Rosetta знайшла на

Rosetta знайшла на "українській" кометі компоненти життя

Фото
Зонд Європейського космічного агентства Rosetta вперше виявив в атмосфері комети Чурюмова-Герасименко амінокислоти та різні органічні молекули, серед яких був і фосфор. Це відкриття дало можливість підтвердити гіпотезу про те, що комети могли зіграти важливу роль в появі життя на Землі.

Про це повідомляється на сайті ЄКА.

«Враховуючи наявність органічних сполук, амінокислот і фосфору, ми можемо стверджувати, що в атмосфері комети є все необхідне для життя, за винятком енергії», — зазначила головний дослідник Rosetta Кетрін Альтвегг з Бернського університету.

Вона додала, що з цієї причини на кометі не могло виникнути життя. Однак якщо вона потрапить у тепле місце (наприклад, впаде в океан), тоді молекули вивільняються і можуть вступити в реакцію, яка і приведе до зародження життя.

"Ми знаємо, що на поверхні Землі дуже багато залишків астероїдів і комет. Раніше було багато припущень про наявність амінокислот у метеоритах, однак ніхто не знав, як вони могли сприяти зародженню життя на Землі. Це стосувалося і зразків, одержаних під час місії Stardust. Я думаю, вони дійсно виявили гліцин, але нам це вдалося краще в багатьох аспектах", — зазначив дослідник Майкл Ахерн з Мерілендського університету.

Раніше космічний апарат НАСА Stardust також довів наявність там гліцину, однак у цей раз амінокислоту вперше зафіксували в космосі.

Альтвегг вважає, що гліцин, можливо, з'явився не на самій кометі, а ще в часи Сонячної туманності. Інші амінокислоти сформувалися вже безпосередньо на Землі, адже вчені не виявили їх в атмосфері комети Чурюмова-Герасименко.

Відкриття також важливе для розуміння умов, у яких існувала Сонячна система на ранніх етапах. Крім того, воно стосується не лише життя на Землі, оскільки матерія в кометі з'явилася в протозоряній хмарі. Тому подібні процеси могли відбуватися і в інших куточках Всесвіту. Далі вивченням виявлених елементів займуться біохіміки.

Фото: ЄКА