В Україні посилять боротьбу зі спам-дзвінками
Про це повідомило Міністерство цифрової трансформації, передає Укрінформ.
«Уряд затвердив нові Правила надання електронних комунікаційних послуг, які захистять ваш особистий простір. Оператори отримали інструменти для боротьби зі спам-викликами та навʼязливою рекламою, і мають упродовж кількох місяців їх технічно реалізувати», - йдеться в повідомленні.
Наголошується, що оператори зв’язку зможуть блокувати номери, з яких масово надходять дзвінки без згоди абонента. Компанії, які планують дзвонити клієнтам, повинні укласти договір з оператором і використовувати тільки зазначені в ньому номери. Користувачі зможуть повідомляти свого оператора про спам-виклики, і номер спамера заблокують. Також постачальники зв’язку отримали інструменти для обмеження підозрілих викликів — ще до того, як вони потрапляють до клієнта.
Своєю чергою користувачі в особистому кабінеті матимуть доступ до інформації щодо витрат і зможуть вимкнути платні розваги й керувати послугами самостійно.
Крім того, згідно з новими правилами, українцям, які знаходяться у зоні бойових дій, не блокуватимуть SIM-картки за несплату. А під час першого входу в мережу надаватиметься безоплатний пакет зв’язку.
Також установлено граничні ліміти на «мінус», що дозволить уникнути великих неочікуваних боргів за надані послуги.
Врегульовують нові правила і якість наданих інтернет-послуг. Відтепер у договорі на обслуговування має бути прописана реальна швидкість інтернету. Якщо вона нижча — можна подати скаргу до НКЕК або звернутися до суду.
У Мінцифри підкреслили, що нові правила вводитимуть поступово, щоб дати час операторам на технічні доопрацювання.
Як повідомлялось, за умовами ліцензій від листопада 2024 року оператори мобільного звʼязку зобов’язані забезпечити 4G: за рік - у містах і селах з населенням 2 000+ людей (90% населення України); за 16 місяців - на міжнародних і за 24 місяці - на національних автошляхах. Крім того, за 6 місяців після деокупації має бути відновлено зв’язок на відповідних територіях.