Хто голосуватиме за автокефалію? Повний список Синоду

Хто голосуватиме за автокефалію? Повний список Синоду

25935
Ukrinform
Де вчилися й чим займалися ті, хто буде визначати долю української автокефалії

Укрінформ переклав список Святійшого Синоду Константинопольського патріархату, який у травні голосуватиме за надання автокефалії українській церкві.

Для неофітів пояснимо, що Синод у церкві – це як кабінет міністрів. І в цьому плані Константинополь демонструє певний демократизм. Єпископи там є членами цього церковного "кабміну" не пожиттєво. Там відбувається ротація. І здається, в цій ротації зібрані дуже потужні персони.

1. Старець-архієпископ Халкидонский Афанасій

Грек. Першим фахом старця-архієпископа був іконопис. Повчившись у Греції, він продовжив навчання у Мюнхені, де студіював Візантологію, середньовічну та сучасну історію мистецтва, захистившись зрештою з філософії.

Фото: https://ru.wikipedia.org
Фото: https://ru.wikipedia.org

Серед предметів, які викладав цей Почесний президент Всесвітньої Ради релігій, – і літургіка, і християнська археологія, й історія мистецтва. Він член багатьох синодальних комісій, і його вага – надзвичайна.

2. Старець-архієпископ Деркії Апостол

Грек. Вікарій (єпископ без кафедри) Американської архієпископії. Він вчиться, живе та служить в Америці з 2002 року, де здійснює пастирську опіку над грецькими парафіями.

3. Старець-архієпископ Америки Димітрій

Грек. Народився в Салоніках, з відзнакою закінчив богословський університет в Афінському університеті, а пізніше в аспірантурі Гарварду студіював Новий заповіт та витоки християнства, там же потім працював у статусі запрошеного професора.

 Фото: https://ru.wikipedia.org
Фото: https://ru.wikipedia.org

Два з половиною роки відслужив у грецькій армії. У якості єпископа він довгий час відповідав за богословську підготовку кліриків Еладдської церкви. Географічно його життя було пов'язано із Грецією та Америкою. А з 2012 року його призначено місцеблюстителем однієї з Американских єпархій. Він один із найвідоміших викладачів та дослідників раннього християнства.

4. Старець-архієпископ Пантелеїмон Вріульський

Грек, який народився та закінчив богословську школу в Греції. В 28 років його скерували до Австралії, де він служив 15 років і заснував цілу низку грецьких парафій. Коли вийшов на покій (так називається пенсія єпископів), то повернувся до Греції, де викладав у школах.

5. Архієпископ Італійський та Мелецький Геннадій

Грек. Першу богословську освіту здобув у своїй країні, а згодом після монашого постригу був відправлений служити до Італії.

Фото: https://ru.wikipedia.org
Фото: https://ru.wikipedia.org

Цікаво, що другу богословську освіту владика здобув у Папському Богословському інституті Південної Італії, а тема дисертації – "Внесок Вселенського патріархату в єдність християн". Через п'ять років після створення Італійської митрополії (1991 рік) був призначений її керуючим.  Має звання професора патрології (учення про святих отців Церкви).

6. Архієпископ Нью-Джерсі Евангєлос

Грек, який народився в Нью-Йорку, де і отримав першу богословську освіту, яку згодом продовжив у православному центрі Шамбезі в Женеві. В Американській архієпископії він довгий час очолював церковний суд.

Фото: https://ru.wikipedia.org
Фото: https://ru.wikipedia.org

Коли його обирали митрополитом Нью-Джерсі, на його адресу звучали, зокрема, такі слова: "Обраний митрополит продемонстрував щиру відданість Богу, непохитну прихильність догматам, канонам і духу Церкви, ревнощами до поширення Євангелія, вірність нашій еллінській культурній спадщині й нашим православним традиціям та чудовому літургійному досвіду".

7. Архієпископ Критський та Родоса Кирил

Грек. Народився та початкову богословську освіту здобув у Греції, але згодом вивчав римо-католицьке богослов'я в Австрії. Постійне місце його служіння – Греція. Зокрема, на Криті він служив проповідником та керівником служби радіомовлення місцевої архієпископії.

8. Єпископ Кісама та Селіна Амфілохій

Грек. Спочатку місцем його служіння була Греція, потім Велика Британія. У одному з британських вишів отримав ступінь магістра.

Потім викладав у духовних школах Греції, зрештою очолив єпархію на Криті.

