Астрономи показали найближчу до Землі активну галактику

Фото
Вчені за допомогою Дуже великого телескопа отримали знімок галактики Messier 77, яка знаходиться на відстані 47 мільйонів світлових років від Землі.

Знімок був опублікований на сайті Європейської південної обсеравтории, повідомляє dt.ua.

"Messier 77 знаходиться в сузір'ї Кита у 47 мільйонах світлових років від Землі. В каталозі Мессьє це одна із найбільш далеких галактик. Сам Мессьє вважав цей яскравий об'єкт, що спостерігався їм в телескоп, зоряним скупченням. Однак з розвитком техніки спостережень було з безсумнівністю встановлено, що це галактика, поперечник якої досягає приблизно 100 тисяч світлових років. Messier 77 також виявилася і однією з найбільших галактик каталогу — її маса настільки велика, що під впливом її гравітації сусідні галактики деформуються", - йдеться в публікації.

Раніше астрономи помітили, що невелика галактика, розташована в групі Скульптор, поступово руйнується гравітаційним впливом гігантської галактики, розташованої по сусідству з нею. Виявлена галактика належить до типу карликових сфероїдальних галактик, але, на відміну від інших подібних галактик, вона має витягнуту форму, спрямовану в бік NGC 253. Така форма галактики може вказувати на те, що на неї діє гравітаційний вплив більшої галактики, який сильніше діє на ближній бік.

Фото: eso.org