники кажуть, що в майбутньому таки планується брати комісію з перевізника (мандрівника). Утім, як саме це буде реалізовано, поки що не повідомляють: “Можливо, підемо шляхом, коли монетизація залежатиме від країни, до якої їде мандрівник. Можливо, в самій Україні додаток так і залишиться безкоштовним”.

Щодо планів на майбутнє, то вони амбітні: в компанії хочуть, аби TravelPost був схожим не на українські компанії, а на світових лідерів – Airbnb та Uber. Зараз же завдання №1 - створити активну спільноту користувачів, які використовуватимуть сервіс для кожної своєї поїздки і які не боятимуться довірити свою посилку “незнайомцеві”: “Цей момент проходили всі компанії, які працюють за принципом економіки спільного користування. Поточний етап для себе ми визначили як час накопичення досвіду”.

Замість висновку

Створення подібних додатків є хорошою ілюстрацією того, як людство поступово відсторонюється від держави та її послуг. За державою залишатиметься те, в чому без неї не обійтись: законодавство, наприклад, або оборона. Адже ні для кого не секрет, що будь-яка держава, не лише Україна, звикла постійно все контролювати.

Приміром, не так давно Верховна Рада ввела обмеження на безмитне ввезення товарів в Україну: як при фізичному перетині кордону, так і шляхом поштових пересилань - до трьох посилок на місяць вартістю до 150 євро. Обмеження почне діяти з 1 січня 2019 року. Схоже, що розробники TravelPost вирішили таким способом обійти майбутнє обмеження. Так це чи ні? - питаємо у них.

Львович: “Так, теоретично, сервіс дозволяє домовитися з мандрівником, що той привезе з-за кордону будь-якої замовлення. Але ми не хочемо, щоб в нас бачили сервіс, що допомагає обійти закон. В першу чергу, ми допомагаємо людям пересилати посилки один для одного - коли час і вартість доставки мають значення”.

Мирослав Ліскович, Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>