9. Єпископ Кореї Амвросій

Грек. Народився та богословську освіту здобув у Греції. Потім продовжив навчання й служіння в Америці, спочатку в Бостоні, а потім в Прінстоні, де отримав ступінь магістра в області історії церкви та церковного мистецтва. Одночасно розпочав працювати над докторською дисертацією, яку захистив вже в Афінах. Згодом був призначений керуючим Корейською митрополією. У одному з корейських університетів викладає грецьку мову. Цікаво, що Інтернет містить інтерв'ю владики Амвросія одному з грецьких видань, де він досить різко висловлюється на адресу РПЦ, яка, так виглядає, хоче зайти в Корею, абсолютно ігноруючи вже існуючу там православну митрополію і будь-які правила міжцерковного спілкування. Більше того, критикуючи РПЦ, владика Амвросій каже, що під час свого візиту вони дали необ'єктивну інформацію, не згадавши, що в Кореї є український священик Вселенського патріархату Роман Кавчака. Більше того, владика звинувачує РПЦ в тому, що вона фальсифікує історію Корейської митрополії і суне на території Південно-Східної Азії, де давно і плідно веде місіонерську роботу Вселенський патріарх. 

10. Єпископ Прусії Елпідофор

Грек, який народився в Туреччині. Спочатку богословську освіту здобув у Греції, але продовжив навчання у Німеччині. Володіє арабською мовою. Він один із найпомітніших ієрархів Константинополя. Саме йому було доручено вести інтелектуальну дискусію з Московським патріархатом, який у своєму синодальному документі почав заперечувати примат Вселенського патріархату.

Фото: https://ru.wikipedia.org
Фото: https://ru.wikipedia.org

Стаття митрополита Елпідофора містить послідовну богословську критику положень, висунутих у московському документі. За ідеально вивіреними богословськими та історичними аргументами для світського ока не простежується ані іронії (владика обвинувачує Москву в софістиці й каже, що вона пропонує новий критерій першості – "першість чисельності", раніше не відомий церковній традиції), ані роздратування грецького єпископа такими зазіханнями Москви. Але подейкують, що ці почуття нікуди не поділися.

11. Єпископ Австрії Арсеній

Грек, який народився та здобув у Греції богословську освіту. Після постригу продовжив служіння у Німеччині, а згодом продовжив навчання у Франції, в Страсбурзі, де в Університеті Марка Блока здобув спочатку диплом магістра канонічного права, а потім ступінь доктора. 

Фото: https://ru.wikipedia.org
Фото: https://ru.wikipedia.org

Єпископські свячення отримав у 38 років у Відні, саме Австрія й стала місцем його архієрейського служіння.

12. Єпископ Смірни Варфоломій

Цей єпископ – тезка святішого патріарха Варфоломія, який працював його консультантом перед підготовкою Всеправославного Собору в Шамбезі.

Фото: https://ru.wikipedia.org
Фото: https://ru.wikipedia.org

Сам патріарх Варфоломій приділяв своєму тезці й єпископські свячення, і очолював його інтронізацію як митрополита. Як свідчить біографія владики, йому у Вселенському патріархаті доручалася дуже важлива бюрократична робота, він був секретарем Синоду, готував серйозні заходи. Одночасно включений до складу ряду комісій Константинопольського Патріархату: Канонічної комісії; Комісії з міжправославних питань; Комісії з реконструкції, благоустрою та підтримання Патріаршого Храму й Будинку; Комісії з відновлення майна Вселенської Патріархії; новоствореної Комісії з питань біоетики; також він став главою Синодальної Канцелярії.

*    *    *

Таким чином, навіть побіжний погляд дозволяє змалювати середній по келії образ грецького синодала. Вік членів Синоду – від 50 до 90 років. Середній вік монашого постригу – 23 роки, вік єпископського свячення (генеральської посади) – 38. Вони знають три-чотири мови. Всі мають гарну західну освіту, яка майже для всіх ставала другою після грецьких богословських коледжів та вишів. Вони репрезентують православ'я у Європі, Азії, Америці, Австралії.

До речі, про Америку.  Я нарешті зрозуміла чим пояснюється її вплив на Константинополь. США дуже сприяла розвитку там парафій Вселенського православ'я, щедро відкривала двері для навчання грецьким клірикам. Тому заступник голови Держдепу із релігійних питань, який не так давно провідав Вселенського патріарха, об'єктивно мав багато тем для розмов і мав би бути там бажаним гостем.

У Вселенському патріархаті наявне наступництво і наявні соціальні ліфти. Там мають гідність, усвідомлення ролі Константинополя і вміють опонувати Москві. І чому вони так довго мовчали, коли заходила мова про Україну? І чи зважаться сказати слово "Так"?

Лана Самохвалова, Київ


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